Loading...
nl

what to do??

Prada
Prada jan 8 '09
Hey Wendy..

Huhhmmm Heb je da al veel vaker gehad? En jij wil dat wij nog op vakantie komen daar ;-) haha

Maare Rene schrok vorig jaar op vakantie ook hele tijd wakker maar weet niet waardoor vaak d8 hij dat hij iets hoorde en dat ze weer kwamen inbreken (dat is al zon ong. 10x gebeurd in paar jaar tijd)
admin
admin jan 8 '09
Nee, ik heb Gijsen geen zielsanalyse laten maken. Jij wel?

Ik heb wel op verschillende manieren de criteria uit het boek doorgelopen om mezelf zo goed mogelijk te plaatsen. Op die manier denk ik wel te weten wel niveau ik heb. En welke lessen bij mij passen. Heel herkenbaar, dus het voelde goed.

En zoals je zegt: ik denk ook vaak bij diverse types en gedrag: typisch een 1, of zo! smile

ben benieuwd naar jouw verhaaltje hierover.

Ik heb wel het idee dat ik steeds vaker mensen van 2 en 3 tegenkom. Soms zelfs een hoge drie.
Precious1
Precious1 jan 8 '09
Ja, ik wel. Ontzettend gaaf!
Er staat in hoeveel karma je hebt, waar dat uit is opgebouwd, welke levenslessen je hebt en welk niveau je hebt.
Even heel in 't kort verteld. Ik vond het ontzettend interessant om te lezen en zeker de moeite waard om te doen. Leuk ook om eens in de zoveel tijd weer eens door te nemen.
Mijn niveau toen ik werd geboren was 2.3 en ben in dit leven geevolueerd naar 2.4
Mijn karma is licht. Heb 20% karma in dit leven. Dus dat was wel fijn om te lezen!
Alleen door het jarenlang niet luisteren naar mijn intuitie zijn een aantal levenslessen wel erg zwaar geworden.
admin
admin jan 8 '09
Zo, zo, 2/4, dan behoor je al tot de ontwikkelden op deze aarde, Kim. En maak je mooie voortgang in dit leven. het kan soms snel gaan! Gefeliciteerd!

Heb je ook een toekomstanalyse laten maken?

Je moet inderdad veel meer (eigenlijk: helemaal!) op jezelf gaan vertrouwen. Diep in jezelf zit alle kennis en wijsheid. Als je de besluiten en keuzes overlaat aan een ander, dan loop je het risico dat misbruik wordt gemaakt van je goedheid en goedwillendheid. Dat zal je waarschijnlijk al ondervonden hebben. Kijk erop terug als lessen, je beseft het nu al goed.
Precious1
Precious1 jan 8 '09
Dank je! smileMaar daar heb ik wel veel voor moeten doen in dit leven. Heb nu ook zoiets van: Poeh poeh.. Nu ben ik even klaar met al m'n lessen! smileEven lekker onderuit zakken en een wijntje drinken! haha!

De meeste dingen zijn wel gebeurd door het niet vertrouwen op mezelf en mijn waarnemingvermogen niet serieus nemen. Maar dat is me afgelopen jaar erg duidelijk geworden en heb daar erg veel van geleerd nu. Wat je zegt, ik liet inderdaad anderen "bepalen" en misbruik maken van mijn goedheid.
Gelukkig kan ik alles ook zien als levenslessen.

Nee, heb geen toekomstanalyse laten maken. Wil ik ooit nog een keer doen, maar is best prijzig.
Jij wel?
admin
admin jan 8 '09
Graag gedaan ! smile

Ontspannen en vertrouwen. Op zich hoeft het leven geen zware inspanning te vergen. Als het veel moeite kost moet je je afvragen of je op de juiste weg zit. Woe-wei, meegaan met de stroom.

En soms moet je ff relaxen. Gewoon relativeren en wat humor. Uitblazen en opluchten.

Ik heb erover gedacht, de analyses van Gijsen. Maar langs andere weg heb ik adviezen ingewonnen, ook op dit forum (via de foto-lezing en de Engelmens). Ik weet wat mijn levenstaak is, denk ik. Ik let op signalen en tips. Ik leer ook, van iedereen, jong en oud, elke dag. Het is daarom gewoon een geweldig mooi leven!
Precious1
Precious1 jan 8 '09
Inderdaad, als alles tegen zit, volg je niet je pad en heb je niet goed geluisterd naar je intuitie. Tis zo simpel eigenlijk!
Go with the flow!

Humor werkt ook erg relativerend en helend. En als ik er even behoefte aan heb dan kijk ik de dvd van eckhart tolle. En dan wordt ik weer helemaal stil en rustig en moet ik lachen om mijn verstand.
Of ik kijk een mooie film die esoterische tintjes heeft.

Je klinkt erg positief! Leuk hoor! Zo hoort het ook te zijn, genieten van het leven en lekker leren. En er zijn meerdere wegen die naar rome leiden.

De Engelmens, wat is dat?
admin
admin jan 8 '09
Ja, de Findhorn Retraite is erg goed. Ook de video's van Eckhart op YouTube, heb gisteravond nog enkele engelstalige en duitstalige bekeken. Gewoon uitstekend. Sterke overeenkomst met Advaita.

Dank je; ik heb ook wel flinke lessen geleerd. Maar de vele boeken en gesprekken hebben me wel geholpen. Ik ben er nog zeker niet, hoor.

Het begrip Engelmens kende ik ook nog niet tot ik hier onlangs bij het forum kwam. Er staat bovenaan op deze pagina een link, met de uitleg, geschreven door Jurien. Hij tipte me om het te lezen en na te gaan of ik het herkende. ja dus. Lees het maar eens, beter kan ik het niet uitleggen.
Precious1
Precious1 jan 8 '09
Oke, ik zal het eens lezen.

De films op youtube heb ik nooit bekeken vind het toch makkelijker te volgen als het ondertiteld is. Niet dat ik geen engels kan spreken, maar toch. Duits kan ik niet verstaan.

Advaita ken ik ook niet..
admin
admin jan 8 '09
Ik vind Eckhart wat prettiger in het Duits, is zijn moedertaal. Als ik hem Engels hoor praten doet het me denken aan de Duitsers waarmee ik in de UK heb gewerkt. Hun Engels was soms waanzinnig komisch, de Engelsen vielen bijna van hun stoel van het lachen. Ik ook trouwens. Kan hier leuke anecdotes over vertellen. Maar dat is niet het punt, wel dat Eckhart veel te zeggen heeft.

Heb ook een jaar in Hamburg gewerkt en spreek daarom ook redelijk goed Duits (als een Zwitser, zeiden ze) smile

Als je het goed aanvoelt, dan komen veel dingen overeen met Advaita Vedanta. Daar heb me de laatste tijd in verdiept en daar kan ik nog heel veel mee.

Je moet gewoon de richting kiezen die voor jou goed voelt, Kim. Als jij een toekomstanalyse van Gijsen wil, dan zou ik zeggen: doen. Als je voelt dat je het niet echt nodig hebt, dan moet je zelf voelen welke richting je aanspreekt.

Zoals je al zei: ieder zijn eigen weg naar Rome.
Precious1
Precious1 jan 8 '09
Klopt. Heb het nu niet nodig. Als ik het zou doen is het meer uit nieuwsgierigheid.

Heb even op Advaita gezocht en kwam deze site tegen. http://www.a-dvaita.nl/index.htm

Mooie films staan erop!
admin
admin jan 8 '09
Ik las dat je therapeute wil worden. Ik weet niet of Advaita bijdraagt in het bepalen van je richting als therapeute, het soort behandelingen.
Het kan natuurlijk geen kwaad... smile
Advaita is heel bijzonder en ook radicaal.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 9 '09
Wat bedoel je met Radicaal, als ik vragen mag?
Precious1
Precious1 jan 9 '09
Hoe zou Advaita moeten bijdragen? Ik begin in februari met een basistrainig van 4 dimensionaal leven. http://www.4dimkortrijk.be/4DLifeacademygeneralinfo.htm
Het komt wel dichtbij het spirituele, maar of Advaita erin verwerkt is, dat weet ik niet.

Bedoel je met Radicaal vernieuwend/grensverleggend? Ik kwam namelijk nieuwe dingen tegen in die filmpjes die ik gisteren gezien heb. Over de vrije wil o.a.
liesanne
liesanne jan 9 '09
Origineel bericht van: hans5508
Ja, heel bekend voor mij. Mensen uit niveau 1/1 en 1/2. Zeker niet uit 3/1 of hoger. Toppers zijn 3/7-ens, he.

Die negatievelingen uit 1/1 enzo moeten nog de meeste van de 1360 levens doorstaan. Op zich niks mis me, hebben we ook allemaal gehad. Het is als een school, kinderen van de basisschool zijn nog laag opgeleid, we hebben allemaal moeten leren lezen en schrijven.

Heel interessant boek, van Gijsen. Ik probeer vaak mensen in te schatten volgens dat model.

toppers en negatievelingen......???

dit klinkt voor mij niet bepaald spiritueel....
Precious1
Precious1 jan 9 '09
Origineel bericht van: liesanne
Origineel bericht van: hans5508
Ja, heel bekend voor mij. Mensen uit niveau 1/1 en 1/2. Zeker niet uit 3/1 of hoger. Toppers zijn 3/7-ens, he.

Die negatievelingen uit 1/1 enzo moeten nog de meeste van de 1360 levens doorstaan. Op zich niks mis me, hebben we ook allemaal gehad. Het is als een school, kinderen van de basisschool zijn nog laag opgeleid, we hebben allemaal moeten leren lezen en schrijven.

Heel interessant boek, van Gijsen. Ik probeer vaak mensen in te schatten volgens dat model.

toppers en negatievelingen......???

dit klinkt voor mij niet bepaald spiritueel....

Je bedoeld dat het niet vriendelijk klinkt? wink
Precious1
Precious1 jan 9 '09
Enne Hans, je hebt wel even wat aangezwengeld zeg met die Advaita! Ben er helemaal stil van en zit al de hele dag in mijn hoofd!
Ontzettend mooi!!
admin
admin jan 9 '09
O, ja, Kim?
Sorry smilesmilesmile
Zo loopt het eenmaal! smile

Als je Advaita eigen hebt gemaakt, dan is de titel van dit topic (what to do??) juist erg grappig.

Volgens Advaita valt er namelijk niets te "doen".
Alles gebeurt gewoon....
Precious1
Precious1 jan 9 '09
ja precies! haha! Het feit dat jij mij dit moest aanreiken gebeurde ook gewoon!

Het rijst wel wat vragen bij mij naar boven, maar daarvoor open ik wel een ander topic straks. Vind het erg inspirerend!
admin
admin jan 9 '09
"Toppers" zijn de mensen die zichzelf gerealieerd hebben. Denk aan Boeddha, Osho en verwanten.

"Negatievelingen" zijn mensen die overal tegenaan schoppen, alles wantrouwen, mensen en situaties misbruiken, nog erg in de materie zitten en verder alles ontkennen wat niet tastbaar is.
Pagina's: Vorige 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420