Loading...
nl

Mooie momenten

Muin
Muin mrt 12 '09
Parc Regional du Haut Languedoc?

Daar heb ik witte reigers gezien.
admin
admin mrt 12 '09
Nee, dat was het niet. Wel in de buurt. wink
Muin
Muin mrt 12 '09
Languedoc-Roussillon? grin
admin
admin mrt 12 '09
Nee, het is in de Gard. Tussen St Ambroix en Uzes in.
Precieser, Bij Allegre in de buurt.
Emuca
Emuca mrt 12 '09
Volgens mij ben ik ook wel eens van de Allegre in de buurt geweest. Frankrijk vind ik sowieso een mooi land. smile
Muin
Muin mrt 12 '09
Zoveel dorpjes daar... Barjac? blush
admin
admin mrt 12 '09
Nee, Barjac ligt verder naar het Noorden. Ken ik als mijn broekzak.

Je begint in La Begude. Dan loop je zuidoostelijk richting Mt. Bouquet. Er ligt een ronde heuvel. Met een piepklein plaatsje. Net ten westen is een dal. Daar is het.
Muin
Muin mrt 12 '09
Quote:
Er ligt een ronde heuvel. Met een piepklein plaatsje. Net ten westen is een dal. Daar is het.

Ik ga dan naar La Begude en loop zuidoostelijk richting Mt. Bouquet en vraag aan iedereen waar een ronde heuvel is. Vanaf die heuvel zoek ik dan verder naar een dal. Het wordt zeker een leuke vakantie voor mij. grin
admin
admin mrt 12 '09
Je komt er geen mens tegen. Echt.

Je loopt door het Defile d'Argensol. Al een bezienswaardigheid op zich. Hier kom je de laatste mensen tegen. Doorlopen, rechts houden. De weg is door de Romeinen gelegd. Ongelofelijk, maar waar.
De grot heet: Gouffre des Aiguieres.
Muin
Muin mrt 12 '09
Nou..zo te zien..denk ik ook niet dat ik een mens zal tegenkomen grin

http://jptrouillas.free.fr/diapo_aiguieres/diapo_aiguieres.html
admin
admin mrt 12 '09
Goed gevonden! smile
Lena
Lena mrt 13 '09
echt heel mooi daar smile
Muin
Muin mrt 14 '09
Ja, Lena.. een bijzondere grot inderdaad. Ik wist nog geen eens dat die grot bestaat.
Dat je een poging hebt gedaan om daarin te gaan zwemmen vind ik echt tof Hans !
Je weet maar nooit wat er onder het water is.
Wat voor gevoel kreeg je toen je in het water keek?

Ik was een keertje in de blauwe grot.
Het water heeft een prachtige blauwe kleur.
Even de foto lenen van internet http://nachtfotograaf.skynetblogs.be/tag/1/Malta
Ik heb eerst mijn voet in het water gedaan en mijn voet kreeg ook een blauwe kleur.
Ik kon het toen niet laten om in het water te duiken.
Nou één keer en nooit meer. Het was niet zo slim van mij..
Ik werd zowat naar beneden gezogen door een (voor mijn gevoel) sterke stroming.
Het heeft mij 2 jaar geduurd voordat ik weer in de zee durf te zwemmen.
Dat was echt eng.
admin
admin mrt 14 '09
Het water was daar dus steenkoud. Maar wel helder.
En leek oneindig diep, en beangstigde me, want ik ben als kind bijna verdronken. Ik heb pas op latere leeftijd zwemmen geleerd. vanwege het koude water was ik bang voor kramp. Vandaar dat de poging snel werd opgegeven.
Die zee bij Malta is prachtig. Echt. Maar altijd oppassen!
Muin
Muin mrt 14 '09

In die periode van 2 jaar was ik bang om weer in de zee te gaan zwemmen.
Ik was bang dat ik dood zou gaan in de zee of aangevallen werd door de haaien.
Totdat ik besefte dat het beter is in een gelukkig moment te sterven dan te leven in angst.
Angst belemmert mij om van het leven te genieten.
Lena
Lena mrt 14 '09
gringa ook liever de haaien uit de weg,dus ja ik denk daar wel overna voor dat ik ga zwemmen,dan maar verstandig zijn tongue
malta ik ben er nog nooit geweest,maar wat een apparte kleur dat blauw.
Lena
Lena mrt 14 '09
Origineel bericht van: Hans
Je komt er geen mens tegen. Echt.

Je loopt door het Defile d'Argensol. Al een bezienswaardigheid op zich. Hier kom je de laatste mensen tegen. Doorlopen, rechts houden. De weg is door de Romeinen gelegd. Ongelofelijk, maar waar.
De grot heet: Gouffre des Aiguieres.

laughen nu nog een verdere route beschrijving, vanuit NL beginnen graag tongue
admin
admin mrt 14 '09
Komt ie:

Utrecht - Den Bosch - Eindhoven - Maastricht - Luik - Bastogne - Luxemburg - Thionville - Metz - Nancy - Toul - langres - Dijon - Chalon-sur- Saone - Tournus - Macon - Lyon - Vienne - Valence - Bollene (snelweg af) - Bagnols - richting Ales. Voorbij Lussan doorrijden. iets verder is eerst een afslag Nimes. Niet ingaan. 500m verder is een afslag naar rechts. Deze wel pakken. Door Navacelles, dan komt La Begude. Dorp ingaan (niet eromheen). Al snel staat het bord Define. Inslaan. Er is een klein parkeerterrein. Dan mag je gaan wandelen.

Weg doorlopen en ongeveer 5km aanhouden. Dan gaat het klimmen. De weg maakt enkele bochten. Bovenaan wordt het zanderig. Meteen rechtsaf en bij het veldje linksaf (piepsmal pad).
Ongeveer 1 km doorlopen tot je links een hekje ziet met blauwe touwen. Over die touwen stappen en het smalle pad volgen. Het wordt steeds dichter begroeid, bomen ligen over het pad. Trek een lange broek aan vanwege de kans op teken enzo. iets verderop is het!

Lena
Lena mrt 14 '09
je stuurt me toch niet het bos in he?
over de blauwe touwen stappen is zeker ook niet echt de bedoeling? wink

maar bedankt voor de beschrijving ik hoop dat ik frankrijk ook nog eens kan ontdekken.
Lena
Lena mrt 14 '09
is malta ook mooi muin?
die grot is immers al heel bijzonder.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies