Loading...
nl

Kennen jullie dit..?

roosa
roosa dec 21 '08
Ola allemaal..!

Ik heb dit dus heel erg vaak, als iemand me hand geeft dat ik voel dat die zwanger,depri,iets ergs heeft gedaan.
Of als ik naast iemand loop of als ik iemand op msn spreek..

Word zo vaak bevestigd dat ik goed heb altijd eigenlijk.
De ene keer vaker dan andere keer.
Of als ik ergens aan eten ben of in trein, bus zit dat ik dan opeens hevige pijn in me hoofd, lichaam trilt en dan voel ik iets dat iemand ziek of hefig verleden heeft gehad..

Wie herkent dit en hoe kan ik hier beste mee omgaan..?
Me ontwikkelen..?>

liefs roosa
Delen:
Helma
Helma dec 21 '08
In de eerste plaats lijkt het me heel belangrijk dat je je toch eerst leert afsluiten voor deze dingen van andere mensen. Want je kunt er zo ontzettend moe van worden!

Plaats jezelf, als je in contact bent of komt met andere mensen, in een (glazen) witte koepel, een soort wit licht. Dit doe je door je dit te visualiseren, dus je stelt je gewoon voor dat je beschermd bent door een bescherming om jezelf heen. Pas als je meer en meer afweet van deze eigenschap van jezelf, en als je geleerd hebt, je ervoor af te sluiten, kun je pas deze eigenschap gaan ontwikkelen. Want het valt mijns inziens niet mee als je altijd maar van alles oppikt van andere mensen. Het lijkt me dat er dan een soort grenzenloze toestand ontstaat, waar je makkelijk in verstrikt raakt.

Als iemand dit anders ziet, dan hoor ik het graag.
roosa
roosa jan 2 '09
hey hey..!!

sorry sorry sorry dat ik nu pas reageer.
tijdje geen int gehad..

bedankt voor je reactie..!!

trouwens beste wensen nog..!!!!


Ja ik ben ondertussen, steeds meer aan het leren voor afsluiten, soms merk ik ook erg wanneer ik even niks opeens voel, dat ik mezelf onbewust afsluit of opeens open sta voor alles..

ik probeer me steeds beter in te ontwikkelen in zowel afsluiten en als ik iets voel, hoe ik er mee moet om gaan.

bedankt voor je fijne tips..!
Anne
Anne jan 3 '09
Hej roosa ik heb dat ook heel erg. Dat ik voel hoe andere mensen zich voelen en dat ik het overneem op een of andere manier. Je voelt je dan erg naar.
De laatste tijd gaat het wel steeds beter het te onderscheiden. Ik leer veel over energieen die van mezelf en die van anderen.
Als je weet hoe je jezelf voelt kan je het onderscheiden van de gevoelens van anderen, hierdoor krijg je er minder last van.
Je kan misschien wat boeken over dit onderwerp lezen, hierdoor leer je veel smile

Liefs aNNe
Wendy's
Wendy's jan 6 '09
roosa.. hebje de test al gedaan?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 6 '09
Is dit een test voor hoog sensitieve tijd? Waar staat die?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 6 '09
Origineel bericht van: Anne
De laatste tijd gaat het wel steeds beter het te onderscheiden. Ik leer veel over energieen die van mezelf en die van anderen.
Als je weet hoe je jezelf voelt kan je het onderscheiden van de gevoelens van anderen, hierdoor krijg je er minder last van.
Je kan misschien wat boeken over dit onderwerp lezen, hierdoor leer je veel smile

Liefs aNNe


Ik zou er ook wat meer over willen weten. Wil mijn emotie en die van anderen leren scheiden. Heb jij een suggestie van een boek of iets anders?
Anne
Anne jan 6 '09
Hej Hoi paulette smile

Ja ik heb wel wat suggesties voor je van boeken. Je leert er veel van over jezelf en je gevoelens te onderscheiden.
Je bent zelf ook hsp?

Je zou het boek Hoogsensitiviteit als kracht kunnen lezen van carolina bont
Daar ben ik zelf ook ooit mee begonnen.
http:///...amp;_requestid=58480
een link wink

Hoogsensitieve personen van elaine n aron

http:///...amp;_requestid=58905

is wel wat moeilijker te begrijpen vond ik zelf.

Kracht door bewustwording van sanaya roman smile

Ik hoor het wel van je als het je iets lijkt wink
Liefs aNNe
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 6 '09
Origineel bericht van: Anne
Hej Hoi paulette smile

Ja ik heb wel wat suggesties voor je van boeken. Je leert er veel van over jezelf en je gevoelens te onderscheiden.
Je bent zelf ook hsp?



Als ik het 1 en ander op het forum lees, herken ik wel veel. Ik heb altijd gedacht dat iedereen het ook zo ´zag´. Kom steeds meer tot inzicht dat dit niet zo is bij de meeste mensen. Dus ben ik dan hoog sensitief? Ik voel heel duidelijke energieen, sferen, hoor soms gedachten van mensen, zie gelaatskleuren in relatie tot gezondheid of orgaanfuncties. Ik ben me denk ik veel meer bewust dan ik me realiseer. Maar zo ver ontwikkeld als sommigen ben ik niet. Ik vind het wel grappig, die foto´s die jullie lezen. Ik krijg zeg maar heel globaal ideeen over de persoon. Ik kan het langs niet zo specifiek als jij of anderen doen. Maar als ik eerst voel en dan jullie informatie lees, kan ik het wel plaatsen. Ben nog nooit met fotolezen bezig geweest.

Maar goed, ik zou er wel wat aan hebben als ik de gevoelens van een ander beter kan plaatsen, want heb ze lang en ten onrechte als mij eigen gevoeld. En da´s niet gezond voor je zelfvertrouwen confused
Anne
Anne jan 6 '09
Hej paulette,

Ik herken veel van wat je schrijft winkik ben zelf ook hsp. Ik voelde als klein kinds af aan ook altijd van alles maar kon nooit mezelf zijn. Ik wist wel dat ik anders was en dacht dat anderen net zoals mij waren maar dat was niet zo.
Ik heb veel boeken gelezen over hsp en het heeft me echt geholpen om nu te kunnen zijn wie ik ben. En ik leer nog steeds elk nieuw boek staat weer nieuwe info in voor mij waar ik wat aan heb.
Zelf ontwikkeling is erg belangrijk om je eigen gevoelens te kunnen begrijpen.

Ik ben hier ook ooit een keer begonnen met fotolezen omdat nims me aanraden om het eens te proberen omdat ik zo vaak van alles bij mensen voelde. In het begin was het ook erg moeilijk en wist ik niet hele verhalen te schrijven en te verwoorden. Want dat is waar het meestal om gaat wink
Misschien moet je ook eens proberen een foto te lezen smileals is het maar een klein beetje wat je kunt opschrijven het maakt niet uit, je leert steeds meer en verder voelen en verwoorden.
ooit moet er een begin komen winkDus ik zou zeggen probeer het.
Je zegt zelf dat als je het leest wat er is geschreven je het ook wel zo ziet bij die persoon, en dat je ook wel wat dingen voelt, dat is een mooi begin smile
Ik moedig je aan om het te proberen.

Liefs aNNe

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki