Over tuinieren gesproken
De hele dag bezig geweest, lekker rommelen in de tuin. Mijn moeder kwam mijn oudste dochter terugbrengen van logeren, en ze bleef plakken, en als ze mijn tuin ziet, gaan haar handen jeuken, en dat vind ik helemaal niet erg, hahaha. Enfin, zij is met de boomzaag aan de slag gegaan, en ik heb allerlei dakgoten schoongemaakt en geplakt, veel geveegd en blad weggewerkt, en zelfs de container van de buurman weer volgegooid met troep.
Heerlijk, als iemand je een zetje in de goede richting geeft! Lekker opgeruimd, ik heb zin in de lente!
Vanavond kreeg ik twee bosjes tulpen van mijn nieuwe schoonzus, zo leuk! Al is de mededeling van mijn broertje dat er zo'n 150 euri aan de auto verspijkerd moet worden iets minder, zucht....
Maar, oh ja, waar was ik, mooie momenten:
Mijn nichtje komt vanavond naar me toe, terwijl ik in een serieus gesprek zit en ze staat lange tijd voor me te wachten tot ze iets zeggen mag. Ik vraag: wat is er meisje? En ze zegt, net vier jaar: 'euhm, ik wilde even vragen, heb je dat vissenspel nog, met die hengels???' Oh, geweldig, mijn hart maakt dan een sprongetje! Zo lief! Amper 70 cm. hoog, een donker Indisch meisje, en zo beschaafd praten! Ik zou haar wel fijn willen knuffelen als ze zo doet! En natuurlijk had ik het vissenspel nog... speciaal voor haar bewaard.