Loading...
nl

Waar staan menselijke engelen voor??

JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '07
Tegen wie zeg je dit nu sylli?
????
???? mrt 5 '07
tegen jou Julien.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 5 '07
Oh dan ben ik benieuwd hoe je deze conclusie hebt getrokken. Ikzelf heb een christelijke opvoeding gehad en heb ook op christelijke scholen gezeten. Ik ken de verhalen uit de bijbel dan ook redelijk, en weet ook dat de meeste "verhaaltjes" een figuurlijke boodschap bevatten.

Mijn eerdere opmerking over de oorsprong van maar 1 god, komt dan ook niet uit de bijbel. Het komt uit een programma dat een keer op National Geographic was, dat verklaarde waarom er maar 1 god is, ipv meerdere met de hierboven vertelde uitleg.
IkBen
IkBen mrt 5 '07
Is National Geographic jouw 'bijbel' dan? :p

Maar terugkomend op jouw vraag. Mijn definitie is niet echt 'mijn' definitie maar kennis. God is inderdaad het fenomeen zoals gelovigen hem aannemen. De schepper, de almacht, noem maar op. Hoe dat vorm gegeven wordt is weinig relevant omdat dat ZIJN keuze is en wisselt. Man, vrouw, sprekende wolk, brandende braamstruik .. het kan allemaal.

Wat de bijbel betreft, het is een boek en daar staan verhalen in en voor hen die dat willen zitten in de verhalen wijze boodschappen. Daarin wijkt de bijbel niet af van andere boeken, want in ieder boek is wijsheid te vinden. Waar het afwijkt is dat zovelen zijn gaan geloven dat de bijbel het woord van God is.
????
???? mrt 5 '07
Ik ben het weer met je eens IkBen. Gewoon al het feit dat kerken en andere geloven zichzelf als de enige waarheid bestempelen is al geen waarheid meer. Het is ook niet de boodschapper maar de boodschap die de richting kan wijzen naar een waarheid. En ja, die boodschap kun je zelfs in muziek teksten vinden. En niet alleen in gospel of psalmen.
De kerken hebben er wel voor gezorgt dat God iets onbereikbaars is geworden voor de 'gewone' man/vrouw. Terwijl ze naar mijn idee zoveel beter weten maar hun macht over mensen niet los durven laten. Toch zie ik weleens een verandering in de preken (op tv) en teksten die ik lees in kerkblaadjes. Maar hoe ver weg hebben ze de mensen inmiddels al verdreven.
IkBen
IkBen mrt 5 '07
'Het woord van God' is bestemd voor ieder mens en kan daarom niet anders zijn dan duidelijk, eenduidig en leesbaar, zelfs voor (bij wijze van spreken) analfabeten. Het is redelijk onnozel, in de geest van God, om zelfs maar te denken dat hij het zo ingewikkeld zou maken dat er universitair geschoolden nodig zouden zijn om het uit te leggen.

Buiten dat, gegeven het feit dat er verschillende religies zijn, zoals jij ook al aanhaalt, en gegeven het feit dat die onderling verschillen op fundamentele punten, kan de conclusie niet anders zijn dat ten hoogste één daarvan gelijk kan hebben.

Geen enkele ligt evenwel nog meer voor de hand.
????
???? mrt 5 '07
Het zou ook kunnen zijn dat ze allemaal gelijk hebben.
Net als dat uni-versum ook voor alles en 1 staat.
Het is maar net hoe je iets bekijkt.
Het licht wordt niet voor niets opgesplitst in frequenties die allen een andere kleur laten zien. Maar alles bij elkaar is het het zuivere witte (doorzichtige) licht. Zolang je dit niet ziet kijk je door een filter die maar 1 of enkele frequenties van dat licht bevat.

Dat er verschillende religies zijn is te danken aan de afgescheidenheid van de mens van het geheel dat Is.
IkBen
IkBen mrt 5 '07
Hij lijkt mij het gevolg van de plek waar een religie is ontstaan, de geografische oorsprong. Ik meen dat jij ook zoiets bedoelt?

Ik vind licht eerlijk gezegd toch even iets anders dan dit, ik vind het een beetje appelen met peren vergelijken. Natuurkunde versus verzinsels van de mens.
????
???? mrt 5 '07
Maakt niet uit, komt vanzelf. Of niet.....het is aan jou.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '07
God hoeft niet te kiezen wat hij wil zijn. God herken je overal in. Het is wat levend, levend maakt. God is een mooie formule genaamd, causaliteit. Zonder causaliteit was er geen leven.
BRAINSCAN
BRAINSCAN apr 12 '07
joan osbourne heeft een lied gemaakt
What is god is one of us

Daar geloof ik niet in hier op aarde is een hel
Dus hier is geen plek voor een engel of engel mens
Wel bescherm engelen daar geloof ik heilig in
Engelen zijn pure schoonheid zuiver en rein
geen ene mens is puur zuiver en rein

Wel heb ik op jonge leeftijd een engel zien neerdalen uit de hemel
Vaak dacht ik dat ik dat gedroomt hebt
Maarnu vraag ik me nu of dat toen gewoon echt was
Het kan zijn dat het echt was

het was heel zomers weer
Heel groot zeker 5km lengte
ook straalde die engel
en was gekleed in helemaal witte soort jurk
ben vergeten hoe zoiets heet mantel ofzo
het kan zijn dat dat een visoen kan geweest zijn
engelen zijn te groot om in een mens te vershuilen
dus in een engel mens geloof ik niet zo in
Ayasha
Ayasha apr 12 '07
De aarde is wat jij er zelf van maakt Brainscan...Het leven is wat jij er van maakt. ;)

Als je het vanuit een ander standpunt gaat bekijken, is de aarde eigenlijk een prachtige planeet met zoveel mooie dingen...Richt jij je daar eens op...Ik ben niet de meest positieve p deze wereld en zelfs ik word bijna depressief als ik jouw berichten af en toe lees... (dat is niet als kritiek op jou bedoeld btw!)

Dus probeer eens naar het mooie hier op aarde te kijken...

What if god was one of us is overigens een van mijn favorieten...Ze beschrijft hem daar gelijk hij kan zijn, gewoon een mens gelijk wij allemaal. Of net iemand die er boven uit steekt...Ze noemt alle opties in tegenstelling tot sommige die hem alleen als 'de grote' zien. Mooie visie heeft zij.
????
???? apr 12 '07
Laat dit nummer nu net ook 1 van mijn favorieten zijn!
admin
admin mei 14 '07
Dit is mijn favoriet...

http://www.youtube.com/watch?v=nFUmgFSPt0k&NR=1

Deze moet je met je ogen dicht luisteren...
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 15 '07
Ja dat is zeker een enorm mooi nummer. Waar is die bekend van geworden? Oh wacht volgens mij was het ook een theme-song van een TV programma ergens.
admin
admin mei 15 '07
Dat durf ik niet te zeggen of het een theme-song was/is. Ik heb het nummer leren kennen toen ik in een worship-koor zong en iedere keer als ik het hoor krijg ik kippenvel.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420