Afgelopen weekend was ik even weg, er lekker opuit zonder kinderen maar met manlief. In de prachtige rustige omgeving van De Lutte.
Ik heb de volgende kaarten getrokken op die dagen...
vrijdag 8 mei: Pentakels 8
zaterdag 9 mei: Pentakels 9
zondag 10 mei: XI De gerechtigheid
Wat ik grappig vond was dat de 8 en 9 terugkwamen in de data...
Pentakels 8 ging voor mijn gevoel over werken, vakmanschap en oog voor detail, maar ook sleur. Die dag ging ik dus even breken met de sleur en het werken zeg maar. Er zitten nog meer gevoelens bij; je verdiepen in je kunde, of misschien iets nieuws gaan doen?
Pentakels 9 was een mooie kaart, een zonnige dag met een vrouw die buiten is in een tuin of zoiets met druivenstruiken vol met druiven. Ze heeft een valk op haar hand met een kapje op en ze is mooi gekleed. Een gevoel van zonnig overheerste en schoonheid. De valk zegt me nog niets (al is het vast wel symbool voor iets). Een gevoel van geniet van de mooie dingen van het leven (en dat hebben we wel gedaan hoor die dag!!
)
XI De Gerechtigheid:
Een kaart uit de Grote Arcana. Mijn gevoel zei gelijk; eerlijkheid, objectief zijn (grijze pilaren enzo) maar ook beoordeeld worden of verantwoording afleggen. Gewogen worden en de consequenties van je daden accepteren. Kan hem verder niet plaatsen bij deze dag.
Tot zover mijn poging om mijn dagkaarten te verklaren.