heeeyy paulette.. leuk dat je een foto van je huisdier plaatst!
voor mij is het inmiddels alweer meer dan een jaar geleden, dat ik voor het laatst een dier heb gelezen.
ik wil wel even naar je foto kijken, en zie dit ook als een oefening voor mijzelf omdat het zolang geleden is:
Sorry als ik met 'hij' spreek, als het een meisje is.
Volgensmij is Floris meer een binnen-kat.. Hij houdt wel van afwisseling om af en toe ook eens lekker buiten te zijn.. Meer bedoel ik dat hij binnen meer vriendschap omzich heen heeft, dat vind hij heerlijk (om iemand bij zich te hebben). ik denk dat hij zich buiten na een tijdje alleen voelt, en liefde/aandacht nodig heeft.
Hij laat alleen zien dat hij aandacht nodig heeft als hij er daadwerkelijk naar verlangd.
Kwa zijn leeftijd of karakter is hij best rustig.. Hij is wel speels, toch zie ik rust in hem. Als hij speelt gaat hij er ook echt helemaal voor!
Het is een lieve kat, toch heb ik het gevoel dat hij even moet wennen aan vreemde (en/of kinderen). Maar dat wennen is hem zo voorbij.
Hebben jullie hem uit een nestje gehaald, of uit asiel? ik krijg het gevoel alsof hij naar soortgenootjes verlangd.. Nu weet ik niet of jullie nog een 2de kat hebben, het voelt alsof hij zich soms eenzaam voelt. Niet kwa mensen, maar kwa andere katten om zich heen.
Hij is vaak opzoek naar iets nieuws.
verder zie ik dat hij tevreden is met zijn leefsituatie, en zich lekker laten verwennen is wat hij leuk vind.
Het is ook een vriendelijke kat.. dus niet dat hij snel naar iemand uithaald, echt alleen als hier voor hem een belangrijke reden voor is.
krijg hij vaak hetzelfde soort eten/brokken?
Meer krijg ik er niet uit.. ik hoop dat het een beetje klopt.
zowieso is het best moeilijk om een dier te beschrijven in zijn karakter. Bij een mens kun je al gauw na gaan of het waar is wat iemand denkt.. maar het is moeilijk te controleren hoe een kat denkt of zich voelt, dit kan alleen geconcludeerd worden uit zijn gedrag.