Loading...
nl

Oorsprong en missie

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 1 '09


Ik las een reactie van een forumlid (volgens mij Gast) die zei dat het belangrijk is te weten wat je bent. In dit geval betrof het een Engelmens.

Nu is mijn vraag, waarom moeten we dit weten? Zodat we onze missie kennen?

In het verlengde daarvan, wat kunnen we zijn? En staat daarbij vast welke taak je hebt? Zou iemand dat kunnen beantwoorden?

Ik heb de behoefte het allemaal in breed perspectief te zien.

Overigens ben ik er over uit. Ik ben een Menselijke Engel. Transformatieproces is al een tijdje in gang, en ik heb last gehad van het spinnen. Momenteel is het wat rustiger, althans zo voelt het.

Ik hoor jullie graag!
Delen:
Lena
Lena feb 1 '09
leuk topic hemelwandelaar smile

ken uzelf......
alle antwoorden liggen in jezelf opgeslagen,dat is mooi,maar soms heb ik daar nog wel eens bevestiging bij nodig....
zou ik op het goede pad lopen?
mijn taak geen flauw idee smile
maar heb juist geleerd ik hoef er alleen maar te zijn.....
dus nee mijn missie ken ik niet smile

een menselijke engel? waarom die omschrijving?er zijn genoeg mooie mensen op deze planeet smile
ik snap wel gelijkgestemde zielen,mensen die dezelfde kijk of ervaringen delen en daardoor heel makkelijk met elkaar kunnen omgaan...
hebben menselijke engelen een hoger doel....?
als dit zo is waar zie je dit in terug?
kortom het roept alleen maar meer vragen op
dus laat ik het maar zijn voor wat het is........
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 1 '09
Origineel bericht van: Lena10

ken uzelf......
alle antwoorden liggen in jezelf opgeslagen,dat is mooi,maar soms heb ik daar nog wel eens bevestiging bij nodig....


Ja, is zo. Maar hier heb ik toch even wat steun bij nodig om alles in zijn geheel te zien. Ik hoef natuurlijk niet het wiel iedere keer uit te vinden ha, ha.

Origineel bericht van: Lena10

een menselijke engel? waarom die omschrijving? de zijn genoeg mooie mensen op deze planeet smile


Die wijsheid heb ik niet van mezelf hoor. Er is op Merudi een heel stuk aan gewijd.De Engelmens en de menselijke Engel. De term opzich maakt mij niet mooier. Ik ben wie ik ben. Ik verander er niets door.

Origineel bericht van: Lena10

dus laat ik het maar zijn voor wat het is........


grin
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 1 '09
Origineel bericht van: Lena10

hebben menselijke engelen een hoger doel....?
als dit zo is waar zie je dit in terug?


Lena, eerlijk gezegd, heb nog geen idee. Ik weet wel dat ik omtrent de transformatie erg gedreven ben.

In het algemeen he? Waarom stop je met iets als het vragen bij je oproept?
Lena
Lena feb 1 '09
ik stop er alleen mee omdat ik er opdat moment niet uitkom voor mezelf smile
misschien dat het me op een later tijdstip duidelijk wordt..
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 1 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar


Ik las een reactie van een forumlid (volgens mij Gast) die zei dat het belangrijk is te weten wat je bent.
.....

Nu is mijn vraag, waarom moeten we dit weten? Zodat we onze missie kennen?

In het verlengde daarvan, wat kunnen we zijn? En staat daarbij vast welke taak je hebt? Zou iemand dat kunnen beantwoorden?


Heel interessante vraag. En ik denk dat de belangrijkste reden hiervoor is, dat mensen zich eigenlijk niet nutteloos willen voelen. Want als het leven geen nut heeft, waarom zou je dan nog willen leven?

Toch is er ook een belangrijk andere eigenschap van het leven, namelijk je geestelijke welzijn en je identiteit. Wat ik namelijk merk, is dat als iemand iets doet wat buiten zijn / haar identiteit valt, dan voelt hij / zij zich helemaal niet prettig. Het zit hiermee dus eigenlijk in onze genen ingebakken om te doen wat binnen je identiteit valt.

Wanneer je weet wie je bent, waarom je hier bent en wat je moet doen, dan kan je hiermee ook beslissingen nemen die vallen binnen je identiteit, waardoor je je automatisch ook prettig voelt.

Dus om een lang antwoord korter te maken: Waarom moet je je missie weten? Het zit in je genen ingebakken.
admin
admin feb 2 '09
Het zit niet alleen in de genen. We hebben geleerd dat bij elke inspanning, actie, inzet, dat je wil weten: waarom doe ik dit? In het dagelijkse leven is dat bijvoorbeeld om je salaris te verdienen, een diploma te halen, om kampioen te worden etc. De rationele westerse mens wil de doelstelling kennen voordat de inspanning start.
Zo is dat ook bijvoorbeeld als met Verlichting wil bereiken. Terwijl verlichting niet verkregen wordt door een zekere inspanning, alleen via een houding. Namelijk waarbij je als mens één wordt met de handeling die je verricht. Dat kan van alles zijn. Boogschieten, schilderen, thee zetten, de afwas doen.
Ik denk dat je je niet suf moet prakizeren over de vraag wat het doel is in dit leven.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 2 '09
Origineel bericht van: Hans
We hebben geleerd dat bij elke inspanning, actie, inzet, dat je wil weten: waarom doe ik dit? De rationele westerse mens wil de doelstelling kennen voordat de inspanning start.


Yep! Dat is het prettige van leven in het nu. Ik hoef geen controle meer uit te oefenen.

Mbt mijn werk wordt het met een maand of 4 spannend omdat ik dan te horen krijg of ik een vast contract krijg of de zak. Anders zou ik me helemaal suf tobben en proberen alles te controleren. Ik heb besloten dit helemaal los te laten. Ik zie het wel. Die houding was eerst totaal ondenkbaar. Ik ben niet bang.
gast
gast feb 2 '09
Als die baan echt voor jou bedoeld is dan krijg je dat contract.
Of je je er druk om maakt of niet wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki