Loading...
nl

Ik heb geen gave, maar wat zie ik en wat voel ik?

Mistix
Mistix jan 17 '09
Dag iedereen,

Af en toe, enkele malen per jaar, voel en zie ik dingen die niet in dit leven thuis horen. Het zijn vooral aardse beelden die vaak terug keren (een weiland met hoog gras, ik sta op een helling en kijk naar boven, achter mij is er iets met paarden gaande; een oud huisje omringd door grote oude bomen,...) Opvallend is het gevoel dat met deze beelden samen gaat. Het ENORM gevoel van herkenning, van rust en van 'thuis zijn'. Het lijkt wel of ik ooit ergens anders was, op een plaats die geen conflict kent. Een plaats waar ik anders was, heel en niet gevangen. Het lijken herinneringen, maar ik kan ze nergens thuis brengen, toch niet in dit leven. Maar waar komen deze beelden en gevoelens dan vandaan?

Een andere ervaring die ik ook even kwijt wil: Ik sta te strijken voor de spiegel, een beetje in gedachten verzonken. Plots zie ik in de spiegel helder blauw licht, het lijkt wel een ijsgrot, maar dan niet koud en er zijn fel gekleurde wezentjes aanwezig.
Zeer vreemd, mijn fantasie? Toch raar dat dat beeld zo duidelijk en plots te zien was.
In dezelfde 'sprookjesachtige' lijn (dit niet helemaal het juiste woord omdat het zo werkelijk voelt, ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden), heb ik nog eens iets gezien in een boomgaart. Dit is al langer geleden en de details ontglippen me.

Ik beschik niet over één of andere gave. Maar ik zit wel met een aantal vragen. Ik hoop dat er hier iemand is die me kan zeggen in welke richting ik naar een antwoord kan zoeken. Zijn het beelden uit een vorig leven of is het een droomwereld?

Groetjes,
Mistix

NB: Door dit neer te schrijven, komt dat speciale gevoel weer naar boven. Ik voel een enorme verbondenheid met wat mijn basis lijkt te zijn. (Weet niet of dit op iets slaat.)
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 17 '09
Hoi Mistix,

Als eerste van harte welkom op Merudi. Wat jij hier zegt komt op mij over als een deja-vu. Ook wel een herinnering uit een vorig leven genoemd. Als je je concentreert op die beelden, heb je dan enig idee welk jaartal het zou moeten zijn?
Prada
Prada jan 17 '09
Heb hier geen ervaring mee, maar het eerste waar ik aan dacht was ook een herrinering aan een vorig leven
Lena
Lena jan 17 '09
je ziet dingen die er in dit leven niet zijn
maar de herkenning is er wel

ik ken allleen de deja-vu in het nu
het maakt wel onderdeel uit van mijn leven nu dus waar zit nu het verschil? crazy
Mistix
Mistix jan 17 '09
Hallo,

Van een deja-vu heb ik al gehoord en ook meegemaakt. Je komt ergens en je krijgt ineens het gevoel 'dit heb ik nog al eens meegemaakt'. Je kan de herinnering niet altijd plaatsen, maar je herkent de situatie wel. Dit heb ik wel vaker, maar het is niet dezelfde ervaring als ik hierboven beschrijf.
Het zijn beelden die in me opkomen en die niet gelinkt zijn aan één of andere situatie in het nu. Ze zitten met andere woorden gewoon in mijn hoofd, als een herinnering. Eerder iets als: 'Weet je nog toen...'.
Als ik aan een jaartal moet denken, komt altijd begin jaren 60 in me op.
Ikzelf ben geboren in 1976 en ik heb al zitten denken of het herinneringen zijn van m'n eerste levensjaren. M'n ouders kunnen uit m'n verhalen echter niets opmaken. Daarnaast voel ik me in die herinneringen een jong volwassene, geen kind.

Zou je via hypnose terug kunnen gaan naar die beelden om ze uit te breiden?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 17 '09
Je zou via regressietherapie naar die beelden terug kunnen gaan. Zeker nu je dit opschrijft, zou ik denken dat het herinneringen uit een vorig leven, van je zijn.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki