Loading...
nl

zelden zo ziek

Helma
Helma jan 19 '09
Zelden was ik zo ziek als de afgelopen dagen. Hoge koorts, tegen de 40 graden, keelpijn, hevige oorpijn. Ieder slokje water wat ik drink komt er meteen weer uit. Spugen om het uur, koppijn, alles doet me zeer. Een heftige griep. Zometeen weer naar de dokter. Ik weet, dat bij mij de oorpijn pas over is als het trommelvlies geknapt is, maar dat duurt me veel te lang. Ik hoor niks meer, en wil antibiotica. Ik ben volledig uitgeput.
Als de dokter me dit niet wil geven ontplof ik. De oorpijn is ondraaglijk. Heb inmiddels al vier aspirines en een ibuprofen in mijn mik, en ik ben er klaar mee.

Bah. Waarom komt het nooit alleen, maar gelijk van alles erbij...
Delen:
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 19 '09
Beterschap!!!.

4 Minuten voordat jij dit bericht plaatste, heb ik een bericht voor jou onder jouw topic 'nauwelijks lopen' aangemaakt. Lees die even. Misschien moet je toch 'iets' doen?

Liefs, Paulette
Maryssa
Maryssa jan 19 '09
Hè bah Phoenix!

Arme schat, wat vervelend dat je je zo ziek voelt. Goed zo dat je straks naar de dokter gaat maar eh..als je zo'n koorts hebt vraag dan even of hij er geen visite van kan maken! (is niet alleen voorbehouden aan oude mensen maar ook aan diegenen die te ziek zijn om naar de praktijk te komen)

Ik denk dat jouw dokter zeker wel anti biotica voorschrijft mogelijk ook met ORS omdat je geen vocht kunt binnenhouden en niet kunt eten. Daardoor, omdat er niets in je maag zit wordt je ook weer misselijk en is het cirkeltje rond. ORS zorgt dat je elektrolyten peil weer normaal wordt (waardoor je weer eetlust krijgt en niet meer misselijk bent) en bevat suikers en zouten. (beetje medisch verhaal dit maar ben opgeleid als doktersassistente vandaar)

Oorpijn is iets wat ik vroeger ook veel had. Ik vond verlichting in de vorm van een warme kruik in mn kussensloop en een muts op om het warm te houden. Als ik een oorontsteking had werd er door KNO (keel-, neus- en oorarts) niet gewacht tot mn trommelvlies zou knappen maar werd er met een klein naaldje onder lichte narcose een gaatje in gemaakt zodat de druk eraf was.

Heel veel sterkte en beterschap voor jou Phoenix!

Dikke knuffel
Helma
Helma jan 19 '09
Paulette, ik zal je berichtje zometeen gaan lezen.

Nou, het had nogal wat voeten in de aarde, die antibiotica. Ze wilde het me niet geven. Ik gaf aan dat ik daarvan baalde, omdat ik er klaar mee ben, en gehoopt had op een oplossing. Ik kom daar zo vaak vandaan dat ik me met een kluitje in het riet gestuurd voel! Dus nu hield ik vol.
Maar daarnaast moest ik ook de neusspray gaan gebruiken (xylometazoline) en acht paracetamolletjes per dag! Is dat niet wat veel, vraag ik me af...
Maar goed, het doordrammen is me gelukt. Ik heb de kuur.
En mijn huisarts komt nooit naar je huis: bij koorts zegt hij of zij altijd: warm aankleden, niks aan de hand.
Maryssa
Maryssa jan 19 '09
Goed zo dat je een antibiotica kuurtje hebt gekregen maar niet fijn dat je je zo voelt als je naar de huisarts bent geweest. Is er geen andere huisarts waar je patient kunt worden? Vertrouwen in je huisarts is belangrijk.

Paracetamol wordt toxisch (giftig) boven de 10 pillen. Deze dosering kan dus prima. Let even op hoe je lijf reageert en lees de bijwerkingen na.
Hemelwandelaar
Origineel bericht van: Phoenix
En mijn huisarts komt nooit naar je huis: bij koorts zegt hij of zij altijd: warm aankleden, niks aan de hand.

Wat een dooddoener!

Ik snap dat niet van sommige huisartsen.....
Precious1
Precious1 jan 19 '09
Er schijnt ook een fikse griepepidemie te heersen, dus daar kan het ook aan liggen. Gezond eten, vroeg naar bed, veel drinken.
En wat ook goed is zijn die korreltjes onder je tong. Oscilococsinum ofzoiets.
Helma
Helma jan 19 '09
Mijn trommelvlies is zojuist open gegaan. Hehe. Het blijft stromen, en ik hoor praktisch niks meer. Gelukkig dat ik hier alleen maar hoef te lezen, hahahah. De pijn is gelukkig minder.

Dank jullie wel trouwens, voor jullie reacties.
gast
gast jan 19 '09
Goed uitzieken hoor! Anders blijf je kwakkelen de rest van de winter.
Helma
Helma jan 19 '09
Ja... ik moet eigenlijk wel luisteren naar mijn lijf. Wel heel moeilijk, want in mijn achterhoofd is er de crisis op mijn werk, plus het feit dat mijn contract afloopt in oktober...
Hemelwandelaar
Zeker goed uitzieken, en als het niet goed voelt, direct naar je huisarts. Een collega hier heeft bij de oorontsteking ook een schimmel gekregen. Dat was moeilijk onder controle te krijgen.
Hemelwandelaar
Origineel bericht van: Phoenix
Ja... ik moet eigenlijk wel luisteren naar mijn lijf. Wel heel moeilijk, want in mijn achterhoofd is er de crisis op mijn werk, plus het feit dat mijn contract afloopt in oktober...

Snap ik heel goed dat je dat zo zegt. Fijn he? zoveel plichtsbesef....

Maar aub, denk heel goed om jezelf en blijf in het NU. Die crisis op het werk, dat kan er over een week heel anders uitzien. Wie weet ga je toch je eigen winkel opstarten. Maakt dat contract ook niets meer uit wink

En, zonder jou op het werk draait de crisis ook gewoon door!
Precious1
Precious1 jan 19 '09
En als het zo moet zijn dat je contract niet wordt verlengd omdat je nu ziek bent, dan heeft dat zo moeten zijn en moet je je ook afvragen of je wel bij een dergelijk bedrijf wilt werken..

wink
Hemelwandelaar
PRECIES!
admin
admin jan 19 '09
Beterschap Phoenix. Gewoon ff rust nemen. Eigenlijk heb je ook geen andere keuze. Gewoon de natuur volgen. Je bent niet voor niets ziek, het is een signaal.
Maryssa
Maryssa jan 19 '09
Hey Precious, Die oscillococcinum heb ik ook een keer gebruikt. Het hielp bij mij niet, jammergenoeg. Maar er zijn ook goede ervaringen te lezen op internet.

Helaas wist ik van te voren niet wat er in zat (Het is niet gemaakt van een plant, maar van gefilterde, gevriesdroogde en tot korreltjes gemaakte eendenlever en - hart) anders had ik het niet genomen
Helma
Helma jan 19 '09
Ja, mijn lichaam stopt er niet voor niks even mee, denk ik dan maar.

Hans, heb je ook iets confronterends over oorontstekingen?

Ach ja, dat contract... ik wil alleen niet weer terug de bijstand in, thats all...
Precious1
Precious1 jan 19 '09
Oh echt waar Maryssa? Dat wist ik niet dat dat erin zat.. hm... dat zet het weer ff in een ander daglicht...(ben vegetarier)

Inderdaad, wat Hans zegt, je lichaam is niet voor niets ziek. Meestal werkt het zo dat als je ergens niet naar wilt luisteren, je lichaam er wel voor zorgt dat je MOET luisteren.
Gewoon aan toegeven jezelf lekker vertroetelen is het beste en laat die baan maar ff voor wat het is. Ook al is dat lastig.

Kan me niet voorstellen dat het bedrijf moeilijk gaat doen wink

En wat betreft oorontstekingen, (sorry Hans ik antwoord even voor jou) misschien wil je letterlijk niet naar iets luisteren?
admin
admin jan 19 '09
Heb net enkele maanden geleden een oorontsteking gehad. smile

Je kan het zowel letterlijk opvatten, (dank je Precious1)
- wat wil je niet horen?

maar ook:
- wat gebeurt er wat niet zo hoort? iets wat stiekem gebeurt en waar je je niet happy mee voelt? iets was "is", maar niet zo mag zijn?
Helma
Helma jan 19 '09
Dank jullie wel mensen, hier kan ik wel iets mee.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki