Loading...
nl

oefening volg je hart

lucidecees
lucidecees jan 13 '09
ik weet nog een leuke oefening die je een heel relaxt gevoel kan geven. Bij het begin gaat deze oefening misschien nog wat stroefjes, maar oefen zo veel mogelijk als je kan.

de oefening gaat als volgt en eigenlijk kan je deze oefening overal doen waar je wilt. Of je nu in de trein zit, aan het douchen bent of net naar bed toe gaat.

Zoals deze site het continu heeft over de nieuwe tijd, is het belangrijk om te beseffen wat deze nieuwe tijd precies voor jou inhoudt. Sluit je ogen en bedenk wat je altijd al wil hebben, kijk wat jou gelukkig zou maken. waar jij een warm gevoel van krijgt. Een auto, seks, liefde, kunnen vliegen, denk aan alles wat je hartje begeerd. zie dat allemaal voor je, en vraag je zelf af hoe het zou voelen als je dit allemaal zou hebben. hoe zou jij zelf voelen als je alles hebt wat je wil hebben, probeer je op dit gevoel te focussen. je krijgt alles wat je hartje begeert, hoe voel je je dan.
Ik voel me dan intens gelukkig, neem dit gevoel mee en open dan weer je ogen. Nu voel je je heel de dag relaxt. De nieuwe tijd is al begonnen, je geest kan er al in leven. dit maakt de problemen die we elke dag weer tegenkomen, heel gemakkelijk om te overwinnen. In de nieuwe tijd, is tijd niets meer dan een spiraal die mee stroomt met het universum. waar je elke seconde bewust bent, van je denken en doen. de tijd waar we nu nog in leven is tevens een onderdeel van deze spiraal. probeer de regels van de klok los te laten, en laat je mee nemen met de regels van je bewustzijn en je geest. Altijd bewust van elk moment. Je toekomst leeft al in de nieuwe wereld, neem die energie waar en voel hem.
Veel succes met oefenen
Liefs Cees
Delen:
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 13 '09
Waarom dit gevoel oproepen vanuit wat je wil?

Voor mij is het veel meer de rijkdom van het innerlijke wat mij een goed gevoel geeft. Het vertrouwen op dat als ik alles loslaat en met de energie van het moment meega, ik nergens te kort aan heb.

Als ik compleet in het Nu leef wordt ik niet lastig gevallen met denken in het verleden of toekomst, waarbij ik niet bang hoef te zijn voor hoe het was, of hoe het gaat zijn. In het Nu leven houdt in dat er geen bedreiging is.

Zo voelt het voor mij. Ik oefen mezelf zoveel mogelijk dit vast te houden. Af en toe laat ik me toch nog even verleiden....

En ook dat is goed, als ik het me maar realiseer en me naar het Nu weer verplaats.
lucidecees
lucidecees jan 13 '09
Ja het klopt wat je zegt. het is heel belangrijk om in het nu te leven.
maar om in te zien dat het verleden en de toekomst ook het NU is. was het voor mij belangrijk om mijn angsten uit het verleden te omarmen en te verhelderen. Hierdoor kreeg ik de kans om hetgeen wat ik wil bereiken al bereikt te hebben.

maar deze oefening is meer om je wil, verstand en je hart aan elkaar te koppelen. dat is de essentie van de oefening, als ik door mijn woorden iets anders heb geimplicieerd. mijn excuses daarvoor.
hetgeen wat je hiermee oefent is voornamelijk door in te zien, dat hetgeen wat je wil hebben, al hetgeen is wat je hebt en dat angst niks meer is dan een strijd die in jezelf zit en niet in hetgeen wat je bent.
Want Jij krijgt wat jij bent. Ben jij gelukkig, dan krijg jij geluk. Ben jij liefde, dan krijg jij liefde. Met deze oefening leer je om je wil te zijn vanuit je hart. Puur een wilskracht oefening. Hoe simpel dit ook klinkt, zo simpel werkt het ook.
Liefs Cees
Muin
Muin jan 13 '09
Geeft het hart door aan het hoofd wat zij wil? Leef ik dan in het nu als ik doe alsof ik alles al heb wat mijn hartje begeert? Leef ik dan niet in een fantasiewereld? Neem ik mezelf dan niet in de maling? Wel een leuke oefening om me een beetje high te voelen. Mijn dank hiervoor Cees.

Muin

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki