NiMS:
Ik heb zo'n gevoel dat je echt een beeld van jezelf aan het ophouden bent voor je omgeving, maar in werkelijkheid niet zo bent.
Yep. En op het moment dat ik de moed krijg om erover te praten/uitleggen aan iemand, geloven ze me niet en zie ik gelijk dat ze denken dat ik me aanstel, al zeggen ze dat niet. Nou ja, tenminste weet ik dan dat ik goed kan acteren...
Bij deze nodig ik je dan ook uit om op Merudi je verhaal te doen. Je kunt je verleden, je heden en je toekomst pas loslaten als je ermee aan het werk gaat.
Het is een hardheid dat ik mezelf bewust heb gedwongen aan te leren. Het is dan ook inderdaad zo dat het niet mijn ware aard is, maar zonder dit weet ik niet of ik nu nog zou leven.
En waarom is het nu geen tijd om dit los te laten? De wereld is namelijk zoals jij bent. Soort zoekt soort, zeggen ze altijd, en wie je bent is ook hoe je omgeving is.
Eigenlijk is het erg twee-ledig wat ik zie. Ik zie een lief en verlegen klein jongetje van binnen die nog echt geniet van het leven en enorm enthousiast is, tegenover een kille, harde persoon van buiten.
Interessant dat je dit zegt. Dit is ook de manier waarop ik het zelf ervaar, en hoe ik het in woorden zou omzetten. Bijna letterlijk. Het is ook één van de dingen waarvan ik niet weet wat ik ermee moet doen.
Dat is eigenlijk heel simpel :),
ga spelen. Door te spelen kan het kind in jezelf weer volledig zich uitleven. Het schreeuwt echt om aandacht. En vergeet niet! spelen moet leuk en onschuldig zijn....
Je weet wat je wilt, en alles begint met willen. Wees niet te trots om jezelf te kunnen zijn, want dan ben je pas echt sterk van binnen.
Iedereen kan sterk van buiten zijn, maar kan je dat ook van binnen zijn?
En waarom zou je dat willen vergeten? Omdat je de pijn van het gemis niet wilt voelen? Weglopen is altijd veel makkelijker dan echt in de spiegel te kijken, en boos te worden op jezelf. Word gewoon eens een keer kwaad op jezelf in plaats van je omgeving.
Dat kleine jochie is nooit weggegaan, hij is er altijd gebleven. De "kille kant" erbij gekomen, en sindsdien zitten die twee in oorlog.
En wie wint er? En wie wil jij dat er wint?
Haha. Heb je misschien wat toelichting? (Vind het altijd zo lam van mezelf on dat te vragen, maar als je dat zo'n 20x hoort maak je jezelf uiteindelijk gek door het zelf te proberen uit te puzzelen :p)
Ja hoor. Jouw gave is het veranderen van het wereldje waar je nu inzit. En jij weet beter als ik, hoe het er in dat wereldje aan toe gaat. Als jij namelijk het kind in jezelf naar boven kunt halen, dan kan jij anderen ook het kind in zichzelf naar boven laten halen. Het is jouw gave om de wereld te verbeteren en af te rekenen met de ellende die je ziet.
Alleen je kent het gezegde. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
De eerste stap wil ik zetten. Ik weet alleen nog niet of ik die hardheid echt 100% aan de kant wil doen. Ik heb immers veel van geleerd.
Je hoeft het ook niet weg te doen, als je het maar gebruikt op de momenten dat het nodig is, in plaats van je als bang kindje, erachter te verschuilen.
Of ik dat kleine jochie bloot en kwetsbaar het leven in wil duwen? Ik denk nou ook aan de mogelijkheid dat die 'gaven' een rol in dat proces zouden moeten spelen, maar goed dat is maar wild denken.
Inderdaad, dat jochie is je gave. Het maakt jou een heel mens.
Ik hoop dat je deze lezingen kunt gebruiken als een hele goede spiegel voor jezelf, en eens goed te kijken naar wat je zelf zegt. Als je dat doet, denk dan eens bij iedere uitspraak die je doet: "Ben ik nu trots op mezelf, dat ik dat zeg?". Ik denk namelijk dat het lang geleden is, dat je echt trots op jezelf bent geweest.
Daarom wil ik nu wel tegen je zeggen dat ik echt trots op je ben, dat je hier zo open en bloot jezelf durft neer te zetten, want ik weet hoe moeilijk dit voor je is. Wees dus zelf ook trots op de eerste baby-stapjes die je nu hebt gezet
.