Een gek moment :
Ik stond vanmiddag bij de kassa van Albert Heijn. Ineens heeft de meneer die achter mij stond zijn boodschappen op de boodschappenband neergezet. Ik keek naar hem en zei “hey”. Toen begon dit :
Hij : oh ik dacht dat je al klaar was.
Ik : nee
De caissière : is die wijn van u?
Ik : nee, ik drink niet.
Hij : ik ook niet.
Wij met z’n drieën keken elkaar aan en ze kwamen bijna om van het lachen terwijl ik bij mezelf dacht “wat een mafkees zeg”.
Toen ik bij mijn auto stond zag ik hem naar mij kijken. Hij bleef lachen en zwaaide.
Ik keek de andere kant op en dacht “ wat een mafkees zeg”.
Vlak voor mijn huis zocht ik een parkeerplek en zag een brandweerwagen midden op de weg staan. De brandweermannen probeerden een kat van een dakkapel af te halen. Ik dacht bij mezelf “wat een maffe kat zeg”.
Ik zette mijn pc aan en zag dit bericht:
Waarom vrezen sommige mensen vrijdag de 13e?
De vrijdag als ongeluksdag zou zijn oorsprong vinden in het feit dat Jezus op die dag werd gekruisigd. Het getal 13 wordt in Europa en Amerika gezien als een ongeluksgetal. Twaalf stond volgens de Babyloniërs en Romeinen voor een perfect grondtal, wat terugkomt in het aantal maanden per jaar of het aantal tekens van de dierenriem. Twaalf plus één is méér dan perfect, dus moet dat ongeluk brengen, zo luidde de redenering.
Wat een maffe dag zeg.
Kennen jullie dat? Dat je op sommige dagen met een bepaald woord zit en je krijgt het op geen enkele manier weg.