Loading...
nl

Mantra's

Takhihiii
Takhihiii jan 29 '09
Ja, ik ken mezelf. Ik bedoel dat je niet zozeer met zangtechniek bezig bent, of met hoe het klinkt, maar dat je gewoon laat komen hoe het komt.
Origineel bericht van: Marc Citroen
Op een dag wilde ik voor hem fluiten. Hij bleek er enorm door geraakt te zijn en wilde dat ik bij elke bijeenkomst floot. Hij begon toen te praten over de betekenis van de fluit. "Een fluit is een metafoor; de symboliek is dat jij een fluit moet zijn, waar het Goddelijke, de Bron doorheen speelt. Je bent dus een tussenpersoon, je bent als het ware beschikbaar om de muziek door je heen te laten spelen". In die tijd pushte, inspireerde en stimuleerde hij me om altijd vanuit de plek te spelen waar de muziek en het spelen vanzelf ontstaat.
Bansi is de naam van de fluit van Krishna. http://www.kijay.nl/

Die kerk ben ik ook een paar keer geweest, maar toch niet de nieuwe kerk maar de kerk aan de diepenbrockstraat? Je vergist je misschien met een concert van Deva Premal of Krishna Das. De eerste keer heb ik me daar in laten wijden in de Gayatri door Jivanjili. Deep heeft me gitaarspelen geleerd. Bhakti Music is Deep, maar vroeger had ze nog een band, en gaf ze (voor mij legendarische) mantraconcerten. Dat is allemaal voorbij, helaas.
Muin
Muin feb 1 '09
MANTRAZANG UIT ALLE WINDSTREKEN
De Kabballa Bezingen
Anja Timmermans en Jacob van der Wijk

Het woord 'kabballa' betekent 'ontvangen'. Wat wordt ontvangen is de Goddelijke uitstraling die manifest wordt in de 10 sefirot (enkelvoud: sefira) op de Levensboom. Elke sefira bevat een kosmische kracht, unieke opdracht en kwaliteit. Door onze aandacht op één daarvan te richten, komen we met die kracht in aanraking. We zingen mantra’s en klankgebeden van vele volkeren, religies en culturen.
Anja Timmermans (zang, gitaar) is yogadocente en communicatietrainer. Jacob van der Wijk (viool, zang) is kenner van het Joodse lied.

data: zo 8, 22 feb, 8, 22 mrt, 5, 19 apr, 3, 17 mei, 7, 21 juni
tijd: 10.30 - 12.30
prijs: € 10,- per keer (met thee)
inschrijven niet nodig; kaartje kopen en zaal-info bij de receptie.
info: 020-617 81 99, burosati@hetnet.nl of de Roos 020-689 00 81
Jullie zijn van harte welkom grin
Takhihiii
Takhihiii feb 2 '09
Afgelopen zaterdag bij Iskala geweest; een aanrader!
Over drie werken in Leiden
http://www.kyrolin.nl/
Muin
Muin feb 3 '09
Die website is eerder aanbevolen door Maryssa. grin
Maryssa, ben je al naar hun mantraconcert gegaan?
Ze zingen prachtig maar ik mis iets. Bij Deep en Vriendavan ervoer ik vreugde en blijdschap. Roger heb ik bij de trancedans gezien, geloof ik. Kiya ken ik niet (volgens mij) maar haar gezicht komt me wel heel erg bekend voor. Hoe groot was de groep, Takhi?
Takhihiii
Takhihiii feb 4 '09
Vier man. Tja, ik was alweer vergeten waar ik die website had gevonden blush. Alle eer aan Maryssa, want ik had nog nooit van ze gehoord. Er was een drummer, een gitarist, een harmonium en de laatste had een sjamanendrum en zong, twee vrouwen en twee mannen. Op de site staan ook de namen van deze samenstelling.
Muin
Muin feb 4 '09
Ken je Hein Braat, Takhi? Van hem heb ik mantra's leren zingen.

Klik op play

http://www.yoga-ez.com/kali-mantra.html#Anchor_47858

Een rustige en liefdevolle man.

Zijn visie op mantra zingen:

Bij het mantra zingen worden alle tonen benut om tot een integraal geluid te komen dat alles met elkaar verbindt. En dat maakt het tot een holistische kunst omdat het hogere en lager zelf, lichaam en ziel, het tijdelijke en het eeuwige met elkaar verbindt. Net als met alle kunsten is het een kwestie van techniek. De essentie van Mantra zingen is om bij je natuurlijke geluid te komen. En dat is tegelijkertijd ook de moeilijkste opgave. Goed en natuurlijk zingen betekent dat je met heel je lichaam zingt en niet alleen met je keel. Het is zingen met heel je ziel en zaligheid tot je er niet meer over na hoeft te denken.

Takhihiii
Takhihiii feb 6 '09
Ja, ik heb op een paar blauwe maandagen wat lesjes bij hem gevolgd. Wat hij zegt doet mij erg denken aan het non-dualisme. Via Hansje Huson, http://www.nadabrahma.nl/ , ben ik ook eens bij een zanglerares geweest die je helemaal terug bracht bij de essentie. Maar eigenlijk is elk woord erover gezegd al teveel. Zing!
Muin
Muin feb 6 '09
Maar eigenlijk is elk woord erover gezegd al teveel. Zing!

Je hebt gelijk Takhi. blush

Helaas lukt het me niet om op het forum te zingen, vandaar mijn berichten over mantra zingen. grin
Beschermengel
Beschermengel feb 11 '09
Ik heb er nog een gevonden smile

Beschermengel
Beschermengel feb 15 '09

Prachtige muziek zeg!
Maryssa
Maryssa feb 15 '09
Hey Muin,

Dat is jammer als er wat mist. Mantra betekent voor mij ook blijdschap en een soort van opgetild worden door de eenheid en de klanken.

Nee ik ben nog niet naar concert van ze geweest. Er kwam steeds iets tussen. Maar dat wil ik wel doen in de toekomst.Ik laat je wel weten wat ik er van vond.
Beschermengel
Beschermengel feb 17 '09
Deva Premal and Miten - Brahma Nandam
Muin
Muin feb 21 '09
Lieve Maryssa,

Er is niets mis met Kyrolin. Ze zijn goed, prachtige muziek. Ik ben alleen gewend aan andere bands. Wie weet over een paar maanden denk ik er heel anders over. Mantramuziek doet veel bij mij. Vroeger toen ik op het conservatorium zat, speelde ik Jazz muziek. Door mijn ontmoeting met Hein Braat ben ik Mantra’s gaan zingen. Die man zingt alsof zijn hele wezen opgenomen is in de cosmos. Dat was voor mij echt bizar. Hij zingt met heel zijn wezen en zaligheid. Daarna heb ik kennis gemaakt met Vrindavan, Deep, Deva Premal (bij haar optreden in Australia), Deva Premo (2x ontmoet in Dennemarken) en Samaya. En zo ga maar door. Er zijn nog veel meer mantraconcerten die ik heb bijgewoond maar ik wil ze nu niet allemaal opnoemen. Ik sta nu open voor alles wat nieuw, gezellig, mooi en leerzaam is. Vaak betrap ik mezelf dat ik naar de vroegere tijden verlang maar die tijden zijn voorbij. Mensen die ik kende, zijn inmiddels uit elkaar gegaan (dat heb je vaak met bands). Die momenten waren mooi maar ze zijn er niet meer. Afscheid nemen van wat me dierbaar is, blijf voor mij moeilijk. Maar er komen nieuwe mensen in mijn leven..ik zie wel..hoe het gaat lopen.

Mantra zingen is voor mij een meditatief moment. Ik voel (net als je schreef) blijdschap en een soort van opgetild worden door de eenheid en de klanken.

http://www.youtube.com/watch?v=iF_-F3X-oIg&feature=related

Beschermengel, mijn dank voor dit topic.

Liefs,
Anna
Beschermengel
Beschermengel feb 21 '09
Graag gedaan smileik zit hier zelf ook vaak ..even luisteren naar de mooie Mantra's en de berichten lezen natuurlijk smile

Ik zet de Mantra's als ik aan het strijken ben ...heerlijk rustgevend! en zo strijk ik wat weg tongue
Muin
Muin feb 21 '09
Nou dat is een hele goede tip Beschermengel. grin
Ik strijk nu alle negatieve gedachten en gevoelens weg.
Op weg naar de volgende bloes.
Heerlijk weer vandaag.. Het voelt aan alsof de lente al begonnen is.
Beschermengel
Beschermengel feb 22 '09

Quote:
Nou dat is een hele goede tip Beschermengel.
Ik strijk nu alle negatieve gedachten en gevoelens weg.
Op weg naar de volgende bloes.

Haha ..leuk! smile

ja zo voelde het..heerlijk weer!
Muin
Muin mrt 14 '09
Op deze site kan je diverse mantra muziek beluisteren.
Klik op Mantra en Chants smile

http://www.spirituelemuziek.nl/index1.html

koenewoen
koenewoen mrt 14 '09
Bedankt voor de tip muin!
Als ik mij niet lekker voel luister ik ook naar dergelijke muziek, om terug helemaal tot rust te komen!

Dit is wel interresant als je een nieuwe cd wenst te kopen, en je toch wel een voorsmaakje wil!
Beschermengel
Beschermengel jun 10 '09
Nog een!
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie