Loading...
nl

Mooie momenten

Muin
Muin feb 13 '09
Een gek moment :
Ik stond vanmiddag bij de kassa van Albert Heijn. Ineens heeft de meneer die achter mij stond zijn boodschappen op de boodschappenband neergezet. Ik keek naar hem en zei “hey”. Toen begon dit :
Hij : oh ik dacht dat je al klaar was.
Ik : nee
De caissière : is die wijn van u?
Ik : nee, ik drink niet.
Hij : ik ook niet.
Wij met z’n drieën keken elkaar aan en ze kwamen bijna om van het lachen terwijl ik bij mezelf dacht “wat een mafkees zeg”.
Toen ik bij mijn auto stond zag ik hem naar mij kijken. Hij bleef lachen en zwaaide.
Ik keek de andere kant op en dacht “ wat een mafkees zeg”.

Vlak voor mijn huis zocht ik een parkeerplek en zag een brandweerwagen midden op de weg staan. De brandweermannen probeerden een kat van een dakkapel af te halen. Ik dacht bij mezelf “wat een maffe kat zeg”.

Ik zette mijn pc aan en zag dit bericht:

Waarom vrezen sommige mensen vrijdag de 13e?
De vrijdag als ongeluksdag zou zijn oorsprong vinden in het feit dat Jezus op die dag werd gekruisigd. Het getal 13 wordt in Europa en Amerika gezien als een ongeluksgetal. Twaalf stond volgens de Babyloniërs en Romeinen voor een perfect grondtal, wat terugkomt in het aantal maanden per jaar of het aantal tekens van de dierenriem. Twaalf plus één is méér dan perfect, dus moet dat ongeluk brengen, zo luidde de redenering.

Wat een maffe dag zeg.

Kennen jullie dat? Dat je op sommige dagen met een bepaald woord zit en je krijgt het op geen enkele manier weg. confused
Muin
Muin feb 14 '09
Valentijn - liefde en vriendschap

If I happened to show up on your door step crying,
Would you Care?

If I called you and asked you to pick me up
because something Happened,
Would you come?

If I needed a shoulder to cry on,
Would you give me Yours?

If I had one day left, to live my life;
Would you be part of That last day?

Veel liefs,

Muin
admin
admin mrt 10 '09
Een mooi moment:
Een wandeltocht in Zuid-Frankrijk. Ik maak een afdaling door een dicht bos. Het is zo steil dat ik vanzelf naar benede glijd tussen de bomen door. Beneden aangekomen waan ik me in een klein paradijsje: een meertje, grot, watervallen. Puur natuur, ongerept. Absolute stilte. Enkele vissen in de vijver. Grote libellen. De kromgebogen bomen geven aan dat het water soms heel hoog staat en met grote kacht tussen de rotsen stroomt. Nu is alles kalm. Zelf de mobiel geeft aan dat er geen bereik is. Zonlicht, schaduw, rust. Adam en Eva kunnen bij wijze van spreken elk moment zich tonen. Ik heb daar lang gezeten. En heb de jaren erna de plek nog vaak bezocht. Perfect.
Lena
Lena mrt 11 '09
ga je nog verklappen waar het ligt? smile
Emuca
Emuca mrt 11 '09
SOmmige momenten zijn mooi, andere stom. Ik heb een goed geheugen.. maar een algemeen mooi moment vind ik het als alles zo wanhopig lijkt te zijn... Alles zo slecht lijkt te gaan. Je geen uitweg meer weet. Alle mogelijke oplossingen vergeven zijn en je letterlijk met het handen in het haar zit. Als er dan opeens hoop komt. Een oplossing van een vreemde kant. Iets of iemand dat je helpt. Waardoor alles weer goed komt. Dat is mooi.
Lena
Lena mrt 11 '09
volgens mij is dat vertrouwen hebben in....
en een weten het komt goed....
Emuca
Emuca mrt 11 '09
Vertrouwen in jezelf. Nooit opgeven, wat je pad ook kruist. En als je dan hulp van buitenaf krijgt waardoor je net dat tekortkomende stukje kracht hebt...
admin
admin mrt 11 '09
Misschien! wink
Het bijzondere is dat ik veel mensen heb gespoken in de omgeving. Niemand kende het plekje. Het ligt niet ver van een Romeins oppidum, een oude legerplaats. Er zijn veel wanderloutes uitgezet, geen enkele loopt echter via dat paradijsje....
Elk jaar ging ik erheen, na een lange wandeling. Laatste keer met mijn dochter. Ze was verrukt en heeft veel foto's gemaakt.
Tip: niet ver van Allegre (Gard)
Lena
Lena mrt 11 '09
ok een foto is ook niet verkeerd wink
Emuca
Emuca mrt 11 '09
Inderdaad... Nu ben ik wel nieuwsgierig!

Komende zomer ga ik lekker naar het Zwarte Woud.. En we gaan lekker alleen maar op onderzoek uit.
admin
admin mrt 11 '09
Een van de foto's staat als wallpaper op mijn PC.
Zo geniet ik elke dag ervan. wink
Lena
Lena mrt 11 '09
tongue
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 11 '09
Zou je die foto's willen uploaden naar het fotoalbum wink. Ben wel erg benieuwd geworden.
admin
admin mrt 12 '09
Ik heb drie foto's geplaatst onder Creative Expressions.
Op foto 2 zie je mijn voetstappen in het water-gedeelte. Ik deed een poging om te gaan zwemmen. En hoewel het augustus was, en de temperatuur royaal boven de 30 graden, was het water steenkoud.
Emuca
Emuca mrt 12 '09
Jammer dat het zo koud was. Misschien is het bronwater, dat is meestal erg koud. Desalniettemin had het mij niet tegengehouden om erin te springen. Heb ik wel eens vaker gedaan.

Mooie foto's in ieder geval... En een zeer mooie plek!
admin
admin mrt 12 '09
Dank je. Je moet er eigenlijk zijn geweest om de sfeer te proeven. Het is een gebied dat vrij droog is, alle vegetatie is relatief laag. Kleine bomen, armoedige struiken. En dan, diep in een dal, staan opeens hoge en heel dikke en gezonde bomen, Is er opeens water en de beschutte ligging maken een heel aparte sfeer. Het kost moeite om er te komen. Het water is koud omdat rechts onder de rotsen er diepe gaten zitten (nog meer grotten?) en die houden het water erg koud.
Emuca
Emuca mrt 12 '09
De kans is groot dat er dan meer grotten zitten, die zie je best veel in Frankrijk. Ondergrondse bronnen. :3
admin
admin mrt 12 '09
Het is een mooi gebied. En je hebt gelijk er zullen nog veel meer grotten zijn. Ik denk dat er nog veel te ontdekken is. Het is de streek tussen de bekendere gebieden Ardeche en Cevennen. In de Cevenenn en vooral de Arcdeche wemelt het van de toeristen. Ertussenin veel minder. Ik hou van onontgonnen gebied! Lekker verkennen. Ik heb hier heel veel urenlange wandelingen gemaakt, in mijn eentje. Was vaak wel erg heet, 30-35 graden en in de volle zon. Het enige geluid was van mijn voeten en af en toe dieren die je hoorde wegschieten. wink
Emuca
Emuca mrt 12 '09
Klinkt heel uitdagend! Jammer dat ik niet goed tegen de zon en hitte kan.
admin
admin mrt 12 '09
De echte hitte is in die streek alleen in de maanden juli en augustus. Daarbuiten is het aanzienlijk koeler. In september/oktober kan het erg slecht weer zijn. Het daarom is beter om de maanden mei/juni te overwegen voor een bezoekje.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420