Loading...
nl

Mooie momenten

Muin
Muin jan 19 '09
Hebben jullie ook mooie momenten om terug te kijken? Momenten uit het verleden die zoveel vreugde geven in het heden.
De eerste kus, een warme vriendschap, liefde op het eerste gezicht, … Het kan van alles zijn. Alles mag.. Waar mijn hart is daar vind ik mijn geluk.

Wat waren jullie gelukkige momenten? smile
Delen:
Maryssa
Maryssa jan 19 '09
Ik vind het altijd een heel erg mooi moment als je beseft dat je van iemand houdt.

In vriendschapsrelaties maar ook in de liefde. Het kan me ook echt onverwacht overvallen en ontroeren. Ik heb eens gehad dat ik buiten liep na een avondje stappen. Het rook lekker naar regen ik dacht aan mn vriend en wat we samen delen en voelde me intens dankbaar voor het leven en voor de liefde die ik op dat moment voor hem voelde. Natuurlijk heb ik mn telefoon gepakt op dat moment en een heeeeeeele lange voicemail bij hem ingesproken haha
Muin
Muin jan 21 '09
Ik mis de studententijd. Dat was de mooiste periode in mijn leven. Ik had toen een simpel leven. Alles was simpel en vreugdevol. Ik kende toen geen prestatiedrang, concurrentiestrijd, liefdesverdriet, kopzorg e.d. Ik kon toen leven precies zoals ik het wilde hebben. En nu.. heb ik het gevoel alsof ik elke dag moet overleven. Gek eigenlijk. Is het niet de bedoeling dat het steeds beter gaat met ons leven naarmate wij ouder worden?
Helma
Helma jan 21 '09
Een mooi moment, wat ik nooit meer vergeten zal, is het volgende. Op de lagere school werd ik altijd veel gepest. Totdat er een nieuwe leraar kwam! Hij kwam voor onze klas te staan, en terwijl ik in voorgaande klassen altijd achterin het lokaal zat, kreeg ik nu een tafeltje grenzend aan zijn bureau. Ik zat tegenover hem. Elke dag werd er gebeden, en ik zat eens tijden met mijn handen gevouwen en mijn ogen dicht, maar de leraar begon maar niet met bidden. Na lange tijd keek ik stiekum tussen mijn vingers door en zag de leraar enorm naar mij grijnzen. De hele klas lag dubbel, de leraar greep me achter mijn tafeltje vandaan, zette me op zijn nek of rug en liep met mij de hele klas door. Ik voelde me geweldig. Deze leraar zág mij, zoals ik nog nooit gezien was. Ik was dolgelukkig met deze docent. Helaas moest hij vertrekken rond de kerst, want zijn ideeën waren te vooruitstrevend in die tijd. Hij had me in die maanden goed in de gaten gehouden, en de bijlessen waren altijd een feest (want ik was nou eenmaal geen ster in rekenen).
Toen hij wegging, was ik heel erg verdrietig, en ook mijn moeder baalde er goed van, want ze zag dat deze leerkracht me meer zelfvertrouwen had gegeven.
Dit was eigenlijk zo'n beetje het enige mooie moment van de lagere school.

Er waren verder nog wel meer mooie momenten, maar deze sprong er echt wel uit.
Maris1976
Maris1976 jan 21 '09
Mijn mooiste moment was mijn 1e liefde, dat duurde bijna 3 jaar, maar het was 1 lang mooi moment.

Verder een ontzettend mooi moment dat ik zwanger bleek te zijn van mijn oudste, minder mooi was dat mijn toenmalige parnter me voor de keuze stelde om een abortus te plegen of vrijgezel te zijn.
Muin
Muin jan 21 '09
Phoenix, zelfvertrouwen is oh zo belangrijk. Jouw bericht heeft mij bewust gemaakt van wat ik al een hele lange tijd gemist heb. Mijn vriendin zei vandaag tegen mij “accepteer jezelf, respecteer jezelf en je zal het geluk in jezelf vinden. Dan kom je ook tot rust.”. Dat was een heel warm moment van deze vriendschap. Mensen kunnen heel gemeen zijn en als ik niet sterk in mijn schoenen sta dan ga ik heel snel aan mezelf twijfelen. Het kan heel ver gaan..zover dat ik mezelf kwijt raak. Waar, wat en wie ben ik dan nog als ik door anderen laat bepalen wat ik waard ben.
Muin
Muin jan 21 '09
Maris, was je toen heel erg verdrietig en teleurgesteld in hem? Heb je hem kunnen vergeven?

Veel liefs,

Muin
Helma
Helma jan 21 '09
Lieve Muin, respect voor jezelf is zoooo belangrijk. Mensen, en dan met name kinderen, kunnen zo gemeen zijn, en daar kun je de rest van je leven last van houden als je er niets aan doet. Ik werd verschrikkelijk gepest op de lagere school, en ook op het voortgezet onderwijs. Pas toen ik op mezelf ging wonen toen ik net 18 was, brak er een mooie tijd aan. Mijn eigen gang gaan, altijd bordeauxrode kleding aan, lange, wijde rokken, dikke geitewollen sokken, gein maken met de grote groep collega's waar ik mee samenwoonde: ook dat waren geweldige jaren! Ik had ze niet willen missen, voor geen goud.
Muin
Muin jan 30 '09
Van de afgelopen 2 dagen heb ik een heerlijke tijd met mijn kinderen doorgebracht. Vanochtend werden ze opgehaald door de ouders van mijn ex-vriend. Ze blijven dit weekend bij hen.
Ik heb zoveel plannen gemaakt voor vandaag maar er is niets van terecht gekomen (van die plannen dan). Ik zou gaan zwemmen maar ik zit al de hele tijd achter mijn computer.

De zon schijnt.. ik ga zo naar buiten. Mijn auto staat al 2 weken stil. Een weekendje weg is misschien geen slecht idee. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 30 '09
Altijd leuk een weekendje weg. Of een dagje Sauna. Daar knap ik altijd weer erg van op als ik even tot rust wil komen.
Helma
Helma jan 31 '09
Ik wil al een maand naar de sauna, maar aangezien mijn oor nog niet volledig hersteld is, stel ik het maar even uit. Helaas. Maar ja, wat in het vat zit, verzuurt niet!
Volgende week komt er wéér een vriendin van destijds koffie drinken: en binnenkort op bezoek bij een oudcollega met borstkanker (midden in de chemo): het voelt ineens zo waardevol, al deze contacten! Echt fijn, zulke mooie momenten.
Muin
Muin feb 6 '09
De hele ochtend heb ik het hele huis schoongemaakt omdat ik a.s. zaterdag een bezoekje verwachtte voor mantra zingen. Nu blijkt dat hij niet kan komen. De hele middag ben ik met mijn kids bezig geweest met inkopen (dit weekend blijven ze weer bij de ouders van mijn ex-vriend, hopelijk blijven ze het volgende weekend bij mij). De kids zijn vanavond bij de kinderen van mijn collega van de kinderopvang en ik dacht “hey lekker op het forum”. En wat kreeg ik? Allemaal rare berichten in mijn mailbox die mij boos maakten. En nu zit ik nog steeds met bepaalde emoties. Echt een blauwe vrijdag. Tja.. minder mooie momenten zijn ook mooi. Ze horen bij het leven, niet waar? blush
admin
admin feb 6 '09
Mooie momenten te over. Gewoon de momenten wanneer je ergens van geniet, lekker kunt relaxen. Niet denken aan gisteren of morgen. Zoals nu, glaasje wijn, mooie muziek die kippevel geeft, weekend, beetje Internetten,.... Momenten dat er niets anders is dan NU en IK BEN.
Muin
Muin feb 6 '09
Mooie muziek die kippevel geeft? grin
Ik drink niet, ik heb nooit gedronken. Ik ben allergisch voor alcohol. Leven in het hier en nu is een wijs advies. En toch blijf ik het heel erg moeilijk vinden om mezelf weer helemaal vrij te maken van negatieve energie en gedachten. Ik denk dat ik mijn gitaar maar pak en zing ! (zo val ik makkelijk in slaap). Morgen is weer een dag.
Bedankt voor jouw warme woorden. En nu voel ik me schuldig omdat ik jou in het begin een beetje irritant vond. Nu denk ik er heel anders over. Alles op zijn tijd. De tijd is nu gekomen dat ik je heel erg lief, zacht en aardig vind.

Liefs,
Anna
admin
admin feb 6 '09
Dank je Anne,

Als ik weerstand of irritatie heb veroorzaakt - sorry.
Zo ben ik in feite niet.
Het getuigt van moed en flexibiliteit dat je laat weten van mening veranderd te zijn. Je hoeft je niet schuldig te voelen.

Fijne avond,
Hans
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 6 '09
Origineel bericht van: Muin
en ik dacht “hey lekker op het forum”. En wat kreeg ik? Allemaal rare berichten in mijn mailbox die mij boos maakten. En nu zit ik nog steeds met bepaalde emoties. Echt een blauwe vrijdag. Tja.. minder mooie momenten zijn ook mooi. Ze horen bij het leven, niet waar? blush

Ik zie het eigenlijk zo: Je kan ze maar beter nu krijgen want dan weet je het maar. Sommige dingen worden voor je gestuurd, en als je geloofd in de kracht van de waarheid, dan is de waarheid er ook voor jou.

Ik heb de afgelopen weken geleerd, dat als je vertrouwd op de waarheid, dan komt hij snel bovendrijven.
Muin
Muin feb 6 '09
grinJa, dat is waar.
Muin
Muin feb 7 '09
In het hier en nu zijn..

Vanochtend ben ik heel erg vroeg opgestaan (4:30 uur) en een bananencakeje gebakken voor de kids. Het hele huis ruikt naar bananencake nu. Af en toe achter mijn pc (een beetje internetten). Ik ga zo lekker in mijn badje liggen, met een heerlijke muziek daarbij..

Zie je wat er gebeurt, Hans? Ik zit nu te denken aan wat er allemaal geweest is en wat ik straks ga doen.

Als ik in het hier en nu wil leven dan moet ik mijn “wil” om dingen te gaan doen opzij zetten. Dat is toch niet haalbaar, denk ik dan.

Op dit moment ben ik aan het lezen en schrijven, mijn aandacht is op deze activiteiten gericht.. maar tegelijkertijd ben ik ook bewust van mijn gedachten die heen en weer gaan van het heden naar het verleden en de toekomst. In het hier en nu leven is voor mij een moeilijke opgave. Bij een meditatie kan ik mijn aandacht richten op het moment zelf. Het is een kunst om een meditatief leven te kunnen leiden, denk ik. Het klinkt rustig maar niet echt haalbaar. grin
admin
admin feb 7 '09
Hoi Anna,

Leven in het nu betekent: je aandacht en denken bij het bakken terwijl je de bananencake maakt.
En je aandacht en denken bij het warme bad terwijl je in bad ligt.
Etcetera.
Als je aandacht naar iets anders gaat, naar verleden of toekomst, dan ben je niet in het Nu.
Ik weet dat heel moeilijk is. En ik ken niemand die dat echt doet.
Dus je bent niet de enige. smile
Muin
Muin feb 13 '09
En toch heeft die ene meneer..hoe heet hij ook alweer..? Oh ja, Eckhart Tolle een boek “ De kracht van het NU” geschreven. Ik vraag me af hij de enige is die in het hier en nu kan leven. grin
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420