Loading...
nl

Het aspertaam topic

JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 17 '08
Origineel bericht van: Kath

NiMS, het is dan ook al lang duidelijk dat aspartaam niet gemaakt is voor diabetes patienten ^o) Daar zijn andere types van zoetstoffen voor. Die trager opgenomen worden.

Het onderzoek is dus waarschijnlijk niet gedaan lijkt me.


Waar heb jij het nu over? Het gaat hier niet over diabetes, maar over de kanker verwekkende eigenschappen van aspertaam. Ik heb hierboven een linkje geplaatst naar 57(!) wetenschappelijke onderzoeken naar aspertaam. Hoe kun je nou nog beweren dat er geen wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan?

Waarschijnlijk is de kans groter dat je je niet echt in aspertaam hebt verdiept want anders had je deze onderzoeken ook al wel gevonden.
Ayasha
Ayasha dec 17 '08
In het vetgedrukte staat duidelijk dat het om diabetes patienten gaat, gezien je dat benadrukt (ja heb ook van de kanker gelezen, maar hej, van deo krijg je ook kanker, net als van bussen haarlak enz enz. Van alles krijg je kanker tegenwoordig. Je moet er alleen wel gek genoeg mee doen wink) hebt.

Kennelijk zijn de resultaten ook weer niet zo schokkerend geweest, anders was candarel al lang uit de handel gehaald. winkEn ga me niet zeggen dat het om het geld gaat, want er zijn nog tonnen andere zoetstoffen die zelfs betere eigenschappen hebben dan aspartaam die ze kunnen gebruiken.

Ik begrijp overigens ook niet waarom een aspartaam discussie in een tattoo/piercing topic staat maar goed. :+ Daar het niet verplaatst word zal het wel juist staan zeker.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 17 '08
Maar even de moderator gespeeld door er een apsertaam topic van te maken smile.

Volgens mij zijn er meer moderators nodig hier wink.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 18 '08
Laat ik dan de eerste afkikkende aspartaam-junk van deze topic worden cool

(bijna) aspartaam vrij sinds gisteren grin
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 18 '08
NiMS, ook maar gelijk een topic starten over het fenomeen magnetron? grin

Ik heb wat reacties van moeders, oma, creche en anderen over me heen gehad dat ik enorm tegen gebruik van magnetron was om hiermee moeder- of flessenmelk of potjes met eten op te warmen voor mijn kinderen. Wederom niet bewezen....

Wat dacht je van mobiele telefoon en nu, nieuw op de basisscholen, die digitale schoolborden? Lekker, 6 uren per dag in die straling.....
Eruan
Eruan dec 18 '08
Mijn moeder houdt er sinds 1.5 tot 2 jaar ook rekening mee, ze eet zelfs geen kauwgom meer omdat daar ook allemaal aspartaam in zit. Zelf drink ik ook geen light, en thuis hebben we op kauwgom na ook bijna geen dingen met aspartaam erin. Mijn moeder merkt dat ze zich veel beter voelt nu. smile
gast
gast dec 18 '08
Er zit echt in zoveel producten aspertaam, echt niet normaal. Dus je komt volgens mij al heel snel aan je tax als je er niet op let. Ik had deze week popcorn gemaakt (in de magnetron wink) en vond er wel en heel erge aspertaam smaak aan zitten. En dat zat er dus ook in! Moet niet gekker worden.

Kath, waarom zou het niet met geld te maken hebben? Ik denk nl van wel. Het is niet zo makkelijk om dit soort dingen te vervangen omdat ook in de economie alles met elkaar verbonden is.
Als er te grote belangen aan vast zitten (= geld) dan zal het niet zo snel veranderd worden.
Gewone geraffineerde suiker is trouwens ook geen goede optie want ook dit is niet zo best voor ons lichaam. Maar zo zijn er nog veel meer dingen op te noemen. Er is niet voor niets zoveel kanker in deze wereld. We brengen ons lichaam door zoveel dingen uit evenwicht dat het niet anders meer kan. (lichaam en geest zijn één en beinvloeden elkaar dus ook)
Ayasha
Ayasha dec 18 '08
je zit sowieso hele dagen in straling, alles heeft straling. smileZelfs mensen.

NiMS, tja, gek dat niemand zich geroepen voelt. Mods zijn hier nu eenmaal niet zo geliefd en hun ingrijpen al helemaal niet. wink

De reden waarom zoetstoffen zijn gecreëerd is sommige er van veel trager opgenomen worden waardoor lichte gevallen van diabetes ze wel kunnen gebruiken met mate. Omdat ze zo traag opgenomen worden. Aspartaam wordt gebruikt voor de lage energie maar ik weet dat er nu heel veel onderzoeken lopen naar een vrij "nieuwe stof" die Iso glucose noemt, die gezonder zou zijn maar met mate. In grote hoeveelheden zou het wel schadelijk kunnen zijn, helaas geld dat voor alles, te is nu eenmaal nooit goed. Ook niet bij aspartaam.

Aspartaam op zich is vrij onschuldig het is de domheid en onwetendheid van mensen die het "gevaarlijk" maakt. Er is tans meer dan genoeg openheid over de ADH en vooral over WAAROM die ADH er is, maar aspartaam gevaarlijk noemen is niet fair, het zijn mensen die het gevaarlijk maken.

En zoals ik al zei; als het enkel om het geld ging, hadden ze meteen goedkopere vervangmiddelen met zelfs betere eigenschappen. Maar dat wordt kennelijk niet gelezen. smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 18 '08
Origineel bericht van: Kath

NiMS, tja, gek dat niemand zich geroepen voelt. Mods zijn hier nu eenmaal niet zo geliefd en hun ingrijpen al helemaal niet. wink

Ik ken nog wel iemand die een vrij goede mod was hier wink. Maar laten we niet als teveel off-topic gaan tongue.
Ayasha
Ayasha dec 18 '08
Die heeft dat dan ook mogen ervaren hoe dat geapprecieerd werd. Dat heeft het forum dus aan zijn eigen als er zo hard een mod nodig is... Of dacht je dat niemand zich aanmelden omdat ze "in het licht willen blijven"? Dat klinkt alleen leuker.

Maar ai, nog maar een paar berichtjes gezet en ik ben alweer heerlijk eerlijk en grof.
gast
gast dec 19 '08
Kath, de eind gebruiker telt niet mee, die is alleen maar goed voor het betalen ervan. De belangen zitten wat hoger in de piramide.
Maar het siert je dat je zoveel vertrouwen hebt in het systeem. Het is mi alleen het verkeerde systeem dat je vertrouwd.
(maar zo was ik ook, vroeger wink)
Ayasha
Ayasha dec 20 '08
En daar komt dat arrogante weer wat je altijd hebt als je dingen niet meer op een degelijke manier kan weerleggen gast... Zonde dat je niet gewoon kan toegeven maar persoonlijk moet worden als het blijkt dat je misschien ergens toch een klein beetje ongelijk hebt... wink

Als de eindgebruiker niet meetelde, moest medicatie niet zo getest worden, moesten voedingsmiddelen niet door een hele romslomp van testen om te voorkomen dat ze schadelijk zijn enz enz.

Ik zou me, als ik jou was, net iets meer gaan informeren over welke weg een voedingsmiddel af legt voor het in jouw supermarkt ligt.. Misschien dat de discussie dan op een zinnige niet persoonlijke manier verder kan. Deal?
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 20 '08
Kath, moet dit nou op deze manier? Haar reactie is helemaal niet arrogant, hoogstens persoonlijk. Als ik het lees verbaasd ze zich enigzins in jouw vertrouwen in het systeem.

Als je je een beetje in aspertaam gaat verdiepen dan kom je er al snel achter dat er een miljoenen industrie achter zit, die er alles aan doet om zichzelf in stand te houden terwijl er voldoende andere alternatieven voor aspertaam voor handen zijn.

Als je de verschillende wetenschappelijke studies naar aspertaam leest, dan heb ik helemaal niet meer zoveel vertrouwen in die "veilige" lange weg die een voedingsmiddel aflegt voordat het op jouw bordje beland.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 20 '08
Origineel bericht van: Kath
Misschien dat de discussie dan op een zinnige niet persoonlijke manier verder kan. Deal?
gast
gast dec 21 '08
Kath, kijk eens op http://www.aspartaam.nl/
Het is echt niet dat ik het uit mijn grote duim zuig. Het is gewoon gif dat in het eten gedaan wordt. En niet alleen aspartaam maar nog veel meer toevoegingen.
Fluor is bijvoorbeeld rattengif. Waarom zouden we dit gebruiken? Het is al bijna niet mogelijk om tandpasta zonder fluor te kopen.
En aspartaam schijnt al in ongeveer 6000 producten te zijn verwerkt. Dus lijkt het mij niet zo moeilijk om over die ADH te komen.
Phaser
Phaser jan 30 '09
Ik vind dit allemaal erg grappig wat er hier gezegd wordt.

Aspartaam is NIET giftig bij een inname van minder dan 75mg/kg.
Een normale mens komt op een dag nauwelijks aan 30mg/kg ofzo.

Aspartaam kan in een overdosering inderdaad kanker opwekken.
De methanol-hoeveelheid die door aspartaam vrijgegeven wordt, is zelfs minder dan in een glas melk of fruitsap.
Waarom zie ik niemand melk of fruitsap viseren? laughhaha...

Methanol vrijzettingen zijn gevaarlijk, maar in héél hoge dosering.
Drink een karton melk op een dag en je zit 2x zo hoog als Aspartaam kan zijn op een dag. Do the math yourself...

Aspartaam wordt gebruikt ivm diabetici. Moet het afgeschaft worden? Zo kunnen deze mensen 200 € per dag geven aan andere zoetstoffen om enkel hun koffie of hun voeding iets of wat zoeter te maken.
Of laat je ze liever in een hypoglycemie gaan en in coma laten slapen? Dan hebben ze ook geen suiker nodig wink

Aspartaam dat slecht is, dat is zo'n hype nu.
Ik had verwacht dat mensen van hier op Merudi op z'n minst iets verder zouden kunnen kijken dan de media en wat iedereen doet. Maar kennelijk zijn jullie daarin een beetje meelopend. Ik had toch meer de assertieve kant verwacht van merudianen.


Waarom geeft niemand iets om melk, fruitsap, nicotine, gsm-gebruik en dergelijke?

Van gsm-gebruik krijg je kanker, meestal hersentumoren. Vooral het in de wagen bellen is enorm slecht. Je zou de kans op hersentumoren bij elk gesprek met 20x toen stijgen.
Waarom zegt daar niemand iets over? wink
gast
gast jan 31 '09
Geloof wat je zelf wilt geloven. Tegenwoordig krijg je overal kanker van. Misschien is het dus ook niet dat je het van iets krijgt maar dat dat alleen maar een trigger is zodat je het eerder krijgt. En triggers zijn er tegenwoordig genoeg in deze wereld wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 31 '09
Origineel bericht van: Phaser

Waarom geeft niemand iets om melk, fruitsap, nicotine, gsm-gebruik en dergelijke?

Van gsm-gebruik krijg je kanker, meestal hersentumoren. Vooral het in de wagen bellen is enorm slecht. Je zou de kans op hersentumoren bij elk gesprek met 20x toen stijgen.
Waarom zegt daar niemand iets over? wink

Goed punt, begin een topic zou ik zeggen winkdaar is dit forum tenslotte voor. Het is niet dat we er niet over willen praten hoor, want ik ben zeker met je eens dat het net zo slecht is. Neem de weekmakers bijvoorbeeld die tegenwoordig zo vaak in het nieuws zijn.

Het topic heet alleen het aspertaam topic, dus ik vind het wel logisch dat we het dan over aspertaam hebben smile.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 13 '10
Dit is toch ernstige misleiding?
Pas op voor Aminozoet!

http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=en&u=http://www.naturalnews.com/...hl%3Dnl%26safe%3Doff

Aspartaam heeft een naamsverandering ondergaan en is nu in de handel als een natuurlijke zoetstof

In antwoord op de groeiende bewustzijn over de gevaren van kunstmatige zoetstoffen, wat doet de fabrikant van een van de meest opmerkelijke van de wereld kunstmatige zoetstoffen doen? Waarom, hernoemen en opnieuw beginnen met de handel als natuurlijke, natuurlijk. Dit is precies de strategie van Ajinomoto, de maker van aspartaam, die hoopt om de wol te trekken over de ogen van het publiek met haar versie van aspartaam rebranded, genaamd "AminoSweet".

Meer dan 25 jaar geleden, werd aspartaam voor het eerst geïntroduceerd in de Europese voedselvoorziening. Vandaag is het een alledaags onderdeel van de meeste dieet dranken, suiker-vrije desserts en kauwgom in landen over de hele wereld. Maar de getijden zijn te draaien als het grote publiek is wakker worden en de waarheid over kunstmatige zoetstoffen zoals aspartaam en de schade die zij toebrengen aan de gezondheid.

De laatste aspartaam marketing regeling is een wanhopige poging om het publiek te indoctrineren met het aanvaarden van de chemische zoetstof als natuurlijke en veilige, ondanks bewijs van het tegendeel.

Aspartaam is een toevallige ontdekking van James Schlatter, een chemicus die had geprobeerd om een anti-ulcus farmaceutische geneesmiddelen voor GD Searle & Company terug te produceren in 1965. Bij het mengen van asparaginezuur en fenylalanine, twee natuurlijk voorkomende aminozuren, ontdekte hij dat de nieuwe verbinding een zoete smaak had. Het bedrijf alleen maar veranderde haar goedkeuring van de FDA aanvraag van geneesmiddelen aan levensmiddelenadditief en, voila, aspartaam werd geboren.

GD Searle & Company eerste gepatenteerde aspartaam in 1970. Een interne memo uitgebracht in datzelfde jaar drong kaderleden van het bedrijf om te werken aan het verkrijgen van de FDA in de "gewoonte van ja zeggen" en het bevorderen van een "onderbewuste geest van participatie" in het krijgen van de chemische goedgekeurd.

GD Searle & Company heeft haar eerste verzoekschrift bij de FDA in 1973 en jarenlang gestreden om goedkeuring van de FDA te krijgen, de indiening van haar eigen veiligheid studies die geloofden velen waren onvoldoende en misleidend. Ondanks de vele bezwaren, waaronder een van haar eigen wetenschappers, het bedrijf was in staat om de FDA ervan te overtuigen dat aspartaam goed te keuren voor commercieel gebruik in een paar producten in 1974, het ontsteken van een gloed van controverse.

In 1976, toen de FDA commissaris Alexander Schmidt schreef een brief aan senator Ted Kennedy waarin bezorgdheid wordt geuit over de "twijfelachtige integriteit van de fundamentele gegevens over de veiligheid die zijn ingediend voor aspartaam veiligheid". FDA Chief Counsel Richard Merrill geloofden dat een grand jury moet GD Searle & Company te onderzoeken om te liegen over de veiligheid van aspartaam in haar rapporten en verhelen bewijsmateriaal waaruit blijkt dat de chemische stof is onveilig voor consumptie.

Ondanks de veelheid van gegevens is opgedaan door de jaren heen laten zien dat aspartaam is een gevaarlijk gif, heeft zij bleef op de mondiale markt, met uitzondering van een paar landen die zijn verboden. In feite bleef de goedkeuring voor gebruik in nieuwe soorten voedsel te krijgen, ondanks aanwijzingen waaruit blijkt dat hij neurologische hersenbeschadiging, kankergezwellen oorzaken, en endocriene verstoring, onder andere dingen.

De details van de geschiedenis van aspartaam zijn lang, maar het punt blijft dat het kankerverwekkend is onrechtmatig was goedgekeurd als additief voor levensmiddelen door middel van hardhandige porren door een krachtige onderneming met haar eigen belangen in het achterhoofd. Vrijwel alle drugs en additieven zijn goedgekeurd door de FDA niet omdat de wetenschap laat zien dat zij veilig zijn, maar omdat bedrijven in wezen de FDA lobby met monetaire uitbetalingen en vul het agentschap multi-miljoen dollar goedkeuringsproces.

Veranderen van aspartaam de naam van iets dat 'aantrekkelijk en gedenkwaardig ", in eigen woorden Ajinomoto, kan verschalken aantal, maar hopelijk zullen de meesten van deze slimme marketing tactiek als niets meer dan een wanhopige poging om het bedrijf multi-miljard dollar cash cow te behouden verwerpen. Laat je niet misleiden!
gast
gast apr 13 '10
Ach ja, zolang het de economie (ookal is dat die van maar een paar personen is) maar gediend wordt. Rare wereld toch!
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki