Loading...
nl

Mooie momenten

admin
admin mrt 14 '09
Die blauwe touwen staan onder stroom. Gelukkig zijn ze erg laag. Ik stap er zo overheen.

Als je wil kan ik de wanderkaart scannen en sturen. De wandelroute loopt er finaal langs en daarmee mis je het mooiste plekje.

De wandelkaart is wel erg nodig.
gast
gast mrt 14 '09
Mooie grot Muin. Heel apart die kleur van het water. Grappig eigenlijk want dat water heeft de zelfde kleur als buiten de grot maar door de lichtval en de ondergrond krijgt het optisch deze kleur.
Ik geloofde de foto's van de Caribische zee ook nooit zo, dacht dat het wel een beetje bewerkt was maar die kleur is echt en komt ook door de lichtval en de ondergrond (zand).
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 14 '09
Prachtige foto's hans! Echt een wereld plekje smile. Kan me voorstellen dat je er uren kunt gaan zitten.
Muin
Muin mrt 15 '09
Gast, ik dacht ook dat het water ondiep was en jouw opmerking is terecht. Meestal is dat ook het geval. Maar bij die grot was het water toch dieper dan ik heb gedacht en ik heb geen zand onder mijn voeten gevoeld. Ik heb gezwommen en gedoken zonder een duikuitrusting. Wij zijn met de boot naar verschillende eilanden gegaan (o.a. Comino, Gozo en de Blue Lagoon). Wij wilden die grot heel graag zien maar wij waren niet van plan om te gaan duiken. Ik zal in ieder geval iedereen afraden om in die grot te gaan zwemmen.

Lena, ik heb niet zoveel van Malta gezien (alleen die eilanden waar ik over heb), Medina en St. Julians. Een goed gesprek gehad met een priester van St. Julians Kerk. Hij heet vader Alexander. Hij gaf mij zijn e-mailadres en ik kan hem per e-mail vragen stellen over de Bijbel. Alhoewel ik geen Rooms katholiek ben, hebben de sfeer van die kerk en een gesprek met hem heel veel indruk op mij gemaakt.
gast
gast mrt 15 '09
Muin, het hoeft niet persé de bodem te zijn, het kan ook door de rotsen komen. De kleur van de zee hier komt door het zand, is dus ook een andere kleur als dat ik op jou foto van die grot zie. Maar ook hier zijn "blauwe kamers" wat dus grotten in de kust zijn en niet voor niets die naam hebben. Hoe diep die zijn weet ik ook niet. Ik vind het niet zo aantrekkelijk om in zo'n grot te zwemmen/duiken, net al je zegt, er staan stromingen die je niet ziet. Maar neemt niet weg dat het heel mooi is om te zien.
Emuca
Emuca mrt 16 '09
Een mooi moment: iets kunnen doen wat jij leuk vind om op dat moment te doen, en de mogelijkheid hebben om je lekker niks aan te trekken van andermans reacties. smile
Cialara
Cialara mrt 16 '09
Een mooi moment:

De glimlach van mijn kleine engelachtige meisje met haar blonde krulletjes en knalblauwe ogen! Dat ik haar moeder mag zijn vind ik heerlijk.
Emuca
Emuca mrt 19 '09
Ik heb net weer een mooi moment meegemaakt.

Ik kon net uit het bos. Lekker uitwaaien met de hond, het zonnetje scheen lekker en er was geen ander mens of hond te bekennen. Heerlijk. Het maakt me altijd helemaal rustig en het is een fijne plek om na te denken.
Nu moet ik voor morgen voor school wat voorwerpen hebben, en gedurende mijn boswandeling kwam ik steeds precies de dingen tegen die ik nodig had! Nu heb ik mijn 5 voorwerpen lekker klaarliggen inclusief een goed verhaal waarom juist die voorwerpen.
Bedankt natuur. smile
koenewoen
koenewoen mrt 19 '09
Straks ga ik ook mijn wandelingetje maken op het strand.
Ook terwijl alles eens op een rijtje zetten.
En wat jodium opdoen!
De natuur is inderdaad prachtig.
Muin
Muin mrt 21 '09

Ben benieuwd naar die voorwerpen Angel…
Mogen wij raden wat ze zijn? Net als wij toen bij die Grot van Hans hebben gedaan.

Koenewoen, waarop heb je die jodium gedaan?

Jullie berichten zijn heel erg leuk om te lezen, ze zijn zo puur..
Maar ze roepen wel een aantal vragen bij mij op..
Lekker lente gevoel heb ik nu… ben benieuwd hoe mijn dag er uit gaat zien.
Ik wil vanaf vandaag een dagboek bijhouden…
en ga straks een dagboek kopen in de stad..en het liefst eentje met een slot. grin

Hebben jullie nog plannen voor vandaag?
Helma
Helma mrt 21 '09
Mijn broertje komt, met zijn twee dochtertjes, kijken naar mijn auto, en mijn oudste heeft gelogeerd bij oma en wordt door oma thuisgebracht, dus koffie zetten en kletsen.

Ik wil verschillende dakgoten schoonmaken en op drie plekken plakken met ducktape, hopelijk zijn ze straks goed droog. Verder brood halen bij de lidl, een stuk schrijven voor het burgerjaarverslag van de gemeente, misschien grasmaaien en alles verstoppen voor wat betreft mijn ondernemersplannetjes, want dat wil ik nog niet zichtbaar hebben.

Twee paar schoenen naar de schoenmaker brengen, wijnflessen naar de glasbak blush, en misschien een wasje draaien. En verder zo weinig mogelijk laugh

Fijne dag allemaal!!!
Muin
Muin mrt 21 '09
En dat allemaal in het weekend Phoenix? shocked
Ik zag vanochtend een paar koolmezen vliegen in mijn tuin en heb nog aan jou gedacht...

Een heel goed weekend allemaal en tot later tongue
Maryssa
Maryssa mrt 21 '09
Straks ga ik op mijn balkon zitten lezen, lekker dagdromen, tussendoor wat wasjes doen en vanavond op de fiets naar een Café hier in de buurt voor een portie live Jazzmuziek. Genieten van een glas goede wijn en gesprekken met mijn vrienden. Hele fijne dag allemaal!
admin
admin mrt 21 '09
Dat klinkt heel goed, Maryssa.
Zelf ga ik vandaag lekker de tuin in. Alle planten en beelden weer op zijn plaats zetten. Gras doen. Wat snoeien. De vijver inspecteren, ik zag al dat de bruine kikkers een portie kikkerdril hebben geproduceerd en dat de goudvissen en kois de winter heben overleefd. Dan de beekloop weer uittesten en kijken of het water weer mooi naar beneden stroomt. De groene kikkers zijn er nog niet, dus het is lekker stil.
Tussendoor even lekker in het zonnetje zitten met een beker koffie.
Helaas is vorige week besloten dat de zweefvliegtuigen niet meer mogen vliegen, anders was de lucht alweer vol met talloze geruisloze toestellen. Een machtig gezicht.
Eind van de middag een goed boek erbij en een glas rode Spaanse wijn. smile
Maryssa
Maryssa mrt 21 '09
Ik zie je tuin zo voor me, Hans. Een oase van rust en groen. Lekker hoor als je daarbij het gekabbel van water hoort en de vissen rustig hun rondjes ziet zwemmen.

Heerlijk is dat lekker buiten bezig zijn. Geniet er van en alvast proost als je eind van de dag gaat genieten van je wijntje!
Helma
Helma mrt 21 '09
Over tuinieren gesproken laugh

De hele dag bezig geweest, lekker rommelen in de tuin. Mijn moeder kwam mijn oudste dochter terugbrengen van logeren, en ze bleef plakken, en als ze mijn tuin ziet, gaan haar handen jeuken, en dat vind ik helemaal niet erg, hahaha. Enfin, zij is met de boomzaag aan de slag gegaan, en ik heb allerlei dakgoten schoongemaakt en geplakt, veel geveegd en blad weggewerkt, en zelfs de container van de buurman weer volgegooid met troep.
Heerlijk, als iemand je een zetje in de goede richting geeft! Lekker opgeruimd, ik heb zin in de lente!

Vanavond kreeg ik twee bosjes tulpen van mijn nieuwe schoonzus, zo leuk! Al is de mededeling van mijn broertje dat er zo'n 150 euri aan de auto verspijkerd moet worden iets minder, zucht....

Maar, oh ja, waar was ik, mooie momenten:

Mijn nichtje komt vanavond naar me toe, terwijl ik in een serieus gesprek zit en ze staat lange tijd voor me te wachten tot ze iets zeggen mag. Ik vraag: wat is er meisje? En ze zegt, net vier jaar: 'euhm, ik wilde even vragen, heb je dat vissenspel nog, met die hengels???' Oh, geweldig, mijn hart maakt dan een sprongetje! Zo lief! Amper 70 cm. hoog, een donker Indisch meisje, en zo beschaafd praten! Ik zou haar wel fijn willen knuffelen als ze zo doet! En natuurlijk had ik het vissenspel nog... speciaal voor haar bewaard.
Emuca
Emuca mrt 22 '09
Natuurlijk mag je raden wat die voorwerpen zijn. smile
Emuca
Emuca mrt 23 '09
Nog een mooi moment: Realiseren dat mijn boek bijna af is. smile
Cialara
Cialara mrt 23 '09
Ik wist (zonder het te kunnen weten) dat een vriendje van mijn oudste zoon zou komen meeëten en dekte de tafel met een extra bord en had extra brood uit de vriezer gehaald. Wat een beloning als je gedachten dan ook echt waarheid worden! Ik blijf dat iets heel moois vinden; een soort kadootjes.
Beschermengel
Beschermengel mrt 23 '09

Ja dat is zeker mooi! je bent je er nu bewust van en je zult zien dat het alleen maar gaat groeien smile.........het helderweten!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420