Proteïne (eiwitten) vind je ook in peulvruchten (gekookte linzen, (gele)erwten, (soja)bonen), noten (cashewnoten, amandelen, hazelnoten, walnoten, pinda's), zaden (lijnzaad, sesamzaad, pompoenpitten, zonnebloempitten), kaas en volkerencornflakes. Ik doe zelf heel veel pompoenpitten en zonnebloempitten in mijn salades.
Turks brood is heerlijk (voor mij is het een combi van het Italiaanse en Franse deeg).
Wendy, wat is de reden dat ze daar hun thee niet helemaal opdrinken maar een beetje overlaten?
Thee wordt niet alleen in Turkije maar in het hele Midden Oosten zo zoet gedronken. Alles is zo zoet lijkt het. Zoete dadels, zoete thee, zoete nagerechten zoals baklava met banaan en pistachevulling, dilber dudagi, gevulde pannenkoekjes met honing, kwark, rozijnen, gehakte walnoten en hazelnoten, geraspte appels hmmm, Turkse amandelcake, Mamelika (de geur van de kaneel en kokos alleen al…yammie..)
Ik lees graag Perzische gedichten (Turkije hoorde vroeger ook bij het oude Perzië) en ik vind ze vrij zoet (liefde en nog eens liefde..en wat kan dan nog zoeter zijn dan liefde?). Mensen worden zoet van hart omdat ze veel van die zoete dingen eten, denk ik. En jij..zit nu in dat zoete gebied hahaha.
Proost op de liefde Wendy
Muin