Loading...
nl

Foto huisdier.

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 19 '09
Ik heb een foto van de onze kat Floris geplaatst.

http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-1287

Wie zou deze foto willen lezen? Het is een bijzonder dier grin

Liefs Paulette
Delen:
Wendy's
Wendy's jan 19 '09
heeeyy paulette.. leuk dat je een foto van je huisdier plaatst!

voor mij is het inmiddels alweer meer dan een jaar geleden, dat ik voor het laatst een dier heb gelezen.

ik wil wel even naar je foto kijken, en zie dit ook als een oefening voor mijzelf omdat het zolang geleden is:
Sorry als ik met 'hij' spreek, als het een meisje is. wink

Volgensmij is Floris meer een binnen-kat.. Hij houdt wel van afwisseling om af en toe ook eens lekker buiten te zijn.. Meer bedoel ik dat hij binnen meer vriendschap omzich heen heeft, dat vind hij heerlijk (om iemand bij zich te hebben). ik denk dat hij zich buiten na een tijdje alleen voelt, en liefde/aandacht nodig heeft.
Hij laat alleen zien dat hij aandacht nodig heeft als hij er daadwerkelijk naar verlangd.

Kwa zijn leeftijd of karakter is hij best rustig.. Hij is wel speels, toch zie ik rust in hem. Als hij speelt gaat hij er ook echt helemaal voor!

Het is een lieve kat, toch heb ik het gevoel dat hij even moet wennen aan vreemde (en/of kinderen). Maar dat wennen is hem zo voorbij.

Hebben jullie hem uit een nestje gehaald, of uit asiel? ik krijg het gevoel alsof hij naar soortgenootjes verlangd.. Nu weet ik niet of jullie nog een 2de kat hebben, het voelt alsof hij zich soms eenzaam voelt. Niet kwa mensen, maar kwa andere katten om zich heen.

Hij is vaak opzoek naar iets nieuws.

verder zie ik dat hij tevreden is met zijn leefsituatie, en zich lekker laten verwennen is wat hij leuk vind.

Het is ook een vriendelijke kat.. dus niet dat hij snel naar iemand uithaald, echt alleen als hier voor hem een belangrijke reden voor is.

krijg hij vaak hetzelfde soort eten/brokken?

Meer krijg ik er niet uit.. ik hoop dat het een beetje klopt.
zowieso is het best moeilijk om een dier te beschrijven in zijn karakter. Bij een mens kun je al gauw na gaan of het waar is wat iemand denkt.. maar het is moeilijk te controleren hoe een kat denkt of zich voelt, dit kan alleen geconcludeerd worden uit zijn gedrag.
Maryssa
Maryssa jan 19 '09
Hi Paulette,

Ik vind het een schatje. Heb echt de neiging om hem over zn kopje te aaien. Krijg er verder niets bij door. frown
Prada
Prada jan 19 '09
Volgens mij is die heel lief naar zijn baasje(s) maar kan die heel ontdeugend zijn naar andere en zo proberen bijvoorbeeld wat lekkers te krijgen tongue
Hij weet nl. wat hij wel en niet mag bij z'n baasjes en dat gaat hij dan wel bij andere proberen..

Lees nog maar net foto's en nog nooit een dierenfoto maar krijg een beetje zo'n gevoel..
Hemelwandelaar
Spijker op de kop!

Als Floris iets goed kan is dat eten stelen! Hij is daar erg gehaaid in.

Wij worden daar niet boos om wat het is een zwerfkat geweest. En tja, dan is eten regelen van levensbelang!

Liefs Paulette
Prada
Prada jan 19 '09
Wat leuk dat dat klopt over dat eten winkmaar doet hij dat ook bij jullie? of alleen bij andere?
Hemelwandelaar
Origineel bericht van: Wendy's

Volgensmij is Floris meer een binnen-kat.. Hij houdt wel van afwisseling om af en toe ook eens lekker buiten te zijn.. Meer bedoel ik dat hij binnen meer vriendschap omzich heen heeft, dat vind hij heerlijk (om iemand bij zich te hebben).

Kan heel goed, hij geniet van mensen en de kinderen thuis.

ik denk dat hij zich buiten na een tijdje alleen voelt, en liefde/aandacht nodig heeft.

Het is een zwerver geweest, voor kortere of langere tijd. Dus zou me logisch klinken.

Kwa zijn leeftijd of karakter is hij best rustig.. Hij is wel speels, toch zie ik rust in hem. Als hij speelt gaat hij er ook echt helemaal voor!

Hij is rustig en pas twee jaar (geschat door dierenarts. En ja, als hij speelt is hij behoorlijk fel.

Het is een lieve kat, toch heb ik het gevoel dat hij even moet wennen aan vreemde (en/of kinderen). Maar dat wennen is hem zo voorbij.

Ik hoop dat hij zijn draai bij ons vindt...

Hebben jullie hem uit een nestje gehaald, of uit asiel? ik krijg het gevoel alsof hij naar soortgenootjes verlangd..

Hij is aankomen lopen en heeft een tijd in onze achtertuin vertoefd. Hij is nu een maand of 4 bij ons.

verder zie ik dat hij tevreden is met zijn leefsituatie, en zich lekker laten verwennen is wat hij leuk vind.

Het is ook een vriendelijke kat.. dus niet dat hij snel naar iemand uithaald, echt alleen als hier voor hem een belangrijke reden voor is.

In de tijd dat hij bij ons is heeft hij nog nooit zijn nagels gebruikt. Ook niet als de kinderen met hem omzeulen. En dat gaat niet altijd even voorzichtig.... winkOnbedoeld door onze kinderen hoor.

krijg hij vaak hetzelfde soort eten/brokken?

Wij kopen grote zakken dus lang dezelfde smaak. Vindt hij het niet lekker, of past het soort voor niet bij hem?

Wendy, ik vind dat je dit goed hebt gedaan! Knap hoor.

Dank je wel!

Liefs Paulette
Wendy's
Wendy's jan 19 '09
heeejj dankje wel voor je antwoord..

over dat eten.. kreeg ik het gevoel alsof hij naar iets anders verlangde, afwisseling. kreeg ook 'meer vlees' door.
maar pas op als je afwisseld met voer.. want soms kan de maag daar gevoelig voor zijn.
Hemelwandelaar
Hai Wendy.

Ik zal je zeggen, ik heb ook het idee dat er iets met zijn voeding is. Hij wordt dik terwijl hij niet echt heel veel eet. Nat voer eet hij meteen op. En ik geef niet te veel, maar als het naar binnen gewerkt is zwelt hij echt op. Dat hadden onze vorige katten veel minder. Hij lijkt dan wel drachtig.

Vanmorgen zei ik het ook tegen hem, moet misschien hoogwaardiger voer eens proberen....

Kan je hem daarin beter vinden?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420