Loading...
nl

Tarotlegging

Helma
Helma dec 28 '08
Zo eens in de paar maanden leg ik een Keltisch Kruis Tarot voor mezelf.

Als persoonlijke kaart leg ik altijd Staven Koningin onderop. Qua kleur en leeftijd past deze kaart van de Kleine Arcana het beste bij mij. Het is gebruikelijk om als start een persoonlijke kaart als eerste neer te leggen.
De Keltisch Kruis Tarot-legging bestaat uit het trekken van 10 kaarten uit de Grote Arcana. Ik trok de volgende kaarten.

Kaart 1: huidige positie.
De maan: Staat voor onderdrukte gevoelens die kunnen losbarsten. Men is fantasierijk, intuïtief en bijzonder paranormaal begaafd. crazy

Kaart 2: Directe invloeden.
De Hogepriesteres: Een zorgzaam persoon zal helpen om niet-erkende creatieve talenten en een paranormale begaafdheid te ontwikkelen. crazy

Kaart 3: Recente invloeden.
De Ster: Zelfvertrouwen, positief denken, moed en energie brengen succes en geluk. smile

Kaart 4: Voorbije invloeden.
De Dwaas: Reeds bereikt succes kan ondermijnd worden door roekeloosheid met geld of door luiheid. blush

Kaart 5: Het mogelijke doel.
Kracht: Verwaarloosde plannen, die eens onmogelijk leken, kan men nu uitvoeren door een fantastisch en onverwacht voorstel. laugh

Kaart 6: Toekomstige invloeden.
De Wereld: Creëer een droom en wees niet bang voor verandering of verantwoordelijkheid. cool

Kaart 7: Negatieve emoties.
Justitia: Beoordeel anderen niet alleen op uiterlijkheden en naar eigen normen; het zal schaden en desillusioneren. wink

Kaart 8: Familie en vrienden.
De Kluizenaar: Leer eigen goede en slechte karaktertrekken kennen en besef dat anderen ook problemen hebben. Dit leidt tot vriendschappen en begrip voor anderen. smile

Kaart 9: Hoop en idealen.
De Zegewagen: Inspanning en het wegwerken van hindernissen en problemen resulteren in succes, rijkdom en eer. smile

Kaart 10: De uitkomst.
De geliefden: Door eerlijk inzicht in eigen en andermans tekortkomingen en deugden neemt men wijze en goede beslissingen. smile


Dit was voor mij toch wel een overwegend positieve legging. Ik ben blij met de uitkomst, en wil dit meenemen in het nieuwe jaar.


Delen:
roosa
roosa jan 4 '09
mooie legging zeg..!!
Maryssa
Maryssa jan 4 '09
Hey Phoenix,

De legging bevestigd dat je op de goede weg bent. Ik vind het mooi zoals de kaarten je bemoedigen. Je zou ook eens een jaarlegging kunnen doen. Dan kies je 13 kaarten uit het complete kaartendek met grote en kleine arcana. De 12 kaarten staan allemaal voor een maand in het nieuwe jaar en de 13e kaart staat voor het thema dat overheerst. Ik doe dat eens per jaar en schrijf in het kort per maand de tendensen op. Altijd leuk om terug te lezen grin
Lena
Lena jan 7 '09
leg je alleen kaarten voor jezelf of doe je dit ook voor anderen?
Helma
Helma jan 7 '09
Dat heb ik wel eens gedaan, ja. Best moeilijk ook:

een paar maanden terug deed ik het voor het toenmalige vriendje van mijn oudste: het enige dat ik tegen kwam was scheiding, verdriet, loslaten, kluizenaar, etc. Vijf dagen later was hun relatie uit, na 2 1/2 jaar. Kan soms heel heftig zijn.
Maar of het ook kan via internet weet ik eigenlijk niet...
Ik zal er eens over nadenken.
Cialara
Cialara mei 5 '09
Al zo'n 20 jaar heb ik Tarot-kaarten in huis, maar ik ken de kaarten niet! Sinds ik Reiki 1 heb gedaan ben ik er toch weer meer in geïnteresseerd en ben ik nu de tarot aan het "leren". Dus boekje er bij, kaartje leggen en dan kijken wat ik er mee kan.

Mijn eerste legging sinds lange tijd was met de vraag "waar sta ik nu?". Het is een eenvoudige legging met in het midden een kaart van je diepste ik(1), erboven de kaart van je spirituele ik(2), links ervan de kaart van je intellectuele ik(3) en rechts ervan je emotionele ik(4). De kaarten trek je uit de grote arcana.

Ik had de volgende kaarten getrokken:
1) De Kluizenaar (omgekeerd)
2) De Zon
3) De Magier
4) De Hierofant (omgekeerd)

Mijn eigen uitleg was als volgt:
Mijn diepste ik is nog niet helemaal duidelijk, ik ben zoekende. Mijn spirituele kant staat in het zonnetje, het kind in mij beweegt (positief denk ik) De Magier wil zeggen dat ik alle werktuigen in handen heb en dat ik er duidelijk mee kan communiceren (snap dat zelf nog niet helemaal) en de Hierofant op z'n kop betekend voor mij dat ik mij los maak van de kerk en dat ik niet gebonden wil zijn aan strenge regels enzo. Ik vond hier een heel herkenbare fase van mijn leven in.

Is er iemand die deze legging kan aanvullen of anders uitlegt?

admin
admin mei 5 '09
allereerst, leg alle kaarten die omgekeerd zijn, recht dus!

Is het de Tarot van waite? dan kan ik samen met je via de kaarten, aanwijzigingen geven.

Doe ik graag!
liefs,
bellefleur
Cialara
Cialara mei 5 '09
Doe jij dat altijd? Want ik heb ook wel eens gelezen dat je ze dan anders moet interpreteren. Maar recht leggen is ook goed hoor, ik ben lerende tenslotte.

Ja de Tarot is van Waite, lijkt me fijn als je me wat aanwijzingen geeft. Ik leer graag ;-)
admin
admin mei 5 '09
Origineel bericht van: Jorine
Doe jij dat altijd? Want ik heb ook wel eens gelezen dat je ze dan anders moet interpreteren. Maar recht leggen is ook goed hoor, ik ben lerende tenslotte.

Ja de Tarot is van Waite, lijkt me fijn als je me wat aanwijzingen geeft. Ik leer graag ;-)


Ja dat doe ik altijd. Ik heb tien jaar Tarot-cursus gegeven.
Had een eigen cursuspakket samengesteld. En s'nachts tijdens de slaap kreeg ik speciale lessen. Het kunnen vrienden worden, als je ze leert kennen
En kaart per kaart zullen we ze bekijken.
je trok als eerste de "kluizenaar" als jouw diepere Ik.
- hij heeft een grijze mantel, dwz dat ie zich neutraal opstelt.
- hij heeft een kap, dat vergemakkelijkt het niet achterom zien.
- Hij heeft een staaf, waarop ie steunt. zo heeft ie houvast, terwijl ie innerlijk naar zichzelf kijkt.
- Hij heeft een lantaarn, waarmee ie net licht genoeg heeft voor zichzelf.
- Hij staat op een berg, in de sneeuw. sneeuw is wit, zuiver,de stenen zijn kaal = on beinvloedbaar door trillingen van buitenaf.
- Het is een wat oudere man, hij staat voor wijsheid.
- Hij is alleen, maar dat geeft niet, zo kan ie echt tijd nemen voor zichzelf

Het getal 9 is het getal van de voleinding, afwerken van fazes, oude dingen niet meer vasthouden. Niet achterom kijken naar wat is geweest.
We zijn ook het jaar 2009. Het is een jaar van introspectie en loslaten wat ons niet meer toebehoort. Neem die kans, zegt de kaart, kijk naar binnen, in jezelf, zoveel mogelijk.

Geef jezelf ook de mogelijkheid om naar binnen te gaan. Daar zijn de antwoorden. Dat kan je door te kiezen om innerlijk stil te zijn. en
Even alles en iedereen los te laten. Je niet te toetsen hoe anderen het doen. lukt dat niet zo, dan kan je toch wat je tegenkomt in liefde loslaten. Je gaat daar jezelf vinden. Een pracht van een bloem!!

ga je aan die energie van de kluizenaar voorbij, dan wordt je er onherroepelijk in gegooit. Het is geen tijd voor grote feestjes in de buitenwereld voor jou.
Je diepste ik heeft nood aan jezelf te zijn, en daar in vrede en in rust te zijn. Daarin zit jouw groei. dat laat de kluizenaar jouw nu weten.
Cialara
Cialara mei 5 '09
Eigenlijk een hele mooie kaart voor mij, zoals jij hem verklaart. En het is inderdaad waar ik mee bezig ben wink
Wat een boel informatie uit 1 zo'n kaart zeg!
admin
admin mei 5 '09
Spiritualiteit : de zon.
Mooie frisse kaart.
- Je ziet de Zon, die straalt heftig, en is warm.
- Er bloeien mooie zonnebloemen, ze kijken naar de zon,ze groeien door de zon, en nemen de kwaliteiten van de zon in zich op. (ze brengen zaadjes voort, nieuwe kiemkracht, die ook voedzaam zijn)
- Het kind is naakt, zoals het is, op een klein wit paard, net groot genoeg om het kind te dragen.
- het kind heeft een zonnebloemenkransje rond haar hoofd. dwz, dat ze zichzelf ook een zonnebloem vind, gevoed door de zon.
- grijze muren = veilige bescherming, maar het kind is buiten deze veilige zone, in open natuur.
- rode vaandel, staat voor stevigheid, goede gronding, beschermde energie, kracht. rood staat voor Levensenergie en basisenergie van de aarde. Dat heeft ie steeds bij zich.


Wees wie je bent, stralend als de zon, vreugdevol en blij, en fris als een veulentje, vol overgave aan het leven en zorgeloos.
Het werkt aanstekelijk, voor diegene om je heen,
jouw spirituele bijdrage is nu die vreugde en blijheid zijn, en uitstralen naar anderen toe. gringrin
Je wordt automatisch beschermd, maak je daar geen zorgen over.
er kan je niets overkomen
Heidelroos
Heidelroos mei 5 '09
Kep deze:

V erleden: Munten Zeven:
rijpingsperiode, geduld, zakensucces, beloning, vruchten.

Heden:Staven Ridder:
vertrek, plezierige gebeurtenis, afscheid, overhaast, geheimzinnig.

Toekomst: De Zon:
succes, vitaliteit, levendigheid, vreugde, begrip, groei, warmte.
admin
admin mei 5 '09
intellectuele kant, De magier.
- de magier draagt een wit kleed : zuiver, helder, puur.
- hij draagt een rode mantel, de mantel van kracht, van bescherming ( zoals het vaandel van het kind) Hij kan deze mantel uitdoen, als ie volledig vertrouwd is met zijn Goddelijke Bron, symbolisch weergegeven in de rozenrank boven zijn hoofd.
- Tot zolang mag ie die mantel dragen.
- zijn riem rond zijn wit kleed is de ourobouros, de slang die in zijn eigen staart bijt, vergelijkbaar met het liggende acht symbool boven zijn hoofd, de lemniskaat.
dat staat voor, er is geen einde , geen begin, ALLES IS.
- hij is meester over zijn symbolen die op tafel liggen,
-het zwaard, dat wat ie denkt en uitspreekt,
-de bekers, dat wat ie voelt en zijn emotie's en beleving,
-staven, zijn identiteit.
-Pentakels, zijn talenten en gaves.

De lelie's onderaan zijn ook teken van zuiverheid,

Dus als het om je intellect gaat, ben je een magier.
je bent een doorzetter, je begrijpt veel, en je hebt vele kwaliteiten, die je kan ontwikkelen, je staat er stil bij de mogelijkheden die nog kunnen komen.
je weet dat wat je innerlijk doorkrijgt, van boven, bedoeld is om hier op aarde weer te geven in zijn vorm.



admin
admin mei 5 '09
Emotionele kant, de hierofant.
Het is een beetje een pausachtige figuur.
en wederom zie je dat rood en het witte kleed eronder.
Dat zijn weer dezelfde energie'en : kracht, bescherming en zuiverheid.
Hier zit de man op een troon. Hij steekt twee vingers in de lucht, ten teken van " luister, er is meer...dan dat je ziet"
Hij zet zijn voeten op een kist. Daar zijn twee sleutels bij, om de kist te openen. Deze sleutels zijn in zijn bezit.
Hijzelf is de derde sleutel.
Er zijn twee grijze zuilen, dwz , het zwart-wit is gemengd tot grijs.
Aan zijn kroon hangen lange flappende stoffen, als oren, symbool om beter te horen wat er intuitief wordt gezegd.
Er zijn twee leerlingen, die geboeid luisteren,naar wat die man te vertellen heeft.

Vraag je af wie je bent op de kaart.
de leerling, die veel wil leren, dat vermoed ik,
Die los van haar emotie voelt dat er meer is dan de dingen die gebeuren om zich heen.
Misschien kan je zelf de sleutel zijn tot je eigen leven, door van wijze leraren te leren. Zodat je zelf een Hierofant wordt, want dat potentieel zit al in jou.

Veel liefs
Bellefleur
admin
admin mei 5 '09
Als ik alle getallen optel van de kaarten die je trok jorine,
kom ik uit op de kaart van de Geliefden, de kaart die zegt, dat alles bij jouw draait om het maken van keuzes.
Cialara
Cialara mei 5 '09
Dank je wel voor je uitleg Bellefleur!

Pfoe, nou nou, dat is weer heel wat om over na te denken! Wel allemaal heel erg positief vind ik, dat is wel fijn. Ik denk dat het nog even duurt voordat ik dit zelf allemaal zou kunnen.

Even een algemene vraag: Wat ik merk is dat je heel erg naar de symbolen, kleuren en de getallen kijkt die op de kaarten staan. Is dat de manier om ze te interpreteren? En hebben de kaarten altijd de zelfde betekenis of is de ligging hierbij van groter belang?

Nogmaals bedankt. Als ik weer een kaartje leg, kom ik bij je aankloppen hoor grin
admin
admin mei 5 '09
Wat ik gedaan heb is de kaarten uitgelegd, zodat jij ze de volgende keer kunt interpreteren, als je deze tegenkomt.
Het liefst zou ik willen dat je het zelf, intuitief leert duiden.
Net als bij Piano-spelen, leer je eerts je noten kennen, en waar ze op het klavier liggen,
je leert een partituur lezen, en daarna leer je het werkje spelen.
Als dat achter de rug is, heb je het in je vingers zitten, en maken mensen eigen liedjes, en schrijven zelf hun partituren grin
Zo is dat met Tarotlezen ook.
Cialara
Cialara mei 5 '09
Ja, ik oefen nu ook. Elke ochtend leg ik een kaartje (1 enkele kaart) en schrijf dan in een schriftje de kaart op en vervolgens wat voor gevoel ik erbij heb als ik er naar kijk, wat de symbolen mij zeggen. Ook dat schrijf ik op. Daarna kijk ik in een boek wat daar de uitleg van is.
Aan het einde van de dag schrijf ik dan op of er iets gebeurt is die dat wat overeen komt met die kaart.

't is misschien een lang proces, maar wel prettig vind ik. Op deze manier leer ik de kaarten nu een beetje kennen.
Cialara
Cialara mei 7 '09
Oké hier gaan we weer, ik heb voor vandaag de volgende kaart getrokken:

Staven 3

Een mooi kaart vind ik.

Geel als achtergrond kleur (warm, zonnig)

Een man met een rode mantel om die op een heuvel staat en die uitkijkt over een zee waar schepen varen; ik krijg hierbij een gevoel van uitkijken over de toekomst. Hij wordt beschermd door zijn rode (krachtige) mantel.

Ik zie geen angst voor die toekomst, eerder vertrouwen of zoiets.

De staven zie ik in dit geval als steun, of ondersteuning.

Getal 3 dat zegt me nog niets, ben niet zo goed in getallen/numerologie.
admin
admin mei 7 '09
staven 3, stevige kaart.
twee staven steken reeds in de grond, de derde heb je nog vast.
Je kijkt inderdaad , vanuit een zeker hoogte (bergtop) uit op een landschap van water en bootjes.
Het betekent ook dat je makkelijker dingen de vrije loop kunt laten. zo is het leven ook, alles gaat voorbij. en jij kijkt, en observeert. Naar vroeger, vandaag en morgen.
Staven staan voor wie je bent als mens, je persoonlijkheid.
Getal drie is het getal van synthese maken over het verleden, heden toekomst...
De kaart betekent dus ook dat je je afvraagt wat je allemaal kan gaan doen, met/in je leven.

liefs,
Bellefleur
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki