Loading...
nl

Tintelingen

Sephora
Sephora dec 19 '08
Ik heb heel vaak tintelingen, de ene keer in m'n hand, andere keer in m'n voet, m'n been...ga zo maar door.
Heb de laatste tijd een beetje opgelet, ik dacht altijd dat 't kwam doordat m'n lichaam zich ontspande of iets dergelijks maar dat is 't dus niet, en het ik kan 't ook niet zelf 'oproepen' ofzo. Vroeg me af of 't nog een andere betekenis zou kunnen hebben?

Had 't net namelijk weer, in m'n hand, en 't lijkt net of iemand gewoon met z'n vinger in m'n hand prikt de hele tijd....zo ziet 't er ook uit. Het doet geen pijn hoor, gewoon tintelingen. Ook heb ik vaak als ik in bed lig dat ik wel 's tintelingen door m'n hele lichaam voel gaan. Weet iemand wat dit is?
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 19 '08
Ik dacht altijd dat tintelingen hadden te maken met je doorbloeding. Als die niet goed is, kan het gaan tintelen. Het bekendste is een slapen voet/been/arm, waarbij even het bloed is afgeknepen en weer begint te stromen.

Ik weet eigenlijk niet of er een spirituele achtergrond achter tintelingen zitten. Heb het net opgezocht, maat stond in ieder geval niet in mijn boek.
Helma
Helma dec 19 '08
Niet alles staat in boeken, Nims grin

Wat voor boek bedoel je dan, als ik vragen mag? Van Christiane Beerlandt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 19 '08
Nee, de bijbel van de natuurgeneeskunde wink

Louise L. Hay - Je kunt je leven helen.
Faith1988
Faith1988 dec 19 '08
wat ik weet is het zelfde af nims je bloedomloop die niet goed door loopt, wat je kan doen is het zelfde als bij een kramp (bv. in je kuit je tenen naar je scheenbeen trekken) maar ook als je ligt een kussen onder je benen legeen zodat je bloedsomloop goed loopt de ene keer heb je er heel veel last van en de andere keer weken/maanden iets! paranomal kan maar dat zijn andere tintelingen althans dat ben ik gewend
Sephora
Sephora dec 19 '08
Het zijn geen tintelingen zoals je hebt als je been slaapt, dus niet dat je je been niet meer voelt en dat 't prikkelt.
Ik kan 't denk ik 't best omschrijven als 'knipperen', ik heb 't namelijk ook wel 's in m'n ooglid. Het knippert gewoon, en het is niet echt een vervelend gevoel, wat je bij een slapend been wel kan hebben.

En die tintelingen die ik heb als ik soms op bed lig, is anders dan dat 'knipperende' gevoel, 't voelt zeg maar alsof de aarde trilt (terwijl alles om me heen stil is)...of ik ben gewoon gek hoor tongue
Prada
Prada dec 19 '08
Hey Sephora, ik weet niet of het hetzelfde is.. maar ik heb volgens mij ook wel eens zoiets..

Kan me keer herrineren dat ik op school aan het computeren was en mn hand ook begon te "tintelen" idd niet vervelend en net als met je oog wat je zei.. bij mij bewoog mn duim (waar t tintelde) beetje mee egt heel raar.. Ik had r toen eigenlijk nix achter gezocht, maar ik kon het zelf niet stoppen als ik bewoog bijvoorbeeld. Het stopte gewoon ineens vanzelf
Maryssa
Maryssa dec 19 '08
Hey Prada,

Wat je voelde in je duim zou heel goed een soort van kleine spierspasme kunnen zijn. Dat kan eigenlijk overal in je lichaam gebeuren en je kunt het niet beinvloeden. Een trillend ooglid is vaak vermoeidheid of te veel spanningen.
Sephora
Sephora dec 19 '08
Origineel bericht van: Prada
Hey Sephora, ik weet niet of het hetzelfde is.. maar ik heb volgens mij ook wel eens zoiets..

Kan me keer herrineren dat ik op school aan het computeren was en mn hand ook begon te "tintelen" idd niet vervelend en net als met je oog wat je zei.. bij mij bewoog mn duim (waar t tintelde) beetje mee egt heel raar.. Ik had r toen eigenlijk nix achter gezocht, maar ik kon het zelf niet stoppen als ik bewoog bijvoorbeeld. Het stopte gewoon ineens vanzelf


Hey Prada,

Ja dit heb ik dus ook. Het is idd niet vervelend en het stopt ook vanzelf, ik dacht altijd; "zal wel" maar heb 't de laatste tijd erg vaak. Maakt niet uit waar; m'n voet, hand, zij, ooglid, arm, etc. Heel vaag eigenlijk als je erover nadenkt.
Sephora
Sephora dec 19 '08
Ah lees net berichtje van Maryssa, dus 't is waarschijnlijk spierspasme? Klinkt logisch, ik ga even googlen smile
Prada
Prada dec 19 '08
idd klinkt logisch ;-) en al iets gevonden?
Sephora
Sephora dec 19 '08
Heb dit gevonden: "Spierspasme (spier samentrekkingen zonder dat je daar invloed op kan uitoefenen)"

Het klinkt als wat ik heb, je kan er geen invloed op uitoefenen, het komt en gaat weer uit zichzelf. Maar heb ook gelezen dat de benaming spierspasme soortgelijk is aan spierkrampen? En het is zeker geen kramp, want 't doet geen pijn.
Heb via google wel een forum gevonden die 't over deze 'zenuwtrekjes' heeft (die wij hebben Prada) maar niemand kan echt een oorzaak noemen. Nouja, jammer, was nieuwsgierig waar 't door zou komen smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki