Loading...
nl

was dit een vallende ster

Faith1988
Faith1988 jan 29 '09
Gister avond, kwam er een fel licht over ons heen en verdween later, effe uitleg. hij kwam achter de kerk torens uit, het was donker dus ik zag alleen een fel wit lich (voor mij toe doen was dat licht te sterk om een ster te kunnen zijn), maar hij/het vloog lager dan de sterren maar hoger dan helikopters en vliegtuigen, die kunnen niet zo hoog komen..... maar ging ook niet snel maar ok niet sloom, sneller dan een vliegtuig, veel tte sloom voor en valende ster volgens mij, maar het ligt doofde en werdt oranje/rood en verdween............???/ wat was dit? want ik heb ooit wel een s wat gezien waardor ik in buitenaards geloof
Delen:
Helma
Helma jan 29 '09
Faith, kun je in seconden uitdrukken hoe lang het ongeveer duurde?

26 januari was het ook Chinees nieuwjaar: het zou ook nog vuurwerk kunnen zijn, door hen afgestoken... maar dan is het wel een verlate vuurpijl wink
admin
admin jan 29 '09
Waarschijnlijk een vallende ster. Deze komen in groepen voor, afhankelijk van de tijd van het jaar. Maar er zijn ook losse vallende sterren, de zogenaamde sporadische meteoren.

Dit zijn dus minieme steentjes of stukjes ijzer die in de dampkring komen en daar verbranden door de wrijving met de atmosfeer. Is de steen groot genoeg, dan kan het restant op de grond vallen, een meteoriet. In Enschede is, ik dacht in 1993, in Glanerbrug, zo een steek door een huis gegaan.

Sommige meteoren hebben heldere kleuren. En afhankelijk van het invallen en de beweging van de aarde gaan ze 'snel' of 'langzaam'. De Perseiden die in augustus vallen zijn altijd nogal snel. Ze heten zo omdat ze lijken te vallen vanuit het sterrenbeeld Perseus. Maar de Geminiden die in de winter vallen (schijnbaar uit Gemini, Tweelingen) die zijn opvallend traag.

Ik heb zelf vaak dit soort vallende sterren geobserveerd, tot wel 300 in een nacht. Mag je lekker veel wensen doen! smile
Maris1976
Maris1976 jan 29 '09
Het klinkt als een vuurpijl eigenlijk. Heeft niemand anders daar dat licht gezien?
Faith1988
Faith1988 jun 30 '09
het was om een uur of 10 sorry voor late reactie

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki