Loading...
nl

de sprong wagen

Helma
Helma jan 4 '09
Lieve mensen,

ik heb al jaren het gevoel dat ik niet doe wat ik wil. Ik zou de sprong in het diepe willen wagen!

In het dorp is onlangs een heel klein pandje leeg komen te staan. Ik zou zo graag eigen baas willen zijn! Een winkeltje, in spirituele zaken. Maar ja, de bank ziet mij al aankomen. Ik heb geen plan, ik heb geen marktonderzoek gedaan, en ik heb geen startkapitaal!
Bovendien, een winkeltje in een christelijk dorp als deze, heeft dat bestaansrecht?

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik het voor me zie.

Zeg alsjeblieft allemaal dat het niks kan worden, want dan zet ik het weer uit mijn hoofd!
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 4 '09
Waarom zou je niet eens een keer met de bank gaan praten? Als een bank erin geloofd, dan gaat het zeker lukken. Ik zou gewoon die afspraak maken en zien wat ervan komt smile.
Sephora
Sephora jan 4 '09
Lieve Phoenix,

Zeg aub niet tegen jezelf dat 't niet mogelijk is! smile
Ik zeg wat Nims zegt; gewoon even uitzoeken bij de bank of 't kan. Trouwens een spirituele winkel in een Christelijk dorp kan best, als je daarnaast nog een knallende webshop hebt wink

Ik hoop dat je erover na gaat denken!
roosa
roosa jan 4 '09
ik ben het met nims eens..
Ook al is hete en christelijk dorp, mensen zijn altijd wel nieuwsgierig enne ik ben ook zeer gelovig, elke zondag naar kerk, elke dag bijbel lezen en ik lees ook graag informatie over spirutele zaken dus ja..

Kan wel goed hoor samen is mijn mening dan.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 4 '09
Origineel bericht van: Phoenix
Lieve mensen,

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik het voor me zie.

Zeg alsjeblieft allemaal dat het niks kan worden, want dan zet ik het weer uit mijn hoofd!

Ha, ha, dame! Dat ga ik zeer zeker niet tegen je zeggen...
Wat is het ergste dat er kan gebeuren als je toegeeft? Dat je er niet in slaagt? Dat je winkel niet loopt? En als dat zo gaat zijn, is dat onoverkomelijk? Nee, als jij gelukkig van het idee wordt dat je dit gaat doen, als jij helemaal enthousiast ervan wordt, hou je daaraan vast.

En om dan even in jouw termen te spreken: LAAT JE VALLEN !! wink

Meis, je bent geweldig bezig! Ik ben trots op je! En dit komt recht uit mijn hart.

Dikke knuffel.

Paulette
Lena
Lena jan 4 '09
wie niet waagt..... wink
Helma
Helma jan 4 '09
confused
Helma
Helma jan 4 '09
http://www.marktplaats.nl/...peet.html%3Fxref%3D1

Hahahah, een huur van € 1750,00, wat een lol! Dat kan ik dus nooit betalen.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 4 '09
Origineel bericht van: Phoenix

Hahahah, een huur van € 1750,00, wat een lol! Dat kan ik dus nooit betalen.

Niet denken vanuit de onmogelijkheid!
admin
admin jan 4 '09
Kun je niet een deel van het pandje verhuren? Dan kun je samen de kosten delen.
Helma
Helma jan 4 '09
Ik weet niet of dat kan: het is één vierkante ruimte...

Ik krijg nu onverwachts visite, dus zal vandaag niet veel meer reageren...

Ik zal er over nadenken.
Prada
Prada jan 6 '09
Als je bang bent dat je huur niet kunt betalen, moet je voor je zelf eens opschrijven waar je je inkomsten vandaan haalt en hoeveel je moet binnen halen om de huur te kunnen betalen (+ natuuurlijk meer voor je eigen ;-))

Dan kun je ook zelf nagaan of het redelijk is of niet. En als je met bank gaat praten en verteld wat je wil (liefst willen die wel iets op papier zien) dan vertellen hun je wel of het kan of niet (financieel gezien)

Ik zou het gewoon proberen, wie niet waagt wie niet wint!!

Op o.a. www.rabobank.nl en www.kvk.nl kun je een ondernemingsplan downloaden dit kun je invullen en meenemen als je naar bank gaat! Hier staat ook gedeelte in over 't financiele waar je aan moet denken zoals verzekeringen enz. je vult dan in hoeveel dat kost per maand en t rekent alles vaneiges uit!
Precious1
Precious1 jan 6 '09
Je huur betaal je van je inkomsten en dan moet er natuurlijk ook nog wel wat overblijven voor jezelf. Net zoals Prada al zegt.

Wat je ook kunt doen is beginnen met een webshop, als dat eenmaal goed loopt en voldoende inkomsten binnenbrengt, kun je eens gaan kijken of je een winkeltje kunt beginnen.

Wat je ook kunt doen om je inkomsten op te schroeven is dingen organiseren. Lezingen, workshops etc.
Of, als het winkelpand meerdere ruimtes heeft kun je het ook verhuren aan mensen die workshops of therapie willen geven.
Maar dan heb je het over onderhuur, ik weet niet of dat mag/kan in winkelpandenland. wink

Meid, volg je hart!
Leg er anders eens een kaartje op ofzo.

En, als je doet wat voor jou is weggelegd, dan gaat het vanzelf. Dan krijg je via je gidsen allerlei mogelijkheden aangereikt.
Is het niet voor jouw bedoeld, dan zal het niet lukken.

Je kunt ook een stichting oprichten. Als stichting heb je meer mogelijkheden om iets op te richten. Alleen mag dat weer geen commerciele doeleinden hebben geloof ik. Maar het fijne weet ik er niet van.
Had ook eens zo'n plan/idee/droom met mijn vriendin. Een mooie boerderij op het platteland met ruimtes voor meditatie, yoga, workshops, lezingen. Een eettentje erbij met alleen biologische voeding en lekkere theetjes. Een winkeltje erbij.
Erg leuk, maar bijna niet te doen zonder startkapitaal. Dat zijn dan weer de aardse zaken die het weer moeilijk maken..
Helma
Helma jan 6 '09
Lieve mensen, dank jullie wel voor het meedenken.
Het idee was geboren, maar het leverde gelijk al (lichamelijke) spanning op, dus heb ik het heel snel weer losgelaten.

Als ik zelf wat stabieler ben, en ik mezelf meer de tijd gun om e.e.a. goed uit te zoeken, dan kom ik er misschien op terug. Maar voorlopig toch maar even niet.
Precious1
Precious1 jan 7 '09
Als het spanning oplevert moet je het niet doen. Dat is een intuitief teken dat het niet je weg is. Denk ik dan.
Helma
Helma jan 7 '09
Nou, dat denk ik dus ook.
gast
gast jan 8 '09
Je kunt natuurlijk ook klein beginnen met dingen via marktplaats of andere sites te verkopen vanuit huis. Dan weet je snel genoeg of er een markt voor is en als je uit je jasje gegroeid bent of er is veel vraag naar dan kun je alsnog een winkeltje beginnen.
Precious1
Precious1 jan 8 '09
Er zijn al wel heel veel webshops voor spirituele dingetjes. Een gat in de markt/iets totaal nieuws is het niet.
Via marktplaats en andere sites zou kunnen, maar ik weet niet of je daarmee de juiste doelgroep bereikt.
gast
gast jan 8 '09
Er zijn er al veel ja en er zijn natuurlijk nog veel meer sites waar je dit zou kunnen doen. Maar net als je zegt; het is geen gat in de markt. Maar ik denk dat Nunspeet net zo'n goede plek voor dit genre is als marktplaats wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki