SchoolkeuzeWas voor mij beetje hetzelfde als bij Akasha. Ik kon volgens de Cito naar de mavo, maar dan zou ik alleen moeten. Al mijn vriendinnetjes gingen naar de huishoudschool en omdat ik erg angstig en bangig was en dus niet alleen durfde heb ik voor de huishoudschool gekozen.
Ook daar werd ik op een gegeven moment erg gepest, zelfs ook door mijn vriendinnen. Die meiden waren erg bezig met hun ego en stoerdoenerij, ik was niet zo en kon me daar niet in staande houden. Ik was de einzelganger. Dus werd ik gepest. Door die pesterijen veranderd van school, en dat veranderen ging nog een paar jaar zo door. Uiteindelijk dus geen ene school afgemaakt.
Verloop in vriendschappen:
Ja ook daar merk ik soms dat je niet meer op hetzelfde level zit en het dan verwaterd. Maar ik weet niet of dat inherent is aan gevoelig zijn. Denk dat dat bij meerdere mensen wel zo is.
Geen groepsmens zijn:
Nee ben ik ook totaal niet. Voel me er niet fijn bij en ik denk dat dat komt omdat je dan niet echt contact hebt. Het is oppervlakkig contact. Ik irriteer me ook altijd erg aan "haantje de voorste" gedrag. Mensen die in groepen erg "aanwezig" zijn. Ik ben in groepen erg op de achtergrond en zoek dan meestal contact met iemand die ook zo is. Is er niet zo'n persoon, dan ben ik meestal snel weg. Een klein groepje van max 4 of 5 vind ik groot zat. Net als iemand anders hier al zei. (weet even niet meer wie dat zei)
Wel kan ik me goed staande houden in mensenmassa's. Dus een concert of festival of markt ofzo vind ik prima. De sfeer is dan veelal positief en gezellig. Maar als de sfeer er niet goed is, ben ik ook zo weg. (door veel guur volk ofzo)
Groepsgedrag of aansluiten bij een groep is ook niet mijn ding. Kan me nog herinneren in de tijd dat Doe Maar bekend werd, dat iedereen helemaal Doe Maar-fan was. Je kreeg dan ook een soort groepsgedrag. Er was een soort stilzwijgende afspraak dat je Doe Maar leuk moest vinden anders hoorde je er niet bij. Daarom alleen al vond ik Doe Maar geen zak aan.
Aversie tegen geweld /horror/oorlog in films:
Is een beetje dubbel. Een goede thriller kan ik best zien, maar op de griezelige momenten ga ik dan meestal wel even naar de wc of zit met mijn handen voor mijn ogen en mijn oren dicht.
Horror is absoluut NIET mijn ding. Vreselijk! Dat gevoel wat zo'n film geeft blijft nog heel lang hangen. In sommige goede films komt ook geweld voor zoals bijvoorbeeld The green Mile. Het hoort bij de verhaallijn en dan kan ik het wel zien omdat de film een ander doel heeft.
Maar bijvoorbeeld mishandeling van dieren kan ik erg moeilijk tegen. Ik word boos en verdrietig tegelijk. Op animal planet zie je veel programma's over dierenmishandeling, ik moet dan ook geregeld huilen op zo'n moment. Maar zap dan ook niet weg omdat ik mijn ogen er niet voor wil sluiten.
Wel vind ik documataires erg interessant om te zien. Of het nou gaat om een beruchte psychopaat of iets anders dramatisch.
Een aantal jaar geleden de film over Emily Rose gezien. Een docu over een meisje wat bezeten was in de 70-er jaren.
Verschrikkelijk eng! Dat soort docu's kan ik dus niet zien. Heb hem toen wel afgekeken maar ben er dagenlang van slag van geweest en was s'nachts bang.
Creatief
Ja, maar dat wisselt van ding naar ding. Waarschijnlijk omdat ik alles leuk vind. Tekenen deed ik vroeger heel veel, schilderen heb ik ook een periode gedaan en zou wel weer willen beginnen maar weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Webdesign heb ik een tijd gedaan en ook wat cursussen voor gedaan. Erg leuk! En muziek is tegenwoordig een nieuwe creatieve uiting.
Snapte niet dat andere het niet zagen:
Oh ja, zo vaak. Maar ging dan vaak juist twijfelen aan mezelf ipv dat ik mezelf serieus nam. Nu weet ik gelukkig beter.
Sport
Nee, dat is niet aan mij besteed. Heb het wel heel lang gedaan. Bijna verslaafd aan fitness, maar kan het niet meer opbrengen. Qua gewicht e.d. heb ik het gelukkig niet nodig ook. Voor mijn conditie zou het wel goed zijn. Maar dan ga ik liever een eind wandelen of fietsen dan dat ik verplicht mezelf naar de sportschool moet slepen.
Drukke agenda
Nee daar kan ik ook niet tegen. Ik word dan bijvoorbaat al moe.
Heb veel tijd voor mezelf nodig. Gewoon om te niksen en dus op te laden. Als ik een paar weken druk ben geweest ben ik dan ook echt doodmoe.
Wat ik ook heb is dat dieren het altijd fijn vinden bij mij.
Mijn 2 katten zijn soms helemaal into me, haha! En ook vaak dat als ik bij mensen op bezoek ben die een hond hebben dat die altijd bij me komt zitten of liggen. Niet direct natuurlijk. Meestal nadat ik ze aangehaald heb en aandacht heb gegeven. Gaan ze op mijn voeten liggen en tegen me aan leunen.
Ik ben rechtshandig.