Loading...
nl

spirituele kwaliteiten.

liesanne
liesanne jan 20 '09
In het topic -mijn foto lezen- las ik dat Hans schrijft over 'spirituele kwaliteiten'.

mijn vraag is: wat zijn voor jou -en jullie- spirituele kwaliteiten?
Delen:
Helma
Helma jan 20 '09
Wat ik lang niet het belangrijkste vind, zijn zaken als o.a. toekomst voorspellen, foto's kunnen lezen, aura's zien/lezen of mediamiek zijn.

Veel meer nog zie ik spirituele kwaliteit in het bezitten van mensenkennis, invoelend vermogen, zelfkennis hebben, medemenselijkheid, geloof in de ander en in jezelf, negativiteit om kunnen buigen in het positieve, enz.

Even heel kort door de bocht gezegd dan he wink
linkie
linkie jan 20 '09
hey wat een leuke vraag!

zo zie ik "spirituele kwaliteiten"

spiritueel zijn is een gave.....de meeste mensen zijn dit al van kleins af aan, andere ontdekken het door een hele bijzondere ervaring.

kwaltiteiten zie ik als de manier waarop je met iets om gaat en hoe je opgedane kennis deelt met anderen. Ook groei je in spiritueel zijn door ervaringen of gebeurtenissen te delen.

spirituele kwaliteit is voor mij dus de manier waarop je je levenservaring en je "zijn" kunnen delen met anderen.
Sephora
Sephora jan 20 '09
Origineel bericht van: Phoenix
Veel meer nog zie ik spirituele kwaliteit in het bezitten van mensenkennis, invoelend vermogen, zelfkennis hebben, medemenselijkheid, geloof in de ander en in jezelf, negativiteit om kunnen buigen in het positieve, enz.


Voor mij is dit ook de definitie van spiritualiteit.
Ik vind 't belangrijk om naar je ziel te luisteren, jezelf goed te kennen en alles in 't geheel zien. Alles heeft een reden en alles heeft een verbinding met elkaar. Wat spirituele kwaliteiten betreft vind ik 't moeilijk om van mezelf te zeggen, ik ben me ook maar pas gaan verdiepen in spiritualiteit. Ik denk dat ik veel dingen aanvoel maar dat 't deels nog onbewust gaat.
admin
admin jan 20 '09
Voor mij is de kern: bewust-zijn. Bewust leven in aandacht. Met vooral kennis van je-Zelf.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 20 '09
Voor mij is er eigenlijk maar één spirituale kwaliteit, en dat is het vermogen om jezelf open en eerlijk te kunnen en willen zien zonder weg te lopen als je geconfronteerd wordt met je eigen gedrag. Die mensen die daadwerkelijk de uitdaging aangaan, er van leren, en er ook wat mee doen, gebruiken hun grootste spirituele kwaliteit. (Vind ik dan).

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki