Loading...
nl

Longontsteking

Beschermengel
Beschermengel jan 16 '09

Ik voelde me al een tijdje ziek ..verkouden hoofdpijn pijn onder mijn schouderblad enz.

Gisteren bij de dokter geweest en geluisterd bij de longen ..en hij vondt het nodig toch maar even een foto te laten maken van mijn longen.

Ik kom net terug van het ziekenhuis en kreeg een brief mee en moest het afgeven bij de dokter, gelukkig zat hij ( meestal vrijdags zit hij niet)..ik vreesde het ergste ..en wat duurt wachten dan lang!

De moeilijke woorden die in de brief stonden was....dat ik een longonsteking heb..ik heb nu een antibiotica kuur gehad voor 8 dagen en dan moet het over zijn. ..dus gelukkig geen erge enge dingen.

Mijn vraag ..zijn er hier ook mensen die longontsteking hebben gehad? en hoe is het verlopen.
Is het gevaarlijk?

En Nims heb jij een afirmatie voor longontsteking. frown
Delen:
admin
admin jan 16 '09
Ik heb als kind zeker vijf keer een longontsteking gehad. ook wel twee in een winter.

Je moet het gewoon goed uitzieken. Onderschat het niet, maar als je goed aan de regels houdt, dan is het te overzien.

Spirituele betekenis:
Longontsteking

Longontsteking wijst je erop dat je uitwisseling met het leven in zijn veelvuldigheid inclusief de fijnere, niet materiele aspecten, gestoord is. je bent met het streven naar afgrenzing van je ego in conflict geraakt en dit conflict is in je longen ontbrand, ontstoken. Niet zelden zit er een emotionele gekwetstheid achter, waardoor je je afgesloten hebt. Laat dus de adem van het leven weer in je toe. Hij stroomt op dezelfde manier bij verdriet en vreugde, bij de opwinding van het leven en bij evenwichtigheid en harmonie. Reiki is ook hier een prachtige mogelijkheid voor effectieve hulp.


Wanhoop. Het leven moe zijn. Emotionele wonden die we niet toestaan te helen.

Affirmatie: Ik neem vrijelijk Goddelijke ideeën in me op die vol zijn van de adem en intelligentie van het leven. Dit is een nieuw moment.

Ik wens je van harte beterschap.
Groet,
Hans
Beschermengel
Beschermengel jan 16 '09

Dank je wel Hans! wat veel als kind zeg!

De spirituele betekenis herken ik wel .. en ja ik ga zeker met Reiki aan de slag! ik heb in het verleden 2 inwijdingen gehad en doe er eigenlijk niet zo heel erg veel meer mee..maar ga er nu wel weer mee beginnen!

De Wanhoop....soms, en wonden die we niet toestaan te helen ..het klopt wel. ... maar ik ga er mee aan de slag!

Een hele mooie affirmatie!

Dank je wel!
admin
admin jan 16 '09
Graag gedaan, beschermengel. Ik weet hoe pijnlijk het hoesten voelt bij een longonsteking.
Daarnaast heb ik zelf veel longziekten gehad (en nog), het is een hele waslijst.
Ik zal je er niet lastig mee vallen, je hebt nu genoeg aan jezelf. smile

Nogmaals beterschap. Ik hoop dat je steun vindt in de tekst die ik je stuurde.

Groetjes, Hans
liesanne
liesanne jan 16 '09
heel veel beterschap toegewenst, beschermengel....




Zelf heb ik als kind ook twee keer longontsteking gehad.

Volgens mij is het idd belangrijk het goed 'uit te zieken' en tijd en rust hiervoor te nemen.....


Op deze site (van Louise Hay) nog meer over de betekenis van longen en longproblemen:

http://members.lycos.nl/hetonverklaarbare/metafwerkingenl.htm



Wendy's
Wendy's jan 16 '09
ik heb al vanaf jongs af aan heeeeell vaak longontstekingen gehad..

ik had al zoveel medicijnen gehad, dat ik met mijn 2jaar al aan de penceline zat! ik had minimaal 6 keer per jaar longontsteking tot aan mijn 12de. en dan duurde het elke keer ook iets van 3 weken voordat ik weer beter was.
Soms kon ik niet meer lopen (benauwdheid), en dan ging ik kruipend door het huis, of op de bureau stoel rondrijden.
Daarbij had ik ook astma en vaak bronchitus...

Bij een longontsteking rekken je longblaasjes uit, maar hier heb ik nu geen last van..

Het is pas over gegaan toen ik bij een magnetiseur ben geweest..,

dokter zei dat ik me hele leven 3x per dag medicijnen moest gebruiken.. maar sinds ik bij die magnetiseur ben geweest.. heb ik ook mijn medicijnen niet meer gebruikt.
Muin
Muin jan 16 '09
Je vroeg of longontsteking gevaarlijk is. In deze tijd denk ik dat het wel meevalt. Met de antibiotica die je hebt gekregen moet het wel goed komen met jou. Het is heel belangrijk dat je voldoende rust neemt Beschermengel. Denk aan leuke dingen die je gelukkig maken en verwen jezelf zou ik zeggen. wink

Beterschap en een warme groet,

Muin
Aleana
Aleana jan 16 '09
Longontsteking is een ziekte van vleeseters. Alleen vleeseters kunnen deze ziekte krijgen, evenals astma.
Vegetariërs krijgen het niet maar kunnen wel bronchitis ontwikkelen.
Dit vertel ik uit eigen ervaring.
Evengoed nog heel veel sterkte, bij extreme oorzaken moet je ook extreme behandelingen ondergaan, zoals antibiotica.
Vergeet na zo'n kuur antibiotica niet om een kuur probiotica te gebruiken om de goede bacteriën weer aan te vullen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '09
Origineel bericht van: beschermengel


En Nims heb jij een afirmatie voor longontsteking. frown

Zie 2e post van Hans winkzelfde bron smile.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 16 '09
Origineel bericht van: Aleana
Longontsteking is een ziekte van vleeseters. Alleen vleeseters kunnen deze ziekte krijgen, evenals astma.
Vegetariërs krijgen het niet maar kunnen wel bronchitis ontwikkelen.
Dit vertel ik uit eigen ervaring.

Dit klopt niet. Mijn vriendin is vegetarisch (al haar hele leven), maar heeft toch een keer longontsteking gehad. Dus ik vroeg me af waar je deze info vandaan hebt?
Wendy's
Wendy's jan 17 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Aleana
Longontsteking is een ziekte van vleeseters. Alleen vleeseters kunnen deze ziekte krijgen, evenals astma.
Vegetariërs krijgen het niet maar kunnen wel bronchitis ontwikkelen.
Dit vertel ik uit eigen ervaring.

Dit klopt niet. Mijn vriendin is vegetarisch (al haar hele leven), maar heeft toch een keer longontsteking gehad. Dus ik vroeg me af waar je deze info vandaan hebt?


ik ben ook vegetarisch en heb ontelbare keren longontsteking gehad..,
Beschermengel
Beschermengel jan 17 '09
Dank je wel Hans ..en nee je valt me er niet mee lastig hoor, ben juist blij dat er mensen zijn die me er mee helpen, hoe kom je er steeds vanaf? door antibiotca? of kan het ook vanzelf weggaan? dit is voor mij de 1e keer dat ik dat heb ( en ik hoop de laatste keer) wink

Ja Liesanne ..uitzieken dat geloof ik zomaar ..je moet echt je rust er voor nemen ..ik heb ook niet veel puf eigenlijk ...dus lig veel te dutten...en het gaat ook wel weer iets beter als een paar dagen geleden dus er zit verbetering in!

Jeetje Wendy! wat vreselijk lijkt me dat ...als kind al zo vaak longonsteking...gelukkig dat het nu over is. De medicijnen die je gebruikte waren dat antibiotica? ik ben zo benieuwd of er andere medicijnen voor zijn.

Dank je wel Muin, ja ik neem mijn rust en ik weet dat dat best belangrijk is ..mijn lichaam vraagt erom dus luister ik maar.

Hallo Alena...eigenlijk eet ik haast geen vlees ..ik ben net geen vegetarier ..maar zo het echt daar aan liggen? ik heb het gekregen na een fikse verkoudheid en voorhoofd holte onsteking.

Ja Nims de afirmatie is mooi he! smile
Wendy's
Wendy's jan 18 '09
ik had ook altijd eerst verkoudheid die al snel doorliep naar een longontsteking. Ook mis ik bepaalde bloedcellen, dus ik ben veel sneller ziek.

Maar mijn longontsteking is nooit vanzelf over gegaan.. altijd met antibiotica.
Takhihiii
Takhihiii jan 18 '09
Ik kreeg longontsteking toen ik ging zwemmen vlak na een verkoudheid. Ik was zonder antibiotica misschien/waarschijnlijk ook niet genezen. Ik bleef twee weken lang koorts houden en hoesten, toen uiteindelijk maar een antibioticakuur genomen. De eerste en tot dusver enige keer antibiotica voor mij, maar ik ben er dankbaar voor dat het bestaat. Sindsdien heb ik wel meer last gehad van kortademigheid tijdens verkoudheden, wat nu na zo'n tien jaar eindelijk minder wordt.
Muin
Muin jan 19 '09
Hoe gaat het nu met jou, Beschermengeltje?

Een warm bad met eucalyptus zorgt voor een heerlijke ontspanning. Daarna weer het bedje in. Gezonde voeding helpt ook. En de massage is ook heel goed voor de spieren (aangezien je veel in bed ligt). Rug, hoofd en voetmassage geeft de totale ontspanning. Frisse lucht is ook heel goed voor deze periode van ziek zijn. Was je heel erg druk bezig met allerlei dingen voordat je ziek werd?

Gauw weer beter worden, oké? smile

Muin
Beschermengel
Beschermengel jan 20 '09
Het gaat weer iets beter gelukkig smileik heb erg veel geslapen en dat heeft geholpen..het is nog niet weg ..maar voel me beter.

Nee ik was niet echt druk bezig ..misschien met de kerst? ik kan helemaal niet tegen drukte frownen dat is al een hele poos eigenlijk) ik ben wel uitgegeleden 10 december in de tuin (glad) en viel bovenop mijn borstkast ..en heb een hele tijd niet op mijn buik kunnen slapen ..ik denk dat mijn ribbetjes licht gekneust waren.

Nou ja ..het gaat gelukkig weer de goeie kant op! bedankt iedereen voor de lieve reactie's
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 21 '09
Goed te horen! Welkom terug wink.
Muin
Muin jan 21 '09
Beschermengel,

Lig je normaal op jouw buik? Een vriend van mij slaapt ook altijd op zijn buik. Hij heeft vanaf zijn geboorte altijd zo geslapen, zei hij. Heb je ook gezien dat baby’s vaak op hun buik slapen? Ik heb een tijd geprobeerd maar werd wakker met de pijn aan mijn nek. Ik heb ooit gehoord dat mensen niet meer snurken als ze op hun buik slapen. Is het waar? grin
gast
gast jan 21 '09
Denk dat het iig moeilijker is om te snurken. Snurken gebeurd doordat het zachte deel van het gehemelte zakt waardoor het de lucht wat blokkeerd dat door je neus (maar ook wel door je mond) wordt in en uit geademd. Het is dus eigenlijk het resoneren van dat deel wat je hoort.
Als je op je rug ligt heb je daar het meest last van maar kan ook als je op je zij ligt met je hoofd wat naar achter gekanteld. Alcohol zorgt er voor dat dit zachte deel nog zachter wordt (meer ontspannen) waardoor het eerder gebeurd dan wanneer je niet gedronken hebt.

Ik slaap trouwens ook altijd op mijn buik, kan ook niet anders in slaap vallen.
Beschermengel
Beschermengel jan 22 '09


Ik begin met op mijn rug te liggen smiledan na een poosje naar linkerzij ..dan rechterzij...pft en danop mijn buik en zo val ik in slaap ...het gaat vanzelf smiletoen ik dus niet op mijn buik kon slapen duurde het een poos eer ik sliep. Maar ik geloof wel als je het eenmaal gewent bent dat het wel lukt. (op je rug slapen)
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki