Loading...
nl

webmythes

Takhihiii
Takhihiii jan 14 '09
Dit naar aanleiding van het 'citaat' van Nelson Mandela. Kloppen de verhalen die rond gaan over het wereld wijde web nou echt wel?

Ik ben vandaag bijvoorbeeld bij de tandarts geweest, die voor mij het internetfabeltje weerlegde dat kruidenthee slecht voor je tanden zou zijn.

Quote:
LONDEN (ANP) - Kruidenthee is slecht voor de tanden. Dat beweren onderzoekers van de faculteit tandheelkunde van de universiteit van Bristol in Groot-Brittannie, zo meldde de BBC zondag. Kruidenthee zou een aanslag plegen op het glazuur van tanden. Sommige soorten van het typisch Britse drankje zouden zelfs schadelijker zijn dan jus dorange. Het sap van sinaasappelen en de toegevoegde suikers in veel vruchtensap is zeer zuur en staat bekend om zijn schadelijkheid voor tanden. Veel van de onderzochte theesoorten bleken meer erosie te veroorzaken aan tanden dan jus dorange, schrijven de onderzoekers in een vakblad voor tandartsen.

Gewone kruidenthee is PH-neutraal, net als water, alleen icetea is net zo zuur als andere frisdranken.

Voor het ontfabelen van dit soort mythes kijk ik op een site als Snopes

daar kan je het verhaal lezen over de speech van chief seattle; http://www.snopes.com/quotes/seattle.asp

Jullie krijgen vast ook wel eens Email met zielige verhalen over kindertjes met kanker of waarschuwingen over virussen? Deze kreeg ik van een goedbedoelende kennis;
Quote:
NEEM HET VOLGENDE VOORAL ZEER SERIEUS !!

Stuur deze waarschuwing z.s.m. door aan al je familie, vrienden en contacten !!

Wees de komende dagen zeer alert op mailen met bijlage getiteld: 'Postcard From Hallmark', ongeacht van wie je deze ontvangt.

Het bevat een virus dat een Postcard Image opent, dat de hele harde (C:) schijf van je computer aantast.

Dit virus kan ontvangen worden van iemand die jouw email adres in zijn / haar contactlijst heeft staan.

Daarom is het absoluut noodzakelijk dat je deze mail naar al je contacten stuurt.

Het is beter deze mail 25 keer te ontvangen dan het virus te ontvangen en deze te activeren.

Als je een mail ontvangt genaamd Postcard, ook wanneer dit van een bekende komt, open het niet maar neem direct maatregelen.

Dit is het meest schadelijke virus ooit, zo is door CNN bekend gemaakt.

Dit virus is door Microsoft gekwalificeerd als het meest vernietigende virus ooit.

Het virus is gisteren door McAfee ontdekt en er bestaat momenteel helaas nog geen reparatie mogelijkheid voor.

Dit virus vernietigd de nulsector van je harde schijf, het deel waar de meest wezenlijke informatie wordt opgeslagen.

Stuur deze mail door naar iedereen die je kent.

Wanneer ja dat doet kan wellicht grote schade aan vele computers worden voorkomen.

Dank voor je medewerking.

Ik kijk dan altijd eerst op een website zoals virusalert en daar blijkt dan weer dat het een zogenaamde 'hoax' is; een nepbericht dat iedereen maar klakkeloos doorstuurt.

de AAA-adresboek hoax ben ik vroeger glansrijk ingestonken

En dan is er nog de erfenis-uit-spanje brief, die zowel mijn broer als een kennis kregen toegestuurd, hier zitten nigeriaanse criminelen achter.
Delen:
gast
gast jan 14 '09
Ja, die erfenisbrieven! Of je dan eerst even wat geld over wil maken om het geld uit de erfenis los te krijgen, haha, alleen heel hebzuchtige mensen trappen hier toch in wink
gast
gast jan 14 '09
PS. ik heb niet zo veel medelijden met mensen die geld kwijt raken op beurzen, door dit soort brieven, door loesjepraktijken, door winstbejag over de rug van anderen en noem maar op.
admin
admin jan 14 '09
Erfenisbrieven krijg ik dagelijks. Zou nu onderhand miljardair moeten zijn smile
Ook phishing mails,soms van een bank of PayPal, meestal Western Union ofzo. Als je goed oplet: passwords vraagt men nooit via mail!
Er zijn veel kettingbrieven, ook soms mooie, van een engel ofzo. Ook tig-keer doorsturen, anders.... smile

En dan dagelijks berichten wat wel/niet gezond is. Ik zeg gewoon: alles met mate, dan is er niks aan de hand. smile
Vertrouwen, gezond verstand en geen angst laten aanpraten.
gast
gast jan 14 '09
Moet wel toegeven dat ik ze ook wel eens door stuur, maar zo min mogelijk en meestal zijn het spontane acties die ik later niet begrijp dat ik het gedaan heb, haha, maakt me weer wat allerter de volgende keer dat ik ze krijg.

Maar alle gekheid op een stokje; maken ze nu misbruik van de goedgelovigheid of van de domheid van mensen?
admin
admin jan 14 '09
Beide. smilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 14 '09
Het meest leuke mailtje vind ik nog deze:

"Subject: Belgisch Virus"

Waarschuwing er is een belangrijk belgisch virus opgedoken dat alle bestanden van je harde schijf wist en je computer onbruikbaar maakt.

1. Stuur dit bericht door naar iedereen in je adres boek.
2. Wis alle bestanden van je harde schijf.
admin
admin jan 14 '09
Bij het Belgisch virus is de volgorde van belang.
Want als je eerst 2 doet, dan wordt 1 heel lastig. smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420