Loading...
nl

Gemeenschappelijke kenmerken ?

Spud
Spud feb 10 '09
Een gevoel van herkenning en erkenning, Hemelwandelaar.

Heb er wel even een dagje over na moeten denken. grin
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '09
Mooi! grin
Spud
Spud feb 10 '09
Ik weet niet zo goed of het hier thuis hoort.
Vaak, heel vaak en dan wil ik echt niet arrogant doen ofzo. Maar dan komen er mensen op mijn pad, die helemaal met me weglopen terwijl ik eigenlijk helemaal geen aansluiting zie. Toch wijs ik ze dan niet af. 1 omdat ik weet hoe verrot het is om afgewezen te worden en 2 omdat ik niet zo goed onder woorden weet te brengen waarom ik geen contact wil. Met een gevoel kunnen mensen immers weinig.
Ik wil de mensen niet kwetsen dus daarom ga ik met ze om. Maar tegenlijkertijd voel ik me dan ook weer schuldig omdat ik dat doe. Want dat is niet echt eerlijk en open. Terwijl ik pretendeer dat ik dat wel ben.
Maken jullie dit ook mee?
En hoe gaan jullie ermee om?
Verbreken jullie zo'n contact? Of zetten jullie het toch door?
En als jullie dat contact verbreken, hoe doen jullie dat?

Pfff, veel vragen.. blush
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 10 '09
Ik merk uit mijn ervaring dat die contacten vanzelf verwateren. Mensen die je namelijk helemaal geweldig vinden, maar geen aansluiting vinden, die vinden vanzelf weer iemand anders waar ze hun "lol" bij kunnen halen.

Ik probeer altijd zoveel mogelijk deze mensen met respect te behandelen in de hoop dat ze er misschien toch nog iets aan hadden smile.
Gysko
Gysko feb 11 '09
leuk om te zien dat ik niet alleen ben.
Ik heb ook steeds het gevoel dat ik een aparte uitstraling heb.
Wat me nu juist zo anders maakt, begrijp ik nog steeds niet.
Managers proberen ook mij te ontzien. Maar die indruk heb ik ook wel bij andere mensen.
Ik ben blijkbaar ook een ander (vreemd) persoon.

groetjes van Gysko
Cialara
Cialara mei 5 '09
Wat een herkenning voor mij! Ik zal ook even meedoen

Schoolkeuzes:
Hier op de lagere school eigenlijk geen problemen. Ik kon goed leren en scoorde makkelijk op cito's e.d. Wel problemen met het vinden van ee goede vervolgopleiding, heb uiteindelijk HEAO gedaan (marketing) maar was veel liever naar de Kunstacademie gegaan. Kan met HEAO heel weining want...

Sommige managers/mensen weren mij:
Ze zijn om een of andere reden jaloers! Geen idee waarom toen het me overkwam, maar had vroeger vaak te maken met jaloezie. Ik ben 1 keer echt weggepest en ben toen zelf met veel verdriet weggegaan. Ook een keer meegemaakt dat iemand mij achter mijn rug om zwart zat te maken. Volgens mij ook gewoon jaloezie; ik had door dat ze "verkeerde" dingen deed en haar taken niet goed uitvoerde. Ben daar echter nooit mee naar het mgt. gegaan ofzo, alleen haar zelf ingelicht dat zaken niet goed liepen en dat we dat konden verbeteren, maar zij voelde zich kennelijk in haar eer aangetast ofzo. Ja dit is heel herkenbaar.

Als kind gepest:
Soms wel, maar niet altijd. Heb hier niet echt nare herinneringen aan of zo.

Snapte niet dat anderen het zagen:
Ja, ik zag ook altijd grappige dingen, en dan lag ik dubbel van het lachen en niemand begreep het! Dat was wel balen. Ook vaak zie ik dingen aankomen op een of andere manier en anderen niet...

