Loading...
nl

vermoeidheid en hoofdpijn

Aranka
Aranka jan 6 '09
Ik zat hier eens te lezen, omdat ik zelf nogal eens last heb
van duizeligheid,erge hoofdpijn en vooral vermoeidheid.
Ook heb ik last van een spastische dikke darm.

Ik kan met gemak de klok rond slapen,
en dan word ik nog moe wakker.
Er is haast nooit een dag dat ik uitgeslapen wakker word.
Gelukkig werk ik veel avonddiensten,
want vroeg mijn bed uit is helemaal een ramp !
Ben ook een echt avond/nachtmens.
Vooral nachtmens.

Ik heb ook geregeld last van hoofdpijn.
Soms zo erg dat ik amper nog op mijn benen kan
staan, en enorm misselijk ervan word.
Nu heb ik laatst door iemand 'behandeld' via energie,
en dat heeft me een poos geholpen. Maar heb het idee
dat het weer terug komt !

Nu las ik net iets over HSP.
En ben dat eens gaan opzoeken, en ik moet zeggen dat ik veel
overeenkomsten zie. Zoals:

*Hebben meer moeite en meer tijd nodig om indrukken te verwerken
*Voelen stemmingen en sferen goed aan
* Worden meer dan gemiddeld geroerd door natuur, kunst en muziek
* Eigen emoties en emoties van anderen worden intenser ervaren
* Hebben moeite met planning en het verkrijgen van structuur
* Kunnen verlegen overkomen maar zijn dat veelal niet
* Functioneren minder goed als ze geobserveerd of geëvalueerd worden
* Zijn vaak zorgzaam en anticiperend op behoeften van anderen; moeite om grenzen aan te geven
* Hebben relatief meer en sneller last van stress, spanning en fysieke klachten zoals hoofdpijn, allergieën, maag/darmklachten, chronische vermoeidheid etc.

Ben ik een Hoog gevoelig persoon ?
En zou dit mijn klachten kunnen veroorzaken ?
Wat denken jullie ?
Delen:
Anne
Anne jan 6 '09
waarschijnlijk wel ja smile
maar het gaat erom wat jezelf vind??
Vind je jezelf een hoog gevoelig persoon?
Liefs aNNe
Aranka
Aranka jan 6 '09
Ja eigenlijk wel.
Maar dan meer met het aanvoelen van sfeer.
Of hoe iemand zich voelt.
(angst/verdriet/blijdschap)

Dat heb ik heel sterk.
Anne
Anne jan 6 '09
Ja dat herken ik ook in mezelf smile
Het is erg mooi als je ermee om kan gaan.
Zodat je niet overdonderd word door andermans gevoelens en sferen.
Je zou misschien wat boeken kunnen lezen over het onderwerp? Dan kom je er misschien achter dat je eigenlijk nog veel meer herkent wink
Liefs aNNe
Prada
Prada jan 14 '09
Hey ik zat dit weer eens terug te lezen.
Ik herken het ook hoofdpijn,duizeligheid,vermoeid

Ben ook al vaak voor naar de dokter geweest tegen de duizeligheid en vermoeidheid kunnen ze steeds maar niks doen (volges mij heb ik dit al van kinds af aan, dat zei de dokter laatst tegen me)

Hoofdpijn heb ik ook vaak en daarbij ben ik ook misselijk de dokter heeft daarbij vastgesteld dat het migraine is heb hier al verschillende medicijnen voor gekregen (zijn er egt HEEL VEEL voor) sommige hielpen even heel goed en later niet meer en weer andere helemaal niet!

Heb er nu wel die goed werken (hoop dat dat zo blijft) moet ook wel nu ik ondertussen werk en dus "aanwezig" moet zijn daar.

Ik weet nu ondertussen ook waardoor dit komt, het kan aan je eten liggen, je menstruatie, stress, je houding (spierspanning)

Bij mij komt het vooral door stress en beetje mn houding (mn schouder/nek zitten vaak vast en dit trekt door naar mn hoofd)
Als ik een drukke week voor de boeg heb met weinig vrije tijd voor mezelf heb ik 9 op de 10 kans dat ik daarna (wanneer ik de rust wel heb) migraine krijg - dus die erge hoofdpijn en misselijkheid. Bij migraine is de hoofdpijn volges mij bijna altijd aan 1 kant van je hoofd (bij mij altijd links van voorhoofd tot helemaal achter bij mn nek)

Ik wil met dit verhaal niet zeggen dat je ook migraine hebt, maar het is mss iets om over na te denken.. ik schrijf ook altijd op in agenda wanneer ik hoofdpijn krijg, ongesteld ben enz. en zie dan meteen aan de hand van mn agenda of het drukke week is geweest waardoor dit opgewekt is

mss dat je dit ook eens kunt doen.. je kunt dan mss na een tijdje een patroon er in zien en voor jezelf nagaan waaraan het zou kunnen liggen, of wanneer je naar de dokter gaat is het makkelijker voor hem/haar er een oorzaak in te vinden
Aranka
Aranka jan 15 '09
Bedankt voor je tip.

Het klopt dat ik migraine heb, ik heb de ergste vorm,
die zich aandient met flitsen, en waarna ik echt gigantische hoofdpijn krijg.
Maar dat is maar heel zelden dat dat gebeurd.

De hoofdpijnen die ik vaker heb zijn anders.
Minder zwaar, maar toch stevig zeg maar wink

Ben er geregeld voor naar de dokter geweest,
en daar kwam uit dat mijn cyclus helemaal in de war is.
En dat dit vermoeidheid,duizeligheid en hoofdpijn veroorzaken kan. We zijn ook al bijna 2 jaar bezig voor een kindje.

Nu bij de gynaecoloog en aan de hormonen.
Waardoor mijn cyclus alweer een 5 maanden is zoals hij
hoort te zijn. Maar de vermoeidheid en de hoofdpijn blijven.
Ik had gehoopt dat dat nu ook zou stoppen, maar helaas.
Prada
Prada jan 15 '09
Mss heeft het nog wat langer de tijd nodig..

Het is nu natuurlijk al 5 maanden goed je cyclus enzo
Weet niet hoelang je er al last van hebt, maar als dat iets van jarén is dat het wat langer duurt tot het weer helemaal goed is. Ben geen dokter dus weet natuurlijk niet of het klopt wat ik zeg, maar je hebt nu geen duizeligheid meer of ook nog een beetje?

Mss dat het ook helpt alsje meer rust neemt/tijd voor jezelf. Het kan ook dat, omdat je zo hard bezig bent kindje te krijgen dat je daardoor onbewust gespannen bent? En het daardoor ook niet lukt en je ook vermoeidheid/duizeligheid krijgt?

Merk aan mezelf dat het 1 vaak samenhangt met het ander, toch ga ik telkens maar weer naar de dokter maar helpt ook niet altijd
Precious1
Precious1 jan 15 '09
Hoi,

Misschien moet je dit even lezen http://home.hetnet.nl/...Grote%20Ontwaken.htm

En deze: http://www.spirituele-website.com/spiritueel-forum/index.php?topic=782.0

Niet dat je alles daarop kunt afschuiven, maar het kan er wel mee te maken hebben. wink
Prada
Prada jan 15 '09
Dit is wel het topic van Aranka

Maar heb het net eens zitten lezen, en veel van de symptomen herken ik sterk de meeste ook van het afgelopen jaar, weet niet precies wat het inhoudt (als je die symptomen hebt)?
Precious1
Precious1 jan 15 '09
Dit was voor jullie samen bedoeld wink

Het heeft te maken met 2012. Dus het transformeren naar een hoger trillingsniveau en het aanpassen van je DNA.
Prada
Prada jan 15 '09
Oke haha d8 dat het voor Aranka was bedoelt ;-)

Kga het eens in een word bestand zetten met daaronder mijn ervaring erbij, dan kan ik het eens vergelijken..

Dacht je daaraan alleen a.d.h.v. verhaal hierboven of ook via andere post?
Aranka
Aranka jan 17 '09
Origineel bericht van: Prada
Mss heeft het nog wat langer de tijd nodig..

Het is nu natuurlijk al 5 maanden goed je cyclus enzo
Weet niet hoelang je er al last van hebt, maar als dat iets van jarén is dat het wat langer duurt tot het weer helemaal goed is. Ben geen dokter dus weet natuurlijk niet of het klopt wat ik zeg, maar je hebt nu geen duizeligheid meer of ook nog een beetje?
Het is nu ongeveer al 3 jaar dat mijn cyclus zo raar doet. En we zijn alweer bijna 2 jaar bezig voor een kindje. De duizeligheid heb ik ook nog wel last van.

Mss dat het ook helpt alsje meer rust neemt/tijd voor jezelf. Het kan ook dat, omdat je zo hard bezig bent kindje te krijgen dat je daardoor onbewust gespannen bent? En het daardoor ook niet lukt en je ook vermoeidheid/duizeligheid krijgt?
Ik denk inderdaad dat ik er veel mee bezig ben, maar dat komt ook omdat dat zeg maar moet.. Ik moet op bepaalde dagen die medicijnen slikken, en ik moet testen voor mijn eisprong, zodat we weten wanneer we kunnen 'oefenen'. Dan is het moeilijk los te laten.

Merk aan mezelf dat het 1 vaak samenhangt met het ander, toch ga ik telkens maar weer naar de dokter maar helpt ook niet altijd
Aranka
Aranka jan 17 '09
Origineel bericht van: Precious1
Dit was voor jullie samen bedoeld wink

Het heeft te maken met 2012. Dus het transformeren naar een hoger trillingsniveau en het aanpassen van je DNA.


Bedankt voor je berichtje en de links.
Ik zie wel veel overeenkomstn. Zal het nog eens op mijn gemak doorlezen als ik van de
week een vrije dag heb !!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki