Op Merudi zijn er aardig wat spirituele mensen te vinden waarvan er een aantal ook nog een partner hebben. Nu kan ik me goed voorstellen dat niet iedereen's partner er op dezelfde manier mee bezig is, zoals jij dat wel bent. Dit geld in ieder geval ook voor mij (en vandaar dit topic onder mijn verhaal).
Ik ben namelijk erg benieuwd hoe het er voor de verschillende leden is, wanneer je een niet spirituele partner hebt.
Bij mij is het in ieder geval dat wij elkaar eigenlijk helemaal erin vrij laten. Mijn partner begrijpt er eigenlijk helemaal niets van en gelooft er ook helemaal niet in. Ze denkt over dat soort dingen niet na, maar vind het niet erg dat ik er wel mee bezig ben.
In het begin had ze nog het idee dat ze vooral bezig moest zijn om mij op aarde te houden omdat ze bang was mij erin te verliezen. Dat is nu allang niet meer zo, en heeft ze wel door dat ik er eigenlijk vrij nuchter en normaal onder ben.
Als ik iemand probeer uit te leggen hoe wij in onze relatie omgaan met spiritualiteit vergelijk ik het altijd met voetbal.
Bij voetbal is het vaak zo, dat je er van houdt, of niet. En als je er niet van houdt dan ga je ook geen wedstrijden kijken, of het volgen op TV. Dat wil alleen niet zeggen dat je een ander tegenhoudt om wel naar voetbal te kijken.
Anders gezegd houdt mijn partner niet van voetbal (spirtualiteit) en ben ik een echte fan.
Ik denk dat voor mij het belangrijkste motto ook is: "Er is meer in het leven dan spiritualiteit."
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen .