Dag iedereen,
Af en toe, enkele malen per jaar, voel en zie ik dingen die niet in dit leven thuis horen. Het zijn vooral aardse beelden die vaak terug keren (een weiland met hoog gras, ik sta op een helling en kijk naar boven, achter mij is er iets met paarden gaande; een oud huisje omringd door grote oude bomen,...) Opvallend is het gevoel dat met deze beelden samen gaat. Het ENORM gevoel van herkenning, van rust en van 'thuis zijn'. Het lijkt wel of ik ooit ergens anders was, op een plaats die geen conflict kent. Een plaats waar ik anders was, heel en niet gevangen. Het lijken herinneringen, maar ik kan ze nergens thuis brengen, toch niet in dit leven. Maar waar komen deze beelden en gevoelens dan vandaan?
Een andere ervaring die ik ook even kwijt wil: Ik sta te strijken voor de spiegel, een beetje in gedachten verzonken. Plots zie ik in de spiegel helder blauw licht, het lijkt wel een ijsgrot, maar dan niet koud en er zijn fel gekleurde wezentjes aanwezig.
Zeer vreemd, mijn fantasie? Toch raar dat dat beeld zo duidelijk en plots te zien was.
In dezelfde 'sprookjesachtige' lijn (dit niet helemaal het juiste woord omdat het zo werkelijk voelt, ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden), heb ik nog eens iets gezien in een boomgaart. Dit is al langer geleden en de details ontglippen me.
Ik beschik niet over één of andere gave. Maar ik zit wel met een aantal vragen. Ik hoop dat er hier iemand is die me kan zeggen in welke richting ik naar een antwoord kan zoeken. Zijn het beelden uit een vorig leven of is het een droomwereld?
Groetjes,
Mistix
NB: Door dit neer te schrijven, komt dat speciale gevoel weer naar boven. Ik voel een enorme verbondenheid met wat mijn basis lijkt te zijn. (Weet niet of dit op iets slaat.)