Nims, de emotie, of het gevoel dat bij mij altijd ontstaat, staat eigenlijk niet in je rijtje. En dat is chaos. Het is eigenlijk dat alle reacties die jij opnoemt dan constant door elkaar lopen. Er is geen orde in aan te brengen, tenminste, niet in de beginperiode.
Uiteindelijk, na veel vijven en zessen, kom ik uiteindelijk wel uit bij de onderste twee, maar dat duurt altijd even.
Dat stond er inderdaad niet in, omdat ik dat inderdaad niet ken. Maar dat moet wel enorm lastig zijn lijkt me. Ik zou me kunnen voorstellen dat ik pijn zou gaan vermijden als er altijd eerst chaos is. Lijkt me echt enorm lastig.
Maar Nims, hoe kun je weten dat je nimmer boos zult worden? Je zult dit waarschijnlijk vanuit ervaring nu zeggen hoe je zult reageren, maar voor de toekomst kun je dat niet weten, volgens mij...
Dat klopt en ik word heus wel eens boos hoor. Maar ik weet gewoon dat boosheid een uitting van onmacht is, dus die boosheid duurt bij mij niet lang. Er stond ook niet dat ik nooit boos word
.
Er zullen misschien hele nieuwe situaties komen waarbij je toch weer anders reageert. Zoals ik, vorig jaar. Ik wist niet dat ik zo boos kon zijn, en dat kun je dan achteraf pas zeggen. Denk ik hoor.
Dat klopt, maar hangt dat ook niet een beetje af, van hoe goed je jezelf kent? Het is tot nu toe nog nooit voorgekomen dat ik over mezelf verbaasd ben
. Maar dat is mijn probleem
.