Loading...
nl

De Keltische Boomkalender.

liesanne
liesanne jan 21 '09
De Keltische Boomkalender.

Bomen zijn bijzondere schepselen van moeder natuur. Eeuwenlang voelen mensen een verbinding met de natuur en vaak ook in het bijzonder met bomen. Er zijn vele betekenissen aan bomen gegeven. Hieronder volgt de Keltische boomkalender die opgebouwd is uit 39 perioden van 10 dagen waarbij elke periode een eigen levensboom kent. De geboortedatum is bepalend voor welke boom van invloed is op je persoonlijkheid en levenspad. In het totaal zijn er 21 boomsoorten opgenomen elk met hun eigen bijzonderheden. Er zijn 4 data in het jaar die een eigen boom hebben.

lees meer...
http://members.lycos.nl/minervamystica/de_keltische_boomkalender.htm

Delen:
liesanne
liesanne jan 21 '09
hier een Ceder... grin

Ceder (14-23 augustus en van 9-18 februari) een vastberaden solist

Vooral winterceders volgen de door hen uitgestippelde weg zeer vastberaden en blijven trouw aan hun eigen overtuiging. Eenzaam zitten zij op hun commandopost en denken slechts aan hun taak, waarbij zij eigenbelang veel minder belangrijk vinden. Door hun buitengewone uitstraling en innerlijke kracht bereiken zij meestal hun doel. Zomerceders zijn iets bescheiden. Hoewel zij de massa willen ontstijgen, beseffen zij toch dat zij niet allen op de wereld zijn. Ceders trouwen meestal laat en na alle voor- en nadelen van een partner te hebben geëvalueerd.

proost
proost jan 22 '09
Interessante gegevens, maar ik betwijfel de echtheid van de oorsprong, want er zijn eenhuizige bomen, zoals de els, die er niet op staat, en tweehuizige bomen, zoals de wilg.

Verder vraag ik me af wat de vier bomen binnen de cirkel van de Keltische boomkalender betekenen. Vier windstreken in relatie tot welke bomen? Ik kan de namen van die vier bomen niet ontdekken. Wie kan dat wel?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki