Loading...
nl

de ziel

Lena
Lena jan 17 '09
is de ziel onsterfelijk of niet?
hoe denken jullie hierover smile
Delen:
Prada
Prada jan 17 '09
Ik denk dat je ziel telkens weer doorgaat naar een nieuw lichaam (reincarnatie) maar als het eenmaal alle levenslessen heeft geleerd weet ik het niet.

Komtie dan terug om andere mensen te helpen en dingen te leren? Of houdt het dan op?

Heb geen idee
Mistix
Mistix jan 17 '09
Een ziel die sterft, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Volgens mij zijn alle zielen met elkaar verbonden. We komen met andere woorden voort uit één groot bewustzijn, een energie die zich door de geboorte in het menselijk lichaam kan afsplitsen. We gaan van oneindig naar afgegrensd. De ziel is hier om te leren en zal na de dood weer opgenomen worden in het groter geheel. Ook denk ik wel dat sommige zielen om één of andere reden afgesplits kunnen blijven en hun weg niet meer vinden en dat sommige zielen bewust afgesplitst blijven om andere zielen te kunnen helpen.

Even ter verduidelijking:
Ik ben ik en jij bent jij, zo gaat het in het menselijk leven. Volgens mij is er geen identiteit meer zodra je je lichaam verlaat. Ik en jij worden wij, één ziel.

Zo voel ik het aan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 17 '09
Het ligt eraan wat je verstaat onder sterven. In principe is de ziel onsterfelijk over alle levens heen die je leeft. Maar zodra je een engelmens wordt, dan laat je je ziel los (kan je ook zien als dat de ziel sterft). Hij wordt namelijk overbodig.
Mistix
Mistix jan 17 '09
Ik lees hier voor het eerst over engelmensen. Een nieuw aspect dat nog tijd nodig heeft om een plaats te vinden in mijn levensgewaarwording.

Dat engelmensen geen ziel hebben vind ik zeer moeilijk te begrijpen. De ziel is toch de energie die alles doet 'leven' (zowel op aarde als erna)?
Als een engelmens niet bezield is, waarop drijft hij dan? Wat geeft hem dan leven?

Ik kom er niet uit. Zonder ziel,... ???
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 18 '09
De ziel is niet wat alles doet leven, maar bepaald de identiteit van iemand.

Wanneer je als mens op aarde leeft ben je steeds meer bezig om jezelf te leren kennen en te bepalen en te vormen (je ziel wordt hiermee gevormd). Er komt een moment dat je jezelf volledig bent. Als je hierna, verder wilt gaan, wordt het tijd om jezelf los te laten en voorbij identiteit te gaan. Je wordt dan een engel.

Dat betekend dus ook, dat engelen geen ziel hebben! (Ik weet niet of iedereen dat ook al wist). Zij zijn namelijk volledig bezig met de bron, en draait het in het geheel niet meer om het individu, maar om het collectief.

Ik hoop dat dit duidelijker is, zo niet, gewoon vragen:)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki