Loading...
nl

Tarotlegging

admin
admin mei 7 '09
De "3" staat voor de heilige die-eenheid.

vader-zoon-heilige geest
verleden, heden, toekomst
vader, moeder, kind
geboorte, leven, dood
hemel, aarde, hel
waarheid, vertrouwen, passie
man-vrouw en Liefde
geboorte-sterven en ontwikkeling
Cialara
Cialara mei 7 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
De kaart betekent dus ook dat je je afvraagt wat je allemaal kan gaan doen, met/in je leven.


Nou dat laatste is zeker de vraag! ha ha. Bedankt weer hoor!

Liefs Jorine
Cialara
Cialara mei 10 '09
Afgelopen weekend was ik even weg, er lekker opuit zonder kinderen maar met manlief. In de prachtige rustige omgeving van De Lutte.
Ik heb de volgende kaarten getrokken op die dagen...

vrijdag 8 mei: Pentakels 8
zaterdag 9 mei: Pentakels 9
zondag 10 mei: XI De gerechtigheid

Wat ik grappig vond was dat de 8 en 9 terugkwamen in de data...

Pentakels 8 ging voor mijn gevoel over werken, vakmanschap en oog voor detail, maar ook sleur. Die dag ging ik dus even breken met de sleur en het werken zeg maar. Er zitten nog meer gevoelens bij; je verdiepen in je kunde, of misschien iets nieuws gaan doen?

Pentakels 9 was een mooie kaart, een zonnige dag met een vrouw die buiten is in een tuin of zoiets met druivenstruiken vol met druiven. Ze heeft een valk op haar hand met een kapje op en ze is mooi gekleed. Een gevoel van zonnig overheerste en schoonheid. De valk zegt me nog niets (al is het vast wel symbool voor iets). Een gevoel van geniet van de mooie dingen van het leven (en dat hebben we wel gedaan hoor die dag!! wink)

XI De Gerechtigheid:
Een kaart uit de Grote Arcana. Mijn gevoel zei gelijk; eerlijkheid, objectief zijn (grijze pilaren enzo) maar ook beoordeeld worden of verantwoording afleggen. Gewogen worden en de consequenties van je daden accepteren. Kan hem verder niet plaatsen bij deze dag.

Tot zover mijn poging om mijn dagkaarten te verklaren.
Cialara
Cialara mei 11 '09
Kaart van vandaag:

Koning van Bokalen

Kernwoorden: Vrijgevigheid, wijsheid frown
Cialara
Cialara mei 12 '09
Kaart voor vandaag:

Vandaag heb ik de kaart VI staven getrokken.

Een nogal triomfantelijke kaart; een man met rode mantel op een wit paard, hij draagt een staaf met daaraan een lauwerkrans en hij kijkt naar de mensen die naast hem lopen, deze mensen kijken naar hem op. Ook deze mensen dragen ieder een staaf. De lucht is helder en blauw.

Het gaat bij deze kaart om trots, triomf en prestatie, waarna de beloning komt. Er is overwinning, zege. Op zich een hele positieve kaart als hij in de toekomst staat of op het nu.

In negatieve of blokkerende zin: je kunt ook te trots zijn, of zelfs aan grootheidswaanzin lijden. Ook moet je niet vergeten dat je niet alleen bent en er anderen met je mee gestreden hebben.
Cialara
Cialara jun 17 '09
Vandaag heb ik mijn lieve kleine meisje (3 jaar) twee kaarten laten trekken uit mijn tarotkaarten; eentje blind en eentje mocht ze zelf uitzoeken.

Ze vond het natuurlijk erg interessant al begreep ze er niets van. Toch trok ze fantastische kaarten!

Blind trok ze de kaart 21; De Wereld
En zelf zocht ze ook uit 19; De Zon

Een korte interpretatie van de kaarten:

De wereld (21) Kaart van voltooiing, vervulling, vrijheid, kosmische liefde, bevrijding van angst

De zon (19) Kaart van communicatie, delen, geluk, vreugde, positieve energie, creativiteit en groei


Prachtige kaarten voor zo'n klein hummeltje... smile
admin
admin jun 17 '09
Geweldig!!!! Heerlijk he, zo puur!!!
Cialara
Cialara jun 17 '09
Ja, de toekomst van de mens; heerlijk voor haar smile
admin
admin jun 17 '09
Kinderen van de Wereld en van het Licht (zon).
Mooie symboliek.
admin
admin jun 17 '09
Kijk, dat bedoel ik, wat een mooie symboliek!!! grin
Cialara
Cialara jun 17 '09
Ja, mooi zeg, als je het zo zegt! wink
Richie Richard
Richie Richard jun 17 '09
Zeer mooi inderdaad! Zij had meer geluk dan mij!

Nee serieus, ik heb een vriendin een legging laten doen.. Voorspelde 5 keer ongeluk, 4 afsluitingen, 7 keer bedrog.. en 3 mislukkingen in liefde. (Was heel appart, aangezien er veel kaarten van de dek er af vielen..) Tot nu toe, is het al 3 keer ongeluk, afsluitingen 1, 4 keer bedrog en 1 mislukking in de liefde..
Ow ik vergeet 1 kaart. Dat voorspelde dat ik sterker zal worden. Gepaard met een andere kaart, wees de spirituele wereld aan.. Dus wie weet.. Want sinds vandaag kan ik ook aura's zien. (En JA in kleur! Mijne is blauw en wit. Geen idee wat het betekend.)
Islandlady
Islandlady aug 16 '09
Ook ik heb een deck van Raider Waite.
Vind het nog erg moeilijk om de kaarten zelf te kunnen interpreteren. Ontzettend knap als je kaarten zo kunt interpreteren op de persoon en de vraagstelling.
Heb ook ooit eens in een schriftje geschreven per dag per kaart inderdaad. Maar weer eens oppakken.

De legging van NIMS me de Merudi 7 legging sloeg de spijker op de kop. Prachtig!

Liefs Bea
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 16 '09
Dat vond ik ook, maar is ook wel een kwestie van vaak doen. En gewoon oefenen dus. Doordat ik het hier op het forum nu doe, weet ik gewoon dat ik er steeds beter in ga worden. Dus misschien moet je het weer eens oppakken?
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki