Loading...
nl

Elektronisch patiëntendossier

Helma
Helma jan 17 '09
Gast, ook al is het wat overdreven, ik vond je stukje van hyves geweldig! Ik lach me krom. en natuurlijk Nims, het ligt er dik bovenop; maar er is toch niks mis mee om zaken als deze eens uit te vergroten, en onder de loep te nemen op deze manier? Het maakt ons misschien iets bewuster.

Ik geloof trouwens niet dat artsen zo snel aan de bel trekken als ze iets van je lezen; weet je hoeveel tijd het ze kost om een heel dossier door te spitten als je plotseling opgenomen wordt na een ernstig verkeersongeval?
En wat te denken van aandoeningen in je familie? bij mij komt suikerziekte, manisch depressiviteit en borstkanker voor: ik geloof niet dat ze me daarvoor ergens zouden weigeren, want heeft niet iedereen een medisch verleden? Ze zouden wel gek zijn om iedereen te weigeren, want dan hebben ze geen cliënten meer.

Ja, Marcel Messing: vorig jaar was ik naar een lezing van hem in Harderwijk, het boek heb ik alleen een stukje van gelezen. Hij heeft wel een punt, in alles wat hij zegt, maar ook hierin ben ik kritisch. Want heeft hij ergens bewijzen voor?

Als je niks te verbergen hebt, is er volgens mij weinig aan de hand. Toen ik tot voor kort een bijstandsuitkering had moest ik zeven jaar lang iedere maand alle bankafschriften, loonstroken e.d. inleveren: geen punt voor mij. Ik was allang blij dat ik in Nederland woonde, zodat ik niet onder een brug hoefde te slapen!
Ik zit als belangenbehartiger voor uitkeringsgerechtigden in de WMO Adviesraad voor de gemeente Nunspeet: er is veel schaamte onder de mensen, en ook zelfstandig ondernemers, die soms rond bijstandsniveau leven, durven niet aan te kloppen bij de Sociale Dienst, terwijl er een budget is voor mensen om ondersteuning te krijgen. Er blijft bij de gemeenten veel geld op de plank liggen, uit schaamte of onwetendheid. Waarschijnlijk ga ik binnenkort een interview geven voor de plaatselijk krant, met naam en toenaam: misschien komen hierdoor mensen over de brug. Want als belangenbehartiger vertegenwoordig ik een achterban: maar helaas is mijn achterban onzichtbaar, want niemand wenst hiermee geassocieerd te worden.

Dus ik denk dat een elektronisch (patiënten)dossier twee kanten heeft. Het zal zowel positief als negatief gebruikt kunnen worden. de tijd zal het leren.
admin
admin jan 17 '09
Marcel Messing: ook over hem heb ik een dubbel gevoel. Enerzijds moeten we inderdaad wakker en alert zijn, anderzijds speelt hij op gevoel, met name angst. En angst is een slechte raadgever. We hebben vele eeuwen geleefd met religies en politiek die inspeelt op de mens via angst en dat moeten we hoognodig eens achter ons laten.
Precious1
Precious1 jan 17 '09
Ja, daar heb je wel gelijk in. Toch vind ik het wel goed dat hij het aan de kaak stelt en ons de ogen opent.
Je kunt alles blindelings aannemen als zoete koek wat de hoge heren vertellen, maar je kunt ook kritisch en alert blijven.
Heel wat mensen zijn zo naief om te geloven dat de regering het allemaal zo goed meent. Die hebben de macht en die macht wordt vaak misbruikt over de ruggen van burgers. We krijgen allerlei zoethoudertjes en leugens voorgeschoteld om ons koest te houden.
Mensen die meer weten wordt gewoon de mond gesnoerd dmv bedreigingen of andere niet door de beugel kunnende manieren.
En waarom? Omdat ze de macht willen houden en de mensen dom willen houden.

Phoenix, Marcel Messing heeft zeker bewijzen. In zijn boek verwijst hij naar allerlei bronnen waar je kunt lezen dat wat hij verteld waar is.

Ooit van de Bilderberg Groep gehoord?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 17 '09
Origineel bericht van: hans5508
Marcel Messing: ook over hem heb ik een dubbel gevoel. Enerzijds moeten we inderdaad wakker en alert zijn, anderzijds speelt hij op gevoel, met name angst. En angst is een slechte raadgever. We hebben vele eeuwen geleefd met religies en politiek die inspeelt op de mens via angst en dat moeten we hoognodig eens achter ons laten.

Hoewel het nu wel erg van het topic aan het afdwalen is, vind ik Marcel Messing iemand die vooral bezig is met stemmingmakerij en weinig meer met onderbouwing bezig is. Als ik hem zie praten dan denk ik echt, jij hebt het gewoon niet begrepen en verteld maar gewoon wat je ergens hebt opgevangen. Ik mis de integriteit bij hem en vooral ook de zuiverheid. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening en ik heb hem ook nooit ontmoet om er een echt oordeel over te geven. Het blijft dus voorlopig bij dit vooroordeel wink.
Helma
Helma jan 18 '09
Ja, Bilderberg groep heb ik veel over gelezen. Via google vind je de onderwerpen dat alles achter gesloten deuren plaatsvind, maar OOK openheid. Ik las laatst zelfs een agenda + notulen van een vergadering! Dus ja, kritisch ben ik ook hier, maar wil er ook niet teveel achter zoeken...
Dat is net zoals je bijv. googled over '800 concentratiekampen', dan kom je locaties tegen in Amerika, waar allerlei kampen opgesteld zouden zijn. Als het werkelijk zo geheim is, waarom is het dan gewoon te vinden op internet?
admin
admin jan 18 '09
Ik denk dat Marcel Messing wel in dit topic past. Het EPD past nameljk in datgene waar hij voor waarschuwt. Zoals ik al zei, ik heb een ambivalent gevoel over Messing. Zijn waarschuwing kan ieder voor zichzelf toetsen aan de eigen waarnemingen. En uitmaken in welke mate hij gelijk heeft. In zijn boek staan concrete onderwerpen waar het om gaat. Op allerlei manieren laten we sporen na, via Internet, betalingen, bewakingscameras. Maar de theorie van messing wort moeilijk als het gaat om de vraag: hoe kan je alle sporen van alle mensen koppelen en controleren? Zit daat een supercomputer achter? Dat moet dan wel, want het gaat over zeer grote hoeveelheden informatie. Anderzijds, we moeten leven op basis van vertrouwen en eigen intuitie. Als het werkelijk zo bedreigend was, dan zijn we allemaal een virtueel gevangene, zoals in het boek 1984 van Orwell.
Terug naar het EPD: het zal er wel komen, vermoed ik. En of we er blij mee moeten zijn: de tijd zal het leren.
Precious1
Precious1 jan 19 '09
En ondanks dat het zo is en dat het geen goede ontwikkeling is, gebeurt het niet voor niets.
"Alles is goed zoals het is op dit moment"

Alleen daarmee is natuurlijk ook weer niet gezegd dat je op je louweren moet rusten.

Beetje dubbel dus..
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 21 '09
Ik denk dat je reeël zou moeten kijken naar waar je nu echt bang voor bent. Wat is het ergste dat me zou kunnen gebeuren met alle informatie die ze van me hebben?

Ik zou het zo niet weten hoor. Heb niets te verbergen, en als ze het zouden gebruiken om juist mensen aan te pakken die wel iets te verbergen hebben, dan hebben ze mijn zegen smile.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420