Uiterlijke leeftijd:
Ja hoor, nog steeds! Ben nu 40 maar de meesten schatten mij toch zo'n 5 jaar jonger, mooi toch ha ha.

Verloop van vriendschappen:
Ja, en dat vind ik eigenlijk heel erg jammer. Ik heb ook eigenlijk geen vaste vrienden of vriendengroep ofzo, . Terwijl heel veel mensen dat wel hebben. Mijn vriendschappen verwateren altijd weer. Ik zoek er wel naar, maar vind nooit de klik met anderen. Gelukkig heb ik wel een hele lieve en eerlijke partner waar ik een superklik mee heb van af het eerste moment!

Geen groepsmens zijn:
Nee, ik ben ook geen groepsmens. Ik vind het te "druk" om me heen. Vind mijn gezin met 3 kinderen al loeidruk! Vroeger als kind ging ik vaak met mijn sportclub mee op kamp, dat vond ik altijd heel erg moeilijk; ik heb gewoon iedere dag even tijd voor mezelf nodig en dat is dan heel moeilijk als je in zo'n groep zit. Heb ook geen behoefte aan grote groepen. Ik herinner me dat tijdens het EK'88 iedereen naar Amsterdam ging; ik zat met blaasontsteking thuis, terwijl ik mee zou gaan. Nu weet ik dat ik het gewoon niet zag zitten en dat dit lichamelijk naar buiten kwam.

Aversie tegen geweld/horror/oorlog in films:
Oh ja, vreselijk vind ik die. En als er op het nieuws oorlogberichten of vluchtelingen kampen te zien zijn dan keert mijn maag zich om! Waarom doen de mensen elkaar dit aan? Wat ik ook zo erg vind zijn al die computer spellen met oorlog en geweld enzo; zo fout om dit te "spelen". Ik zie daar de lol niet van in.

Vrije tijd:
Ik schilder graag of ben lekker aan het freubelen met stofjes, kralen enz. of in de tuin bezig. Ik fitness ook graag, wel het liefst allerlei verschillende groepslessen (dat dan weer wel).

Creatief:
Altijd met van alles en nog wat. Ook in het bedenken van oplossingen voor problemen.

Betrouwbaarheid
Ik ben wel betrouwbaar en soms zeggen mensen dingen tegen mij die ik dan aan niemand mag doorvertellen! Dat vind ik wel moeilijk en ik moet ook eerlijk zijn dat als ik er mee zit, dat ik dit toch wel met ega of met iemand bespreek die die persoon totaal niet kent.

Nog zo'n item; Vakantie
Ik ga het liefst op vakantie naar een "rustig" oord. In mijn geval is dat dus Oostenrijk; lekker actief in die prachtige natuur. Ik wil ook best wel naar een warm land hoor, als ik daar ergens een klein hotel ofzo kan vinden. Maar alsjeblieft niet in zo'n massaal hotel waar je met honderden naast elkaar aan het zwembad ligt en waar iederen zijn handdoekje alvast op een bedje legt om het te reserveren, yak.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 5 '09
Leuk dat je dit toppic ook nog aanvult met jouw ervaringen. Grappig om te zien he? Zoveel overeenkomsten.

Heb je verder nog iets wat je zou willen 'testen' op de forum leden?

Ik heb nl wel eens gedacht om te informeren naar de lichaamstemperatuur. Die van mij is relatief gezien laag. Voor het nauwkeurige zou ik moeten meten, maar het is tussen de 36,5 en 36,9 graad Celsius.

Altijd al geweest. Maar laatst moest ik mijn oudste kind meten en die zat ook laag.
admin
admin mei 5 '09
oh, leuk topic,
zal ik ook effe die vragen invullen.
Heidelroos
Heidelroos mei 5 '09
Er is een topic met leeftijden. Ook daar hoor je dat forumleden qua uiterlijk vaak jonger worden geschat.

Dit is aanleiding om eens te zien of anderen ook herkenning zien.
Ik zag het al meteen.. wink

Schoolkeuze:
Ik kreeg het advies aan de hand van de Cito Havo advies, maar mijn ouders wisten dat ik toch trouwen zou en kids zou krijgen, niet bepaald ambitieus, bovendien ging een vriendinnetje van me naar de LHNO, dus ikke ook.. want wat was er meer voor de hand liggend, een dikke studie die mijn ouders toch niet konden betalen, of lekker werken met je zestiende!! (Later heb ik het dubbel en dwars ingehaald hoor ;))

Sommige managers/mensen weren mij:
Ik krijg meestal problemen met leidinggevenden of collegae..Op één of andere manier ben ik een natuurlijk leidend persoon en heb het heel gemakkelijk allemaal.. de stof is me snel eigen en ik kan zéér snel contacten leggen met jongeren door middel van gesprek. Ik heb collegae gehad die daar schijnbaar jaloers op waren en mij zwart maakten bij leidinggevenden. Nu werk ik ergens waar mijn kwaliteiten gezien worden.

Als kind gepest:
Ik was anders dan de rest.. maar werd niet gepest.. Dat deden ze wel bij mijn zusjes.. ik was de jongste uit het nest en heb het nooit geaccepteerd dat zij gepest werden... ik trok wel op met de kinderen die gepest werden en nam het voor hun op.. De pesters? Daar had ik een hekel aan dus we lieten elkaar links liggen..

Snapte niet dat andere het niet zagen:
Of niet voelden, of niet wisten... Ik ben altijd hoog sensitief geweest en heb de mensen om mij heen niet goed begrepen (zij mij ook niet) veranderende energie, hoe subtiel ook.. hebben mij tot een soort van prikkelverwerkingsstoornis gebracht.. Ik lag als kind elke week met migraine (oogpijn) op woensdagmiddag op bed.. gewoon omdat ik meer zag en voeld dan andere kinderen..

En natuurlijk de uiterlijke leeftijd:
Klopt, de meesten schatten me een paar jaar jonger (soms zelfs wel tot tien jaar, maar dan is het donker hoor!!!!)
... vroeger moest ik me identificeren toen ik achttien was voor discotheken vanaf 16 frown


Verloop van vriendschappen:
Een héél paar vriendinnen, die ik sporadisch zie.. ben niet echt een contactlegger en hou niet van drukte en veel mensen om me heen.. Ik ben wel heel zorgzaam in vriendschappen en houd deze vaak lang.. Een vriendschap die tijdelijk is, zal ik ook snel weer loslaten.. ik hecht me niet gemakkelijk aan mensen..

Geen groepsmens zijn:
Absoluut niet!! geen clubjes, geen wekelijkse bijeenkomsten.. liefst één op één..
Feestjes en daarnaast mijn prikkelverwerkingsstoornis maken het erg moeilijk om het vol te houden.. Ik ga niet graag met groepen vrienden op vakantie.. noch organiseren van groepsactiviteiten.. (In dat opzicht hebben mijn man en ik dat helemaal niet gemeen, want hij zoekt het juist op!!!)


Aversie tegen geweld/horror/oorlog in films:
Mwaah, ik kan er goed tegen.. raak wel ontzet als het echt is (zoals terroristische aanslagen enzo) wat ik goed kan hebben is, als het nep is..
Ik kan niet tegen films met bezeterigheid van duivels enzo.. daar loop ik een bochtje voor om..


Vrije tijd:
Schilderen, wandelen in de natuur, goed gesprek met een wijntje, lekker koken (en eten) en daarnaast lekker lezen en schrijven..Vakantie naar mooie natuur

Creatief:
Dat is een kwaliteit die ik overal gebruik.. vooral in het bedenken van nieuwe ideeën, kwaliteitsverbetering op het werk en nieuwe ideeën ...

Betrouwbaarheid
Héél erg als het gaat om vriendschappen en in het geheimen bewaren..
Héél slecht als het gaat om afspraken nakomen.. Ik kan heel enthousiast JAAAAAAAAA roepen op een voorstel dat achteraf niet goed voelt.. Ik schroom niet om het dan af te zeggen (daarom beloof ik ook NOOIT iets!!) Dat is een zéér slechte eigenschap.. ik kan heel incongruent zijn..


Nog zo'n item; Vakantie
Noorwegen, Ierland, veel groien, water en natuur.. niet te warm.. Ik word wel altijd meegesleept door mijn man naar verre oorden.. ik mopper vooraf maar achteraf vind ik het vaak wel mooi.. nee.. geen hete vakantieoorden voor mij en geen natte vakantie oorden voor mijn man (goh we zijn echt tegenpolen smile)

Als kind had ik ook last van bepaalde onverklaarbare angsten.. de muren hadden 'ogen' en ik had altijd het gevoel dat ik 'bekeken' werd..

mensen vallen over het algemeen op mijn Charisma, want ik ben verre van plastisch knap te zijn.. ik heb een krachtige en bijzondere uitstraling en euhm, naarmate langer mensen mij kennen, hoe liever (of verliefder) zij worden.. voornamelijk bazen heb ik achter me aangehad.. en mijn afwijzing op hun, was een afwijzing op hun ego, waardoor ik niet al te vaak prettig met ze heb samengewerkt frown

(moest ik nog effe toevoegen)
admin
admin mei 5 '09


Schoolkeuzes:
Ik vond dat er geen school voor me bestond, die voldeed aan hoe ik de wereld ervaarde. Ik vond het veel te hard. Kreeg hoofdpijnen en het lawaai op de speelplaats was te heftig.
Ik nam ieders energie over.
Ik zat meer te peilen wie de mens is, dat wat er te leren viel, dus ik heb geen werkelijk diploma gehaald.
In de lagere school, kwamen kinderen naar mij die zich uitgestoten voelde. En ik bemiddelde tussen de groepen onderling. Maar was nergens echt bij. Dat hoefde niet. Ik was blij dat ik eens ziek was (hahaha).

Sommige managers/mensen weren mij:
Das goed!! Dat mag! Das ok, ze zullen me waarschijnlijk niet begrijpen. Of laat ik het zo zeggen, ze begrijpen een deel van zichzelf niet, dat ze weerspiegelt zien in mij.
Ze verstoppen zich achter een masker. Wanneer ze dat afleggen, dan zullen ze me niet meer weren. Dan kan er een pracht van een vriendschap ontstaan.

Als kind gepest:
gepest worden is een ervaring, en dat gebeurde wel eens, maar ook andersom. ik was te diplomatisch om echt gepest te worden.

Snapte niet dat anderen het zagen:
Meer nog, ik snapte niet dat anderen zo NIet waren.
Snapte niet dat anderen niet zagen zoals ik de dingen zag.
Er was toen (jaren 60/70/begin 80) geen sprake van anders te "mogen" of te "kunnen" zijn. Ik werd Rebels genoemd,
tegendraads, abnormaal, lastig en dat was best wel een vervelende tijd.


Uiterlijke leeftijd:
Toen ik 14 was, dacht men dat ik 17 was.
en nu ben ik er 48 en men schat mij uiterlijk 40,
maar innerlijk voel ik me 30.


Verloop van vriendschappen:
Ze komen en ze gaan. Mensen die echt vrienden met me zijn, zijn mensen die niet stilstaan. Dan kan de vriendschap er zijn.
Ik kom soms snel heel dichtbij.Niet iedereen vind dat even leuk. En ik ben het liefst bij mensen die zichzelf zijn, die geen maskers dragen. anders ga ik daar aan zitten peuteren. Ik ben graag bij mensen, die zich openstellen, niet bij mensen die zich sluiten. dat sluit aan bij het volgende thema, groepsmens..

Geen groepsmens zijn:
Ik heb totaal geen probleem me in een grote groep te begeven. Ik heb al grote groepen toegesproken, ik blijk steeds als woordvoerder op te komen. Maar ik hou nog het meest van een intieme kring, waar iedereen zichzelf is, en iedereen zich goed voelt.

Aversie tegen geweld/horror/oorlog in films:
aversie is niet het woord. Ik vind het eerder tijdverlies.
Ik heb er geen aandacht naar. Het is dom.
Iemand die enorm boos tegen me is, daar krijg ik wel de kriebels van. Maar het is maar een kwestie van energie laten passeren.

Vrije tijd:
Heel mijn leven is één grote vrije tijd. Ik vind het woord vrije tijd ook een vreemd wooord, want alle tijd is vrij..


Creatief:ja zeker, vooral in de tuin. met m'n handen in de aarde zitten, heerlijk.
creatief in m'n denken, ben ik ook.


Betrouwbaarheid :
Ik ben trouw! dus ook te vertrouwen. Maar doe niet altijd wat mensen willen dat ik zou doen,
dan kan het zijn dat men mij als onbetrouwbaar bestempeld,maar dat is hun kijk erop. .


Nog zo'n item; Vakantie
Heerlijk, de natuur, de bergen, wandelen, klein chalet, niet veel accomodatie, geen luxe nodig, maaar genieten van de omgeving. Liefst met maar één of twee mensen. In groep, ga ik me met de groep bezig houden.
Richie Richard
Richie Richard mei 5 '09
Schoolkeuzes:
Basis school heb ik nooit leuk gevonden. Ik werd toen zeer onderschat, door omringende maar ook door mij zelf. Uiteindelijk was mijn Cito 543, wat erg hoog is. Desondanks deze score, was ik nog steeds niet zeker. Ik besloot om VMBO-TL/HAVO te doen. Bleek te makkelijk te zijn, maar ik werd lui, kreeg problemen met mijn ouders.. kortom, ik kon mijzelf niet zijn. Deze tijd doe ik nog steeds VMBO-TL voor het laatste jaar.

Sommige managers/mensen weren mij:
Hmm. Nauwelijks last van. Ik geef altijd mijn mening hoe ik er over denk.. Ik probeer niet de touwtjes in handen te nemen. Dus ik doe gewoon wat er gevraagd wordt. Vaak ben ik zelf de leiding gevende, vandaar.

Als kind gepest:
Ja zeker. Mijn gehele basis school leven. Beginnend bij groep 2.. eindigend bij groep 8. Een ware hel als je het mij vraagt. Ben redelijk vaak in elkaar geslagen. Tot groep 8, toen kwam ik voor mij zelf op.. Waarschijnlijk heb ik daaraan, mijn agressie te danken. Maar zo heb ik ook mezelf beter kunnen ontwikkelen dan de anderen. Mijn gedachten gaan verder dan een gemiddeld kind.

Snapte niet dat anderen het zagen:
Jawel, snapte ik wel. Ik weet dat iedereen anders is, en dat dat goed is. Dus ik keek er niet raar van op, dat ik 'anders' was.


Uiterlijke leeftijd:
Toen ik 6 was, werd ik 8 ingeschat. Daarna, toen ik 13 was, en mijn eerste baantje had, werd ik 11 ingeschat. Nu ben ik 16, word ik 17/18 ingeschat.


Verloop van vriendschappen:
Eigenlijk, heb ik nauwelijks vrienden. Maar de vrienden die ik heb, zijn erg fijn uit gekozen. Ze hebben allemaal zijn eigen kwaliteiten. En ze zijn uiterst betrouwbaar voor mij. Je zou kunnen zeggen, dat ik voorzichtig mijn vrienden uit kiest.

Geen groepsmens zijn:
Ligt aan welke groep. Vaak voel ik me eerder thuis bij een groep meiden, dan bij een groep jongens. Misschien raar, maar in het algemeen, zijn meiden aardiger en flexibel.

Aversie tegen geweld/horror/oorlog in films:
Ik vind de technieken die er voor gebruikt worden, erg mooi. Maar daar blijft het bij, het blijft bij fascinatie.


Vrije tijd:
Buiten school, is alles voor mij vrije tijd. Ik geef mijzelf werk, ik zorg ook voor werk. En dat vind ik leuk om te doen. Daar besteed ik mijn vrije tijd graag aan.


Creatief:
Tja, niet meer zoals vroeger.. Maar, ik design/ontwerp nog vaak op de PC. Ik schrijf verhalen en ik teken wel eens. Ik maak ook zelf wat apparaatjes, en repareer deze..


Betrouwbaarheid :
Ik denk wel, dat ik betrouwbaar ben. Alles wat je tegen mij zegt, kan je er op vertrouwen dat ik het niet, zonder jou toestemming, door vertel of bespreek. Daarbij, heb ik voor bijna elk probleem, een antwoord klaar.. Ik weet hoe ik mensen met bepaalde dingen moet benaderen. En hoe ik ze ermee kan helpen.


Nog zo'n item; Vakantie
Ik ben niet zo weg van vakantie, maar heerlijke rust is wel op zijn plaats. Als ik vakantie heb, blijf ik liever thuis. Als ik weg zou moeten.. Doe dan maar een mooi natuuroordje..
Cialara
Cialara mei 5 '09
Misschien ook interessant om te vergelijken;

Hoe reageren kinderen op je? (en dan niet je eigen kinderen natuurlijk!)
Bij mij zijn er veel bang, zeker op de peuter, kleuter en schoolkind leeftijd zeg maar tussen de 3 en 7 jaar. Maar bij baby's merk ik dat die vaak heel erg lief en rustig en ontspannen bij mij zijn!


Het niet hechten aan materialen:
Voorbeelden; Ik vind kleren enzo wel leuk, maar niet belangrijk, ik loop er niet stad en land voor af zeg maar. Ook auto's doen me niet zo veel; het zijn wel prettige vervoermiddelen, maar status vind ik niet belangrijk.

Hoe is je huishouden?
Vreselijk, ik ben een echte rommelkont. Vind het niet belangrijk dat het altijd opgeruimd is ofzo. Als er iets anders belangrijks is gaat dat voor!

Ben benieuwd hoe jullie met deze dingen omgaan smile
Richie Richard
Richie Richard mei 5 '09

Hoe reageren kinderen op je? (en dan niet je eigen kinderen natuurlijk!)
In het begin ongelofelijk speels, daarna zodra ze mij een beetje kennen. Vinden ze me saai, te serieus en erg streng.


Het niet hechten aan materialen:
Ik hecht me totaal niet aan materialen eigenlijk.. Kleding boeit mij weinig, ik zie iets leuks. Ik bekijk of het nodig is, zo ja, koop ik het, zo nee, laten hangen. Ik liep ook gewoon 2 jaar met de zelfde schoenen rond. Auto's e.d. vind ik wel degelijk interessant. Als ik een mooie zie, dan bewonder ik het even, maar daar blijft het bij. Zelfde met andere mooie spullen.

Hoe is je huishouden?
Altijd een bende in mijn kamer. Maar ik vind dat juist leuk. Het voelt echt thuis aan, en het ziet er.. wat voller en gezelliger en knusser uit.
Eruan
Eruan mei 5 '09
Schoolkeuzes:
Basisschool vond ik wel leuk maar erg saai, het was erg makkelijk voor mij.. smile

Sommige managers/mensen weren mij:
Ik ben erg rustig en niet duidelijk aanwezig tenzij ik me op me gemak voel, op die manier kan ik makkelijk samenwerken.. smile

Als kind gepest:
Nee dat niet, ik nam het juist op voor gepeste kinderen, wel was ik een buitenbeentje en hing en hang ik altijd overal tussenin..

Snapte niet dat anderen het zagen:



Uiterlijke leeftijd:
In mijn gedrag lijk ik jonger dan in mijn uiterlijk, ik ben behoorlijk lang namelijk... smile


Verloop van vriendschappen:
Ik heb niet bijzonder veel vrienden, maar de vrienden die ik heb zijn gezellig en zijn behoorlijk hecht.. Wel heb ik eens iemand zomaar laten vallen, waar ik nu wel spijt van heb want echt leuk voor haar was het niet...

Geen groepsmens zijn:
Niet zo, voel me altijd een beetje ongemakkelijk in groepen mensen...

Aversie tegen geweld/horror/oorlog in films:
Ik vind Saw verschrikkelijk kan er niet tegen alleen al om mensne in paniek te zien.. The lord of The Rings vind ik wel weer helemaal geweldig... smile


Vrije tijd:
Ik ben altijd op stal te vinden of ben aan het muziek maken... Huiswerk geef ik metzelf weinig tijd voor...


Creatief:
Ja best wel..


Betrouwbaarheid :
Ik ben heel betrouwbaar zou niet zomaar iets doorvertellen wat echt geheim moet blijven...


Nog zo'n item; Vakantie
In de vakantie ben ik het liefst thuis, maar weg zijn is ook wel leuk, maar dan niet langer dan 2 weken...

Hoe reageren kinderen op je? (en dan niet je eigen kinderen natuurlijk!)
Heel vrolijk, kan altijd ontzettend hyperen met ze.. smileHeb de grootste schik met ze, al is er ooit een engels meisje geweest die tijdens mijn stage zei: 'Er is iets met jou' wat dat is weet ik nog niet.

Het niet hechten aan materialen:

Ik hecht me juist wel en kan niets weggooien, het is niet zo dat ik heel materialistisch ben, ik hecht me vooral aan kleine dingen...

Hoe is je huishouden?
Niet zo goed... Een grotere rotzooi dan op mijn kamer heb ik nog nooit gezien.. tongue
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 6 '09
Origineel bericht van: Jorine
Hoe reageren kinderen op je? (en dan niet je eigen kinderen natuurlijk!


Kinderen tot een jaar of 6/7 kijken vaak met grote ogen, of juist heel aandachtig naar me. Ik hoef hun blik niet persee te ontmoeten voordat ze dat doen. Als ik wel hun blik ontmoet lachen ze en ze zeggen vaak dat ze mijn ogen mooi vinden. Met name de meisjes doen dat. Baby's kunnen gebiologeerd en lachend kijken. Soms zie ik ze wel eens in eerste instantie schrikken, en daarna gaat het om naar lach. Het is omdat het vaak onbekende babies betreft dat ik uit beleefdheid niet langer wil kijken naar hun baby, maar ze houden het heel lang vol volgens mij, zonder weg te kijken.

Origineel bericht van: Jorine
Het niet hechten aan materialen:

Functionaliteit staat voorop. Maar dat kan ook wel eens een 'vrouwen-ding' zijn. Status zegt mij niets. Ik hou er wel van verzorgd te zijn. Ook voor mijn partner en kinderen.

Origineel bericht van: Jorine
Hoe is je huishouden?

Netjes, georganiseerd en schoon. Ik overdrijf het niet en wordt niet spastisch als het niet schoon of opgeruimd is. Maar, ik heb het graag zo dat ik me er fijn bij voel.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 6 '09
Origineel bericht van: Ann_ik
Nog zo'n item; Vakantie
In de vakantie ben ik het liefst thuis, maar weg zijn is ook wel leuk, maar dan niet langer dan 2 weken...


Op dit moment kan/kon ik altijd graag en lang in het buitenland zijn. Realiseer me, en vraag mezelf af, hoe dat gaat zijn als de scheiding erdoor is en de rust hervonden. Ik denk dat mijn antwoord op dezelfde vraag dan wel eens anders zou kunnen zijn.
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki