Loading...
nl

Wat is een zielenkoppeling?

Kinki DeVille
Kinki DeVille jan 28 '09
Wat is dat zielen koppelen eigenlijk?
Delen:
gast
gast jan 28 '09
Daar heeft Nims wel een antwoord op wink
Akasha
Akasha jan 29 '09
Origineel bericht van: Kinki DeVille
Wat is dat zielen koppelen eigenlijk?


Kort uitgelegd: dat is mensen bij elkaar brengen die op gelijke hoogte zitten en elkaar niet zullen tegen werken in hun verdere ontwikkelingen als ze samen verder gaan.
(Zo zie ik het)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 29 '09
Zie: http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...eugelchakra.htm

De overgang naar 2012 is onmogelijk zonder een zielenkoppeling. De zielenkoppeling is het daadwerkelijk samensmelten van mensen tot één uniforme entiteit. Deze uniforme entiteit heeft alle krachten gecombineerd tot een veel krachtigere samenwerking dan wanneer ze los zouden worden gebruikt. Hier geldt dus echt, 1+1=3. De som is krachtiger dan zijn losse onderdelen.

De vleugelchakra is de basis voor de eerste koppeling. Wanneer 2 entiteiten contact hebben gemaakt, kan daadwerkelijk ook het koppelingsproces beginnen. Bij een koppeling worden alle chakra's aan elkaar geschakeld, en komen de zielen steeds dichter bij elkaar. Ze nemen elkaars trillingsfrequentie over, en gaan op de juiste plekken resoneren. Er ontstaat op deze manier een veel krachtigere entiteit.

De Engelmens is de basis voor deze zielenkoppeling en wordt daarom ook het fundament voor de nieuwe mensheid genoemd. Zonder vleugelchakra is een koppeling simpelweg niet mogelijk.
Maris1976
Maris1976 jan 29 '09
Klinkt knus, maar ff serieus hoe voel je wanneer je ziel wordt gekoppelt? Of heb je dat zelf in de hand en ook met wie je je zielen gaat koppelen?

En is dit weggelegd voor ieder mens of alleen voor de mens die hier voor open staat en weet van heeft?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 29 '09
Origineel bericht van: NiMS
Zonder vleugelchakra is een koppeling simpelweg niet mogelijk.


Wat ik nou zo raar vind aan mijn eigen gevoelens over dit stuk tekst van NiMS en het stuk op Merudi zelf?

Het eerste wat spontaan in mij opkwam was dat als ik geen vleugelchakra zou hebben ik me knap doelloos zou voelen. Zou me afvragen wat ik hier op deze aardkloot dan moet doen.

Bij het lezen van de stuk tekst mn, 'hoe herken je ze' tot aan het einde, onzekerheid of ik/ of de Engelmens dan wel goed is. Komt door woorden als 'super ego' 'zonder ziel' 'gevoelloos'.

Overigens weet ik helemaal niet 'wat' ik ben.

Dit riep het in mij op.....
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 29 '09
Je voelt dat doordat er enorm veel energie gaat stromen in jezelf, komend tussen je schouders. Als je niet gekoppeld wilt worden, is het afsluiten van jezelf voldoende.

En het is weggelegd voor iedereen die er voor open staan.
Akasha
Akasha jan 29 '09
Ik heb moeite met de stukken over Grootheidswaanzin. Als een Engelmens zich zo voelt en er achter komt dat dat fout is en zich daarna herstelt, dan is dat toch een teken dat zelfs een Engelmens niet is uitgeleerd.
Dus helemaal onfeilbaar zijn ze nooit. Ook zij kunnen fouten maken.

Waar ik ook moeite mee heb, is het stukje "zonder ziel".
Iedereen heeft toch een ziel nodig, zonder ziel ben je toch niks??
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 29 '09
Origineel bericht van: Akasha
Ik heb moeite met de stukken over Grootheidswaanzin. Als een Engelmens zich zo voelt en er achter komt dat dat fout is en zich daarna herstelt, dan is dat toch een teken dat zelfs een Engelmens niet is uitgeleerd.
Dus helemaal onfeilbaar zijn ze nooit. Ook zij kunnen fouten maken.

Fouten maken en uitgeleerd zijn, zijn twee totaal verschillende dingen wink. Ze zijn uitgeleerd wat betreft hun identiteit, hun eigen levenslessen en hun eigen ontwikkeling. Ze kennen zichzelf 100% en zijn hier dus ook niet meer voor zichzelf. Foutloos zijn ze daarentegen niet smile.
Origineel bericht van: Akasha

Waar ik ook moeite mee heb, is het stukje "zonder ziel".
Iedereen heeft toch een ziel nodig, zonder ziel ben je toch niks??

Het is maar net wat je bedoeld met niets zijn. Als je zonder ziel bent, draait je leven helemaal niet meer om jezelf en ben je hier inderdaad alleen maar voor anderen. Vanuit je eigen oogpunt is dat inderdaad niets, maar vanuit het oogpunt van de anders ben je alles wink.

Overigens, als jij heel veel met jezelf bezig bent, en met je eigen ontwikkeling en eigen levenslessen, dan is de kans heel groot, dat je geen engelmens bent.
Akasha
Akasha jan 29 '09
Ik moest het even op me inlaten werken,maar nu snap ik het. laugh

Maar nu heb ik nog iets.
Stel je bent een Engel en besluit om terug te gaan naar de aarde voor de missie van 2012. Je reïncarneert, zielloos, in een mensenlichaam en wordt daarmee een Engelmens.
Zodra je geboren wordt en opgroeid ben je je missie "vergeten",zoals alle mensen hun missie "vergeten". Op een goede dag ontdek je die missie,maar tot die tijd leef je gewoon als kind,puber,volwassene,met allerlei aardse problemen.
Ongemerkt ga je dan toch leven als gewoon mens,want je weet immers niet meer waarom je hier bent. Tot je een trigger krijgt.
Maar tot die tijd ben je wel met jezelf bezig geweest, al is het maar om te ontdekken wie je bent en waarom je hier bent.

Hoe zou een engelmens volgens jou opgroeien?
Weet een engelmens al meteen waarvoor hij komt??
Of maak ik het mezelf nu te ingewikkeld door zo diep verder te denken??
Het geen aanval naar jou toe,hoor, het zijn gewoon verwarde vragen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 29 '09
Origineel bericht van: Akasha
Op een goede dag ontdek je die missie,maar tot die tijd leef je gewoon als kind,puber,volwassene,met allerlei aardse problemen.

Dat is een hele goeie vraag en kun je ook alleen maar voor jezelf beantwoorden. Als ik kijk naar mijn eigen leven ben ik eigenlijk nooit degene die problemen heeft gehad met zichzelf, maar het is altijd de omgeving geweest die probelemen heeft met mij. Pas toen ik me bewust werd van de engelmens, zag ik ook in, dat ik eigenlijk nooit problemen heb gehad, maar me het lot van anderen heb aangetrokken.

Ik weet namelijk precies waarom ik bepaalde zaken in mijn jeugd op een bepaalde manier heb gedaan, en waarom er bepaalde problemen en conflicten zijn ontstaan. Dat was dus niet om mezelf nog te ontdekken, want wie ik ben, dat wist ik dus eigenlijk allang. Het was alleen lastig voor mijn omgeving, om mezelf te kunnen zijn.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik hier bedoel smile. Anders hoor ik het wel laugh.
Origineel bericht van: Akasha

Ongemerkt ga je dan toch leven als gewoon mens,want je weet immers niet meer waarom je hier bent. Tot je een trigger krijgt.

Ik vind het nogal een verschil met te weten waarom je hier bent en te weten WIE je bent. Ik heb mijn hele leven al geweten wie ik ben. Alleen dat maakt het niet altijd even makkelijk om altijd jezelf te kunnen zijn.
Origineel bericht van: Akasha

Maar tot die tijd ben je wel met jezelf bezig geweest, al is het maar om te ontdekken wie je bent en waarom je hier bent.

Hoe zou een engelmens volgens jou opgroeien?

Dat is denk ik vooral afhankelijk van zijn / haar omgeving.

Toch denk ik wel dat het vooral een leven van weerstand en angst van zijn / haar omgeving is, en dat het dus eigenlijk een zeer eenzaam en moeilijk bestaan is. Ondanks dat, zijn ze wel heel gedreven en weten ze precies hoe het zit, dus echt druk maken ze zich er niet om smile. Ze laten volgens mij dan de omgeving waar die hoort.
Origineel bericht van: Akasha
Weet een engelmens al meteen waarvoor hij komt??

Nee helaas niet, dat is wel duidelijk door de reacties op deze website. Meestal is het zo'n gevoel van herkenning, dat ze het ineens wel weten.
Origineel bericht van: Akasha
Of maak ik het mezelf nu te ingewikkeld door zo diep verder te denken??

Geen idee, maar ga vooral zo door! Want jij bent echt niet de enige die wil weten hoe het zit.
Origineel bericht van: Akasha

Het geen aanval naar jou toe,hoor, het zijn gewoon verwarde vragen.

Snap ik, en ik vat het niet op als een aanval smile. Wat dat betreft kan ik het prima bij mijn omgeving houden wink.
Akasha
Akasha jan 29 '09
Bedankt voor je uitgebreide antwoorden.
Ik heb me er helemaal in vastgebeten. Ik ga dit uit zoeken tot op de bodem en desnoods ga ik door de bodem. tongue

Ik heb mijn hele leven bij mezelf gevraagd:"Waarom ben ik hier?"
Niemand begreep me, ik paste nergens bij.Ik ben gaan roken om erbij te horen (ben na een half jaar gestopt hoor), ging naar bepaalde muziek luisteren om erbij te horen en hoe harder ik mijn best deed, hoe meer ik afgestoten werd en verder ik afdwaalde.
Ik had geen hobbies, het waren obsessies, alles om de tijd te vullen,want ik was totaal doelloos.
Alles was interessant en alles was drie keer niks.
Tot ik jouw stukken las over Engelmens.
Ik voelde herkennning en dacht:"Zou het?"

Ik ben er duidelijk nog niet klaar mee,want de puzzelstukjes blijven vallen. Stuk voor stuk op hun plek. smile
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 29 '09
Origineel bericht van: NiMS
Pas toen ik me bewust werd van de engelmens, zag ik ook in, dat ik eigenlijk nooit problemen heb gehad, maar me het lot van anderen heb aangetrokken.


Hmmm... nadenkertje voor mij.

Origineel bericht van: NiMS

Het was alleen lastig voor mijn omgeving, om mezelf te kunnen zijn.


Ik vrees dat hier veel waarheid voor mij inzit. Afgelopen tijd begin is dat zo ook wat te zien.

Origineel bericht van: NiMS

Geen idee, maar ga vooral zo door! Want jij bent echt niet de enige die wil weten hoe het zit.


Ja, idd, ook ik zit boordevol vragen hierover. En wat doorzagen betreft, het kan mij niet gek genoeg!

Ik kom er nog wel op terug, moet het tot me laten doordringen en meer lezen.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 29 '09
En dan een andere vraag. Wat is het verschil met de Menselijke Engel?

Ik haal het niet echt duidelijk uit de info op Merudi.

En waarom staat er niet meer over de Menselijke Engel geschreven? (of mis ik iets wink)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 29 '09
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
En dan een andere vraag. Wat is het verschil met de Menselijke Engel?

Er is een heel hoofdstuk over gewijd smile
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...20engelmens.htm

Origineel bericht van: Hemelwandelaar

Ik haal het niet echt duidelijk uit de info op Merudi.

En waarom staat er niet meer over de Menselijke Engel geschreven? (of mis ik iets wink)

Dat denk ik:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p..._current_page=1

Er is een search functie bovenaan voor de merudi teksten wink.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 30 '09
Origineel bericht van: NiMS


NiMs, dat heb ik natuurlijk al gelezen, je kent me toch? Maar zeg eens in je eigen woorden. Wat is nou het verschil. De engel, ok. Maar meer richting hoe ze zijn, wat tov elkaar verschillen.

Origineel bericht van: NiMS


Daar ga ik even over lezen. Dank je NiMS
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 31 '09
Wie o wie kan mij helpen?
Lena
Lena feb 1 '09
waar wil je een antwoord op en wat is niet duidelijk?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 3 '09
Hey Lena, dank je voor je reactie. Ondertussen gaat het proces bij mij gewoon verder en heb ik deels antwoorden.

Mag ik m even parkeren?
Lena
Lena feb 3 '09
smileis altijd een goed idee,maar blijf benieuwd naar je ervaringen en ik heb veel geduld wink
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki