Loading...
nl

nauwelijks lopen

Helma
Helma jan 15 '09
Oei, dat lijkt me pijnlijk... op welk soort schoenen moet je nu eigenlijk lopen dan?

En van wie heb je liever psychologisch commentaar, van Nims, of van Hans? winkwant die van Hans vond ik wel iets confronterender, lollll
Helma
Helma jan 15 '09
...op dit moment gaat het iets beter met mijn heup en been confused
Dat is mooi, maar dat is zo vaak, dat als ik een afspraak maak bij de dokter, dat het ergste leed geleden lijkt grin
admin
admin jan 15 '09
Ja, Helma, mijn excuses, als het te confronterend was.
De tekst die ik je schreef komt uit een paar boekjes. Daar staan soms rake dingen in die niet altijd even tactvol zijn verwoord.
Maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt.
Beschermengel
Beschermengel jan 15 '09

Phoenix: Ja dat is vaak zo .. smileals je eenmaal bij de dokter bent lijkt het wel gezakt.. maar zou toch gaan wink

Gast: Ik heb ook een tijd last gehad wat jij beschreef, op aanraden van de dokter en fysio moest ik steunzolen aan laten meten...pas na een half jaar zijn de pijntjes verdwenen.
liesanne
liesanne jan 15 '09
Origineel bericht van: hans5508
De tekst die ik je schreef komt uit een paar boekjes.


Ik ben benieuwd: welke boeken? Ik zie dat een deel van Louise L. Hay is? (die Nims volgens mij ook gebruikt)



Helma, beterschap gewenst! Ik ben benieuwd hoe het bij de dokter zal verlopen....

admin
admin jan 15 '09
De teksten heb ik jaren geleden van Internet gehaald. Maar waar precies, weet ik niet. Niet van Louise Hay, dat boek is mij ook bekend.
En als je echt diepgaande uitleg over ziektes wil hebben: het boek "De Sleutel tot Zelfbevrijding" van Christiane Beerlandt is dan onontbeerlijk.
Ook de heb ik teksten over betekenis van dieren, bijvoorbeeld als je onverwacht een kraai tegenkomt, ofzo. Ook handig om ff op te zoeken wat de boodschap is van een dergelijke ontmoeting.
Ik gebruik de teksten alleen bij specifieke klachten.
liesanne
liesanne jan 15 '09
bedankt!
lijkt me interessant, die betekenis die dieren kunnen hebben...

hier meer over Louise Hay: (ik zie wel stukjes gelijke tekst bij Ischias)

http://members.lycos.nl/hetonverklaarbare/metafwerkingena.htm
gast
gast jan 15 '09
@Phoenix; dat van het bijna over zijn als je naar de dokter gaat ken ik ook maar al te goed. Loop je al maanden met iets, op het moment dat je eindelijk toch maar naar de dokter gaat is het ineens weg. Irritant aan de ene kant maar ook wel handig aan de ander kant als je over je schaamte heen bent om voor de zoveelste keer "voor niets" te komen. Zo'n bezoekje is toch heel wat beter dan medicijnen slikken wink

@Hans kom maar op hoor als er in die tekst iets over achilleshielen staat laugh

@BS: ik heb het ooit eerder gehad maar dan de peesplaat onder mijn voet. En ja, ik kreeg een steunzool en die heeft toen goed geholpen. Maar ja, die zijn nu niet echt heel handig in slippers en aangezien je die hier vaak aan hebt i.v.m. de warmte.....Moet ik toch maar op dichte schoenen over gaan frown

Het gebeurd ook iedere keer als ik eens in actie kom. De eerste keer was toen we onze eerste hond net hadden (te fanatiek gaan wandelen) en nu weer nu ik meer ga wandelen met de jonge hond. Het lijkt wel of dat niet mag.

(Phoenix sorrie dat ik jouw topic ervoor gebruik)
admin
admin jan 15 '09
@gast. Helaas, achilleshiel komt niet voor in de tekst.
Wel algemeen over voeten:

Voeten: - Vertegenwoordigen ons begrip van onszelf, van het leven en van anderen. Angst voor de toekomst en angst dat we niet vooruit stappen in het leven.

Affirmatie: - Ik heb een helder begrip en ik ben bereid te veranderen als dat nodig is. Ik ben veilig. Met vreugde en gemak ga ik verder in het leven.
gast
gast jan 15 '09
Dank je wel Hans, ik zal me er eens in verdiepen want zo op het eerste gezicht kan ik het niet onderstrepen.
Helma
Helma jan 15 '09
@Gast: maakt niet uit hoor! Ik heb de afgelopen tijd zo vaak ingebroken in topics van een ander, dus dat maakt me echt niks uit hoor!

@Hans: zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dus ik heb ze liever ongezouten laugh

@Liesanne: dankjewel voor je lieve berichtje!

Jullie zijn lief!

