Loading...
nl

God en geloof

mause
mause feb 11 '07
het is volgens mij altijd beter om het op een rustige manier duidelijk te maken dat je het ergens niet meeeens bent. zo heb je eerder iemands aandacht dan wanneer je begint te schelden of te schreeuwen. ik denk dat als je rustig dingen duidelijk maakt je laat zien dat je genoeg zelfvertrouwen hebt, om een ander niet te hoeven over schreeuwen of te kleineren, of pijn te doen. je straalt door rust over het algemeen meer kracht uit. tenminste dat is mijn idee.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 11 '07
Het gaat om de boodschap, waarbij ook net zo belangrijk is, hoe hij gebracht wordt.
Acheliah
Acheliah feb 11 '07
Is ook zo ik kan heel opvliegend zijn maar probeer nu alles vanuit mijn hart te zeggen op een rustige manier normaal zei ik iets vanuit mijn tenen met veel gebrul dat heb ik wel afgeleerd.
Acheliah
Acheliah feb 12 '07
Maar goed we dwalen af ik vindt het jammer dat de kerk zo qua woorden enzo zo verkracht is ik geloof niet dat dat god zijn bedoeling is geweest. Naaste liefde dat is veel belangrijker ik hoorde iemand van de week zeggen over een donkere jongen boom aap ik zei gelijk ja maar dat zijn ook mensen en die hebben ook recht op leven. Tuurlijk ben ik het niet eens hoe sommige d'r eigen inburgeren in ons land maar dat heeft te maken met de regering en niet met hun zelf. Iedereen is gelijk. IEDEREEN !!!!!!
LPChip
LPChip feb 12 '07
Het probleem met de kerk is eigenlijk net zo als de maatschappij. Er staat iemand aan het hoofd die verteld wat goed en fout is. Het voordeel hiervan is, dat je als een soort school kan leren over de materie. Het nadeel hiervan is, dat de gene aan het hoofd bepaald wat je leert.

Wat eigenlijk niet goed aan de kerk is, is dat sommigen je een bepaald geloof opdringen. Al het andere is fout zeg maar. Geloof is nooit bedoeld om op gedrongen te worden. Het zijn de mensen die dit gebruiken om jouw dingen te laten doen die zij willen.

Er worden daarom ook bepaalde taboe dingen bij gebracht als: als je een goed leven lijdt, kom je in de hemel, en anders hel. Zelfde als: je mag geen zelfmoord plegen want dan kom je in de hel etc.

Als ze nou gewoon hadden gezegd: iedereen gaat naar de hemel, alleen als je zelfmoord pleegt, moet je weer terug naar de aarde om opnieuw dit leven te lijden..., want daar komt het feitelijk op neer, dan was het heel anders geweest.
Acheliah
Acheliah feb 12 '07
Klopt helemaal
BRAINSCAN
BRAINSCAN apr 23 '07
Goed dat jullie over god nadenken alleen dat al zal je in de hemel komen denk ik.Niet persee als je gedoopt wordt kom je in de hemel.
Ik durf te zeweren op mijn leven dat er zeker veel seriemoordenaars gedoopt zijn.zelfs priesters ontuchten iemand in de kerk in gods huis.
Dus als iemand bidt betekent dat tie een goed mens is.iemand die niet bid en niet naar de kerk gaat kan eerder in de hemel komen dan iemand die wel bidt en naar de kerk gaat.
kerk en staat moeten eigenlijk 1 worden.
kerk en staat moet onder 1 leiding komen maar dat zal nooit gebeuren denk ik.Dus eigenlijk heeft de staat voor het zeggen en niet de kerk.
In een staat is er alleen maar plek voor luxe en niet voor geloof.
Dus het enigste reden om in de hemel te komen is om meer goede daden te verrichten dan slechte daden.
want dag des oordeels moet iedereen op ee wegschaal gaan staan en wordt vergleken wat meer weegt.je goede of slechte zondes.
Op dag des oordeels zullen al je ledematen praten.
je ogen gaan praten tegen god wat wat het allemaal gezien heeft.je oren beginnen te praten wat het allemaal gehoort heeft.
je handen gaan praten wat het allemaal gedaan heeft.je voeten gaan praten wat het allemaal gedaan heeft.je mond gaat praten wat het allemaal gezegt heeft.Roddels scheldwoorden ect ect.
Ik geloof pas in god als ik hem gezien heeft.denken veel mensen.Hoe kan je iets geloven wat je nog nooit gezien hebt.
eerst zien dan geloven luid ook een gezegde.
Hoe dan ook pas als we dood zijn dan pas zullen iedereen erachterkomen wat er gebeurt leven na de dood.
Dus iedereen moet afwachten.
een heel goed voorbeeld is apocalyps.armageddon/jericho/return of the medi/

Mijn beste voorbeeld over hemel is Star wars.
een mix van 3 de wereldoorlog en toekomst
lichtjaren van ons huidige bestaan op aarde vandaan.
Misschien heeft amerika het techniek al om alles wat in star wars bestaat dat ze dat ook werkelijk kunnen beleven
Ze zijn zelfs in staat om ufos te maken.

dus de grens tussen god hemel en heden is bescheiden door 7 atmosveren en hemelen die in onze ruimte bestaan.
de hemel bestaat ook uit 7 levels en lagen.

1 ding weet ik wel vandaag de dag is het de hel op aarde.de hemel lijkt zo ver weg.
Ayasha
Ayasha apr 23 '07
Jouw overtuiging over die zeven lagen doet me een beetje denken aan die van een vriendin van ons die joods is... (met die zeven lagen etc)
BRAINSCAN
BRAINSCAN apr 24 '07
Waarom bestaat de kerk en moskee synagoge eigenlijk
10 geboden in feite.
bijna alle 10 de geboden worden dagelijks door bijna iedereen verbroken.ik vind dat kerken moskeen synagogen de macht moeten hebben van en land .Niet koning of koningin maar een religieus leider dan zullen veel mensen zeker in de hemel komen.
Ayasha
Ayasha apr 24 '07
ja en dan zal de aarde beheerst worden door mensen die enkel denken aan hun geloof ipv aan de economie etc ;)

Het zou er niet beter op worden brainscan. Beslist niet. Om een land te leiden heb je meer nodig dan het geloof.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 24 '07
Nee het wordt er zeker niet beter van, want dan zou je ineens rechtvaardig een heilige oorlog mogen voeren. Ik was net blij dat we afwaren van de kruistochten. Het geloof is een vrije keuze voor iedereen die dat wil. Geen opgelegde keuze omdat je toevallig in het verkeerde land geboren bent.
BRAINSCAN
BRAINSCAN apr 29 '07
Dat is helaas waar
sefewet
sefewet jul 17 '07
ik denk zo over god, je mag zelf kiezen wat voor jou nou god is.
waar jij in geloof dat hij is, is hij dat.
ik noem een paar voorbeelden
voor mij is god een oppermachtig astraal wezen wat ons heb gecreerd door zelf eerst als een wezen als ons te zijn en te trainen en wijzer te worden etc etc.
voor de ander is het puur dat wij allen een deel van god zijn en hij is ook een deel van ons.
het gaat er niet om hoe je geloof het gaat erom dat je in hem geloofd meer niet.
je heb altijd de vrijheid om te kiezen.
het is ook jammer dat veel mensen de bijbel ook zo vaak zo letterlijk nemen dat ze denken van zus en zo moet.
maar ik denk zelf nee, je heb de vrijheid om te gaan en te staan waar je wilt. god accepteerd iedereen, niet iemand van de bijbel.
ik noem nog een voorbeeld iemand die doet nooit iets voor zijn medemens maar geloofd wel in de bijbel en bid iedere dag.
en iemand die niet altijd bid/ of nooit bid en wel in god geloofd maar er ook is voor zijn medemens.
wie gaat er eerder naar de hemel denk je?
Debiorah
Debiorah jul 17 '07
Zo denk ik er ook over sefewet het is alleen zo dat de hemel ook aan een geloof gebonden is. Want wat is nu de hemel? :)
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 17 '07
Precies wat ik me ook afvroeg :). Geloven wij als merudianen ook in een hemel? Of hebben wij hier andere termen voor zoals: het Astrale, of de geesteswereld?
sefewet
sefewet jul 17 '07
ik denk zelf over de hemel als soort van astrale plek
ik noem het wel zo
je heb de geesten wereld dat ligt zogezegd hiernaast
daarboven heb je de hemel dus ook een soort van astrale plek
en onder de geesten wereld de hel
zo denk ik erover als een soort van rare vorm van andere paralelle dimensies, net zoals wat men ook weleens denkt over de geesten wereld.
niet alleen van als mensen bijna doodervaringen hebben is het van in een tunnel naar boven, sommigen gaan in een vuur tunnel naar beneden met alle martelingen enz enz.
en er is ook een groep die zogezegd hiernaast gaat die zien een tunnel naast hun en zien ze een soort van totaal ander landschap met bijv elven dwergen geesten en al.
Sheva
Sheva jul 18 '07
Ik geloof alleen in een hemel de hel is hier op aarde...
Ik geloof dat als je hier bent je nog heel veel moet leren,maar dat wil niet zeggen dat je als ziel niet heel ver kunt zijn...

Er zijn hier op aarde jonge maar ook oude zielen en de een weet veel meer dan de ander...
De mensen die andere mensen veel leed aandoen moeten nog heel veel leren..

Dat is wat ik geloof...
Ayasha
Ayasha jul 18 '07
'wij als merudianen'....Voor jezelf spreken is een kunst ;)

Geloof niet in een hemel. Wel dat je niet zomaar eindigt. Je ziel moet ergens heen...Ik geloof er zoiezo in, dat je samen word gebracht met de mensen van wie je houd/hield in je gewone leven.

Ik weet alleen nog niet heel goed op welke plek... Maar ik zou het beslist niet hemel noemen en er evemin de beschrijving aan geven die gelovigen er aan geven.
Debiorah
Debiorah jul 18 '07
Als ik het woord hemel hoor kijk ik naar boven en zie de geweldige hemel die ons omspant. Als ik denk aan de hemel in relatie tot religie associeer ik het met een plek waar zielen rust vinden. Ik heb zelf altijd geloofd in leven na het fysieke leven maar het woord hemel is voor mij zo beladen. Ik denk dat de hemel is wat de mens schept. Zo kan het ook een hemel op aarde zijn. Ik geloof dus niet letetrlijk in de hemel of hel maar geloof in andere dimensies van bestaan.
Thomas A
Thomas A jul 18 '07
Voorbij de innerlijke strijd en vol van vertrouwen in de kosmische hulp omdat je op weg gaat naar harmonie en (naaste)liefde, kun je de hemel op aarde ervaren.

Een heel bijzondere ervaring en eentje om de goed op de uiterlijke omstandigheden te letten.

Er is dan zeker rust in je ziel in elk geval.............

http://thomasevangelie.fol.nl/

groetjes

Thomas
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie