Zo eens in de paar maanden leg ik een Keltisch Kruis Tarot voor mezelf.
Als persoonlijke kaart leg ik altijd Staven Koningin onderop. Qua kleur en leeftijd past deze kaart van de Kleine Arcana het beste bij mij. Het is gebruikelijk om als start een persoonlijke kaart als eerste neer te leggen.
De Keltisch Kruis Tarot-legging bestaat uit het trekken van 10 kaarten uit de Grote Arcana. Ik trok de volgende kaarten.
Kaart 1: huidige positie.
De maan: Staat voor onderdrukte gevoelens die kunnen losbarsten. Men is fantasierijk, intuïtief en bijzonder paranormaal begaafd.
Kaart 2: Directe invloeden.
De Hogepriesteres: Een zorgzaam persoon zal helpen om niet-erkende creatieve talenten en een paranormale begaafdheid te ontwikkelen.
Kaart 3: Recente invloeden.
De Ster: Zelfvertrouwen, positief denken, moed en energie brengen succes en geluk.
Kaart 4: Voorbije invloeden.
De Dwaas: Reeds bereikt succes kan ondermijnd worden door roekeloosheid met geld of door luiheid.
Kaart 5: Het mogelijke doel.
Kracht: Verwaarloosde plannen, die eens onmogelijk leken, kan men nu uitvoeren door een fantastisch en onverwacht voorstel.
Kaart 6: Toekomstige invloeden.
De Wereld: Creëer een droom en wees niet bang voor verandering of verantwoordelijkheid.
Kaart 7: Negatieve emoties.
Justitia: Beoordeel anderen niet alleen op uiterlijkheden en naar eigen normen; het zal schaden en desillusioneren.
Kaart 8: Familie en vrienden.
De Kluizenaar: Leer eigen goede en slechte karaktertrekken kennen en besef dat anderen ook problemen hebben. Dit leidt tot vriendschappen en begrip voor anderen.
Kaart 9: Hoop en idealen.
De Zegewagen: Inspanning en het wegwerken van hindernissen en problemen resulteren in succes, rijkdom en eer.
Kaart 10: De uitkomst.
De geliefden: Door eerlijk inzicht in eigen en andermans tekortkomingen en deugden neemt men wijze en goede beslissingen.
Dit was voor mij toch wel een overwegend positieve legging. Ik ben blij met de uitkomst, en wil dit meenemen in het nieuwe jaar.