De dokter heeft me flink pijn gedaan. Het is dus tóch een flinke slijmbeursontsteking! Ik 'mag' 3 x 600 mg Ibuprofen, maar dat vind ik achterlijk veel! Dus ik begin eerst maar eens met 3 x 400 mg, die heb ik tenslotte in huis. Ze heeft mijn ruggewervel en de stand van de heupen bekeken en mijn rechterbeen is aanzienlijk langer (duh, dat wist ik ook wel: mijn trouwjurk moest aan de rechterkant destijds korter gemaakt worden :D), dus ze adviseert me om naar de fysio te gaan voor 1 inlegzool confused

Maar goed, het gaat dus inmiddels inderdaad al beter. Ook de dokter vertelde dat mensen vaak komen terwijl de klachten al verminderen. Toch goed dat ik gegaan ben. Ze drukte flink tegen aanhechtingen van spieren aan waarbij ik hard en kinderachtig au riep, omdat ze me werkelijk erg pijn deed.

Dus voorlopig geen rode wijn voor mij laugh

Bedankt allemaal hoor, ik zal nog even doorlezen of ik iemand vergeten ben...
Helma
Helma jan 15 '09
Oh ja, Hans, die info over als je dieren tegenkomt vind ik wel erg interessant: is het iets op internet of in een boek? Ik heb het met gaaien, eekhoorntjes, kraaien, raven, roodborstjes en zeearenden. Ik hoop de laatste dit jaar weer eens te zien in de polders... mijn hobby ligt al weer te lang stil...
admin
admin jan 15 '09
De informatie over dieren komt ook van Internet, vooral van engeltalige sites. Heb deze van een stuk of zes-zeven bronnen, verzameld, dan alfabetisch gezet. Bij elkaar 24 pagina's tekst in een Word file. Altijd handig om snel wat op te zoeken.
Als je zelf op zoek gaat naar bijv. die zeearenden, dan 'telt' dat niet. het gaat meer erom als je in de tuin werkt en een roodborstje komt naast je zitten, of je komt volledig verrast ergens een dier tegen, waar je het niet verwacht en dat het bezoek speciaal voor jou lijkt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 15 '09
Misschien een leuk idee om de inhoud van dat word document in een nieuw topic op het forum onder "informatie en kennis" te zetten? Dan kunnen we het makkelijk terugvinden hier, en gebruiken.
admin
admin jan 15 '09
Dat wil ik wel doen. Moet dan wel de tekst nog eens aanpassen. het is nu een mix van engels en nederlands en met in de uitleg nogal veel doublures.
Beschermengel
Beschermengel jan 15 '09


Gast: ik heb slippers waar je de zool uit kunt halen en met klittenband om je wreef kunt doen..dus toch lekker luchtig en stevig...ik ben daar ook pas vorige zomer achter gekomen ik liep steeds op dichte schoenen (door steunzolen) maar in een speciaalzaak hadden ze ook slippers... voor steunzooldragers en goeie hoor! ze zijn heeel stevig!
Helma
Helma jan 15 '09
Hans, dat had ik wel begrepen hoor: als ik naar buiten ga om te vogelen, doe ik dat ook echt om te 'scoren', met een verrekijker, een boek en soms pen en papier of chocomel.
Als ik daarnaast onverwachts iets zie, in de tuin of vanuit de auto of waar dan ook, dan voelt dat altijd anders, dus het wezenlijke verschil is er wel degelijk.

Wat gaan we heerlijk offtopic hier laugh
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 19 '09
Origineel bericht van: Paulette
Maar wat ik verder wilde zeggen: jij hebt die artikelen gelezen in de Happinez......

Accepteer eens je gevoelens ipv je er tegen te verzetten. Ervaar dan eens wat er gebeurt. Voel bij jezelf waarom je die gevoelens hebt. Ik denk dat je dan antwoorden krijgt van jezelf.

Ik sluit me bij NiMs aan over wat hij zei over een heup en wat de betekenis is.

NiMS:
(Bij heup problemen: Angst om vooruit te gaan bij belangrijke beslissingen. Geen doel om te bereiken.)


Voor mijn gevoel is hiermee de circel voor jou rond! grin




Hai Phoenix.

Hoe gaat het nu met je? Is de pijn weg?

Kan je nog iets met het bovenstaande? Ik heb je er niet meer over gehoord....
Helma
Helma jan 19 '09
Ja, de gevoelens zijn er. ten volle. Ik laat het er allemaal maar zijn. Verzet lukt al een poosje niet meer. Mijn lichaam heeft daar al voor gezorgd.

Het enige doel op dit moment is: opkrabbelen, (beter worden), vooruit blikken, en mijn huishouden weer op de rit zien te krijgen. Stapje voor stapje. En daarnaast in stilte genieten van kleine dingen. Meer niet. Maar dit is ruim voldoende.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki