Loading...
nl

veel absurde dromen

Helma
Helma dec 20 '08
De laatste tijd droom ik erg veel, en soms redelijk absurd.
Zo zwom ik de laatste tijd in een heel groot zwembad, met om mij heen veel oudere mensen, voornamelijk mannen, die ook aan het zwemmen waren. Vaak kwamen ze naar me toe zwemmen en vroegen mij de weg in het zwembad, terwijl het gewoon een groot, rechthoekig zwembad was. Tegen het einde van de droom zwom er een man langszij, en hij was een jaar of veertig. Qua persoon kwam hij redelijk prettig over, maar er waren twee rare dingen die me opvielen. Er dreven allemaal honde- of katteharen om hem heen, en dat vond ik al vies: toen hij ongeveer op een meter of twee van mij vandaan was, kon ik hem ook ruiken: hij stonk verschrikkelijk, het was niet te harden! Hij vroeg de weg aan mij, en ik wees maar zo een beetje een kant op, en ik zwom toen hard weg, want de stank was bijna ondraaglijk.

Zo droom ik vaker de laatste tijd, heel absurd. Er komen altijd veel mensen in voor, en ze benaderen me altijd met vage vragen. Eigenlijk kan ik ze zelden helpen, en stuur ze dan ook met een kluitje in het riet de laan uit. Ook gebeuren er veel rare dingen, zoals plotseling sneeuw in de zomer, of extreme kou, als het warm zou moeten zijn. Het heeft altijd wel vaak te maken met mannen, en ik snap er vaak niks van als ik wakker ben. Ze willen allemaal iets van me, maar ik hou altijd 'de boot af': ik weiger mee te gaan in het contact.

De mensen in mijn dromen zijn allemaal onbekenden, al lijkt het soms of ze iets vaags bekends hebben, alsof ze collega's van me zijn in real life. Veel hectiek, veel gedoe. Ik word dan altijd moe wakker, en raak het meeste van de droom weer kwijt. Ook weet ik dat er altijd veel emoties bij anderen een rol spelen: of ze lachen veel, of ze huilen veel. Soms zijn ze ook vet boos, maar ik wuif alle emotie weg.

Gek genoeg herinner ik me nu ineens dat mijn exman er regelmatig in voor komt. Zijn rol is dan niet van grote betekenis, maar ik ben me wel bewust van zijn aanwezigheid.

Dus, op de vraag in een ander topic, of zintuigen een rol spelen, kan ik volmondig zeggen dat het soms levensecht overkomt, met name in het geval van de stinkende persoon in het zwembad.
Delen:
Prada
Prada dec 20 '08
Hey

Ik weet er niet veel vanaf (denk ik) maar doe je dit misschien ook in je dagelijks leven? De boot afhouden? Of zijn er mensen of misschien jij zelf wel met "vage" vragen, die je niet echt weet te beantwoorden?

Ik heb zelf in ieder geval wel vaak dat ik droom over dingen die ik in het echt (vaak diezelfde dag of week) heb meegemaakt..
Helma
Helma dec 20 '08
Ja, de boot afhouden is een tweede natuur voor mij. Dus áls ik dan iemand toelaat, is dat niet een vanzelfsprekend iets.

En ja, ik ben tweelingen, dus vage vragen heb ik altijd wel, hahahah laugh
Anne
Anne dec 20 '08
Hej poenix,

Ik denk dat al die mensen in je dromen, delen van jezelf weerspiegelen die je niet onder ogen wilt zien.
Je bent er bang voor op een of andere manier en wilt het niet te dicht bij je laten komen.

Zijn er dingen waar je meezit die je nog niet hebt verwerkt? En waar je vaak aan denkt ? maalt in je hoofd?
Ik zou als ik jou was eens in jezelf kijken waar je je druk om maakt in jezelf

Liefs aNNe
Beschermengel
Beschermengel dec 20 '08

Ja we kunnen soms raar dromen ...toch hebben ze altijd een symbolische betekenis, ikzelf ( daar ben ik weer met ikzelf haha) had toen ik intens verdriet had ook veel dromen met water ..dus zwembaden waar ik heerlijk in lag te dobberen en het was altijd heel helder water kan ik me herinneren. Ik denk zelf dat water met verdriet heeft te maken (tranen) Nu droom ik dat niet meer...ik heb nog wel verdriet maar niet meer in die erge mate...soms dus.

Ik denk dat je hard aan het veranderen bent ( weet ik wel zeker! smileje zwemt ook weg van de (vieze )man in je droom ..weg van alle honden en katteharen ..je bent op weg naar jezelf ..dus niet echt de man nodig.

Je wuift alle emotie weg...goed zo! die emoties heb je ook niet meer nodig ( van andere) zie je ...je dromen vertellen je al dat je aan het veranderen bent!

ik ben geen expert hoor in dromen..maar ga op mijn gevoel af.
Helma
Helma dec 20 '08
De uitleg van jou, Anne, en van jou, Beschermengel, zijn heel verschillend. In allebei zit wel iets van waarheid. Maar door de verschillen ben ik wel wat in de war. Ik wil daar even over nadenken voordat ik reageer.
Beschermengel
Beschermengel dec 20 '08


Ja is goed hoor!...wat Anne schrijft vindt ik ook heel erg goed!

ik denk we het op onze eigen manier proberen te ontrafelen de symbolen in de droom.
Anne
Anne dec 20 '08
Denk er rustig over na phoenix smile
Waarschijnlijk weet jezelf het beste wat de dromen voor je betekenen, maar was je zicht was wazig omdat het zo dichtbij staat. Misschien dat onze uitleggen je daarbij op het goede spoor hebben gezet.
Je hebt zelf alle antwoorden in je, onthoud dat;)

Liefs aNNe
Helma
Helma dec 21 '08
Wel is me inmiddels duidelijk dat ik de andere mens niet nodig heb om mijn weg te vinden, althans, niet zo dichtbij. Ik leef op mijn manier, en de inhoud ervan bepaal ik. Welke richting ik op ga (zwem) kan ik prima zelf bepalen. Dat hoeft een ander niet (meer) voor mij te doen.
Het jammere is, dat het soms zo lang duurt voordat ik de juiste inzichten krijg. Maar ja, dat ben ik.

Ik heb nog niet exact helder wat ik wél wil, maar ik weet nu goed wat ik níét wil. smile
Beschermengel
Beschermengel dec 21 '08


Alles heeft zijn tijd nodig Helma..je bent in iedergeval hartstikke goed bezig vindt ik!!
Anne
Anne dec 21 '08
Phoenix, geduld is een schoone zaak smile
Het komt wel goed met je, je weet vanzelf wel wat je wilt.
Luister naar jezelf smile
Helma
Helma dec 21 '08
Ik stoei al een tijdje met mijn vader. En daar komen al die absurde dromen uiteindelijk ook vandaan. Hij is er destijds tussenuit gepiept, terwijl hij me altijd enorm belast had met zijn verdriet. Er wordt me nu verschrikkelijk veel duidelijk.

Een aantal jaren terug kon ik eindelijk mijn moeder begraven: ik vrees dat ik nu werkelijk mijn vader moet begraven. Verschrikkelijk heftig is dit. Maar wel de enige weg.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki