Loading...
nl

Helderruikendheid

JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 21 '09
Wat een helderruikend persoon ruikt zijn niet de normale geuren die algemeen aanwezig zijn, maar energieën die in duidelijke geur worden omgezet. De persoon ruikt iets wat een ander niet kan ruiken. Waar de energie van wat er geroken wordt vandaan komt is niet altijd bekend. Het lichaam of een deel van het lichaam (ook ieder orgaan of gezwel) straalt energie uit (in de aura/uitstraling/energieveld van de persoon), wat opgevangen kan worden door een helderruikend persoon. Maar niet alleen het lichaam of delen van het lichaam zenden energie uit, alles zend energie uit.
Iemand die helderruikend is, ruikt vaak maar een deel of enkele van de onderstaande mogelijkheden van het paranormaal ruiken.


Welke mogelijkheden zijn er?
· Ruiken van ziektes
· Ruiken van tekorten
· Ruiken van de geur van een overleden iemand
· Ruiken van een geur dat iemand gaat overlijden
· Ruiken dat iets niet goed/gezond is
· Ruiken van dingen die je ziet

· Ruiken van ziektes
Wanneer een helderruikend persoon een ziekte ruikt bij een mens of een dier, ruikt de persoon de (negatieve) energie die het zieke orgaan of gezwel uitstoot of uitstraalt. Omdat bij iedere ziekte een andere energie wordt uitgestoten of uitgestraald kan hieraan de verschillende ziektes worden herkend. Wanneer je een bepaalde ziekte voor de eerste keer ruikt zal het moeilijk zijn om aan te geven wat het is, hoe weet je dat het klopt?
Het is bekend dat er honden zijn die kanker kunnen opsporen bij mensen door te ruiken. Deze honden zijn dan ook helderruikend.


· Ruiken van tekorten
Ieder mens heeft zijn of haar eigen basishoeveelheid van voedingsstoffen nodig wil het lichaam of de geest niets gaan mankeren. De hoeveelheid en de samenstelling van die basishoeveelheid verschilt per persoon. Ieder persoon heeft ergens anders behoefte aan. Het lichaam gaat minder goed functioneren bij tekorten (en ook tevelen) ergens aan. De energie van nodig zijn van bepaalde substantie (bijvoorbeeld een specifieke groente of fruit) zal zich dan gaan bevinden in de uitstraling van de persoon. De helderruikend persoon kan deze uitstraling waarschijnlijk dan waarnemen en de neus van de helderruikend persoon zal dan de energie van het tekort omzetten in een geur van een bepaalde substantie. Nu is het alleen nog zaak dat de persoon het goed interpreteert, wat er met deze geur bedoeld wordt.
Ook kan het voorkomen dat men een voedingsmiddel ruikt, dat aangeeft dat er opgepast moet worden dat er niet te veel van genomen wordt.


· Ruiken van de geur van een overleden iemand
Ieder mens heeft een bepaalde geur bij zich. Ook houden veel mensen van een bepaalde geur. Wanneer geesten aanwezig zijn kunnen ze zich kenbaar maken door de persoon iets te laten ruiken, wat die dan in verband met die overleden persoon brengt.


· Ruiken van een geur dat iemand gaat overlijden
Sommige helderruikende mensen kunnen als iemand gaat overlijden de 'geur van de dood' ruiken. In de dagen/weken/maanden voor de dood wordt er op energetisch niveau de mens los gemaakt van het lichaam. Bij dit proces van doodgaan komt er energie vrij, die door een helderruikend iemand kan worden opgevangen in de neus die het vertaalt in een unieke geur. Andere mensen ruiken deze geur niet. De persoon die in het proces van doogaan zit lijkt dan een geur bij zich te dragen.


· Ruiken dat iets niet goed/gezond is
Een helderruikend persoon kan bijvoorbeeld ook ruiken of iets goed is om te eten of niet. Bijvoorbeeld als de persoon roompaté in huis heeft gehaald. Roompaté heeft een vrij specifieke geur. Op een gegeven moment ruikt de persoon de geur van de roompaté dat de paté niet meer te eten is. Een ander persoon ruikt eraan, maar ruikt alleen de paté. De helderruikend persoon krijgt de geur van de substantie in de neus. Hierbij krijgt de persoon ook de energie van de substantie binnen via de andere sensoren in de neus. Zo "ruikt" de persoon dat het niet te eten is.


· Ruiken van dingen die je ziet
Een andere eigenschap die een helderruikend persoon kan hebben is dat hij/zij de geur ruikt van iets wat hij ziet. Wanneer hij bijvoorbeeld tv kijkt en daar beelden ziet van een stal, dat die dan de paarden ruikt. Beelden van zeewater en hij ruikt de zee. Of als een persoon gezien wordt dat hij dan de geur van die persoon op tv ruikt. Enzovoorts.

Andere namen: paranormaal ruiken, helder ruiken, helderruikend
Delen:
Maryssa
Maryssa jan 21 '09
Hey Nims,

Leuk om hier meer over te lezen. Op de 1 of andere manier ervaar ik dat heldervoelendheid, helderwetendheid en helderziendheid vaak meer op de voorgrond staan in boeken en op sites.

Ik herken het ruiken van overledenen wel. Mijn oma had altijd het parfum l'air du temps op van Nina Ricci. Ik ruik het soms in mn huis. Vaak als ik het opmerk is het ineens weer weg. Alsof ze even "hallo" zegt.

Zowieso heb ik een scherpe neus. Dat is niet altijd even fijn. wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 21 '09
Mijn neus is niet super scherp, maar soms ruik ik wel ineens geuren waarvan ik denk dat ze er niet zijn. Als ik bijvoorbeeld in de auto rijdt. Toch kan ik dan nooit bepalen, waarom ik ze ruik, dus ik doe er dan niet zoveel mee.
Muin
Muin jan 21 '09
Ik kan heel goed ruiken maar het werkt niet altijd in mijn voordeel omdat ik de enige ben die ruik. Mensen tonen heel weinig begrip voor mijn reukvermogen omdat ze niet kunnen ruiken wat ik ruik. Ik hoor mensen vaak zeggen “ik ruik niets, wat ruik je dan?”. Nu leer ik mijn mond houden. Ik zeg niets meer. Jammer eigenlijk dat ik het niet met anderen kan delen.
Ik heb geleerd om het allemaal voor mezelf te houden. frown
Beschermengel
Beschermengel jan 21 '09

Zo rook ik midden in de winter op de begraafplaats waar mijn zoon ligt...fresia's en kon ze nergens vinden ...en ik bleef het ruiken tot ik weg ging, ik ruik ook mijn moeder vaak in de keuken, ( mijn moeder is ook overleden) echt het luchtje van mijn moeder.

Ik ben dan ook de enige die het ruikt...dus ik denk dan maar dat het voor mij bedoelt is!
Ik denk dat het ook zo met jou is muin..het is voor jou.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 26 '09
Op mijn werk nam ik mijn homeopatische druppels in. Doe ik anders nooit, maar goed. Mijn werkomgeving is een kantoortuin zoals ze dat zo mooi noemen. Dwz grote afdeling, veel buro's. De collega waar het om gaat was net van de afdeling afgelopen. Ze komt terug en loopt direct naar mij toe. Ze vroeg me wat ik net had ingenomen. Ik vroeg haar hoe ze dat wist, ze had me immers het niet zien doen. Ze zei dat ze het kon ruiken. Is het niet verbazend?
Beschermengel
Beschermengel jan 26 '09


Nou zeker! een goeie reuk heeft ze dan!
proost
proost jan 26 '09
Ik neus graag overal in en overal aan, maar wat er bij mij binnen komt variëert enorm.
Ruiken van ziektes: Alcoholisme, drugs en sommige ziektes ruik ik, maar moet dan wel doorvragen bij de zieke wat hij/zij heeft.
Ruiken van tekorten: Heb ik nog nooit geroken.
Ruiken van de geur van een overledene: Ik ruik geen zweetluchtje meer, een doods luchtje hangt er omheen, de geest ruik ik niet.
Ruiken van de naderende dood van iemand: Dat zie ik meestal.
Ruiken dat iets niet gezond js: Bij dat vermoeden proef ik er iets van. De geur draagt bij aan de smaak en dan wordt het duidelijk.
Ruiken van dingen die ik zie: Dat komt doordat ik me daarin inleef.

In Utrecht was een professor, die aan de jassen in een garderobe rook en daarna kon ruiken van wie die jas was. Hij doceerde geurpsychologie en was geliefd bij de parfumfabrikanten. De Franse parfums ruiken lekkerder dan de Engelse en zijn meer op het zweetluchtje van de persoon afgestemd voor wie ze zijn uitgevonden, of ontdekt vanuit de aromatische geuren van bloemen.
Een parfumier in het Gooi vraagt de man soms om de zakdoek van zijn vrouw mee te brengen als die man een bij zijn vrouw passende parfum wil kopen. Sommigen bespuiten of besprenkelen zich met geurtjes, die niet passen bij hun psyche, waardoor ze niet bij hen passende vrienden of vriendinnen zich tot hen aangetrokken voelen.
Maryssa
Maryssa jan 29 '09
Quote:
Sommigen bespuiten of besprenkelen zich met geurtjes, die niet passen bij hun psyche, waardoor ze niet bij hen passende vrienden of vriendinnen zich tot hen aangetrokken voelen.


Ik moest gelijk aan het volgende artikel denken:

Bron:Kennislink.nl Anticonceptiepil beïnvloedt partnerkeuze
De anticonceptiepil is wereldwijd het meest gebruikte voorbehoedmiddel. 42% van de Nederlandse vrouwen tussen 16 en 49 jaar gebruikt de pil om zwangerschap te voorkomen. Onderzoekers van de universiteit van Liverpool denken dat dit pilgebruik van invloed is op de partnerkeuze van vrouwen. Deze keuze wordt voor een groot deel onbewust bepaald, via geur. MHC genen (die ook betrokken zijn bij het immuunsysteem) kunnen een interactie aangaan met huidbacteriën en daarom belangrijk zijn bij geurherkenning. De onderzoekers ontdekten dat vrouwen met een natuurlijke menstruatiecyclus kiezen voor mannen met andere MHC genen dan zijzelf. Pilgebruiksters daarentegen, kozen veel vaker voor mannen met vergelijkbare MHC genen.

MannengeurVoor het onderzoek hadden de wetenschappers een hoop mannengeuren nodig. Ongeveer 100 mannen doneerden hun natuurlijke parfum door twee nachten in een katoen shirt te slapen. Gedurende de geurcollectie moesten de mannen alleen slapen en mochten zij overdag niet roken of drinken, niet pittig eten en geen deodorant of geparfumeerde zeep gebruiken. De onderzoekers verdeelden de geuren van de mannen over de vrouwelijke vrijwilligers door MHC genen te vergelijken. Iedere vrouw kreeg tijdens het onderzoek de geur te ruiken van drie mannen die genetisch met haar overeen kwamen en drie mannen die genetisch van haar verschilden.

Het experiment was opgedeeld in twee sessies. In de eerste sessie roken de vrouwen aan de shirts aan het begin van hun menstruatiecyclus. Op dit moment was geen van de vrouwen nog aan de pil. Vanaf de eerste sessie gingen 40 vrouwen over op het gebruik van de pil, terwijl 60 vrouwen hun natuurlijke menstruatiecyclus aanhielden. Na ongeveer 90 dagen (bij de start van de derde menstruatie) werden de shirts opnieuw geroken. Bij beide sessies beoordeelden de vrouwen hoe sterk en hoe lekker zij elke mannengeur vonden. Op basis van geur bepaalden zij of een man een goede partner zou kunnen zijn.

RelatiegevaarConclusie: pilgebruiksters kiezen veel vaker een partner die genetisch met henzelf overeenkomt. Maar geeft dit ook problemen? De onderzoekers zijn bang van wel. Genetisch vergelijkbare partners hebben over het algemeen moeilijkheden met zwanger worden. Als dit dan toch lukt, is er een sterk vergrote kans op miskramen. Daarnaast hebben kinderen die geboren worden uit genetisch vergelijkbare partners vaak een zwak immuunsysteem.

En zelfs als je nooit kinderen zou willen, is het volgens de onderzoekers oppassen geblazen. De anticonceptiepil vormt namelijk een gevaar voor je relatie. Als je de pil gebruikt, kies je een partner die genetisch op jezelf lijkt. Wanneer je besluit om met de pil te stoppen, verandert je geurwaarneming. Het zou dus best kunnen dat je je op dat moment niet meer aangetrokken voelt tot je partner en op zoek gaat naar iemand die genetisch anders is.
Maryssa
Maryssa jan 29 '09
In homeopatische druppels zit bijna altijd alcohol. En dat kun je goed ruiken. Mogelijk dat ze het daardoor opmerkte.
admin
admin apr 28 '09
Ik ervaar regelmatig geuren.
Energieen vertalen zich in een geur, in een kleur ook, en dat wordt ik gewaar.
Het is meer een mengeling van combinatie's die ergens bijhoren,
een soort taal ,
ja, nu lijkt het plots niet evident om het uit te leggen.

vb, de dood ruiken, maar niet doordat ik me bestaande geuren herinner die bij het stervensproces horen,
zoals wierook of balsem, of een parfum van die persoon.
Maar de dood heeft een geur, die specifiek hoort bij dood.
Die geur zet zich in mijn geestesoog om in een kleur en in gevoelens,intuitief.

vb, met de wagen in de natuur rijden, met een zeer mooie trilling
en kom je vb, in een wijk.
Die heeft een geur, een geur die je "voelt" (vreemd he? )door een energie die er is (vb, hebzucht, of medeleven)kan ik dan vertalen, vanuit een vorm van intuitief proeven.
Sommige zijn niet prettig te ervaren, en hebben ook tergelijkertijd een dikte. Anderen zijn zeer fijn, en je wil er blijven.
Het resoneert, en trilt onder elkaar door, en ze nemen het van elkaar op, en maken het zelfs aan,doch ervaren en voelen dit niet
En rij je weg, is de geur en de energie weg,

En evengoed ruik ik ook geuren die ik aanzie als aanwezigheid van verchillende natuurwezens.
Meestal frisse geuren,

Liefs,
Bellefleur
Beschermengel
Beschermengel apr 30 '09


Heel mooi uitgelegd Bellefleur, en is voor mij gedeeltelijk herkenbaar.
Natalie1986
Natalie1986 mei 1 '09
vandaag moest ik werken in bejaardenflat en op een gegeven moment rook ik ook de dood echt een vies apart geurtje en het ging weg toen ik voorbij de kamer was... bah

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki