Loading...
nl

Dromen die ik vaak had als kind

Prada
Prada dec 17 '08
Hey Allemaal..

Toen ik klein was had ik 2 dromen die vaak terugkeerde ben ze nooit vergete en zie ze nog altijd voor me als ik er aan denk.. Misschien dat jullie weten wat het zou kunnen hebben betekend.

de 1e droom:

Ik liep door een groot en breed bospad (waar makkelijk 3 auto;s langs elkaar zouden kunnen rijden) het was er altijd heel donker en het pad was helemaal bedekt door de bomen, je kon ook niet de lucht zien overal waar je keek was het vol bomen/takken zeg maar...

halverwege het pad was een smalpadje naar rechts dat vrijwel meteen overging in een oude houten steiger die over het water helde.. Vanaf de steiger gezien was weer aan de linker kant bos en rechtdoor en rechts water, ook hier was het donker..

Ik liep altijd de steiger op en weer ongeveer halverwege hield de steiger op (hij was stuk en kapot) op dit punt werd ik altijd wakker.. in deze droom zag ik mezelf nooit maar beleefde ik de droom vanuit mijn gezichtsveld zeg mar


de 2e droom:
we hadden bij ons oude huis in de tuin een glijbaantje staan en paar meter daar van af een schommel/klimrek/schommelschuitje/touwladder in 1.. ik droomde dan altijd dat ik van schommel naar glijbaan vloog (in deze droom weet ik niet alle details meer precies omdat het welleens een btje verschillde per droom) volges mij klom ik altijd op het klimrek en van daar uit vloog ik dan naar glijbaan enz. dit was heel vredig..
Ook droomde ik vaak dat ik mn slaapkamer uitliep en op de overloop op het hekje ging staan en langs de trap naar benede vloog, dan liep ik weer omhoog en vloog ik weer naar benede.. Ik ben een keer wakker geworden toen ik dit had gedroomd (volges mij sliep ik nog half) want wilde toen ook bijna egt naar benede "vliegen"

Ook droomde ik later dat ik achterna werd gezete en ik stukje rende met mn armen bewoog en zo de muur op kon vliegen en zo kon ontsnappen.. dit laatste heb ik nog vaker gedroomd en dan op verschillende lokaties o.a. in een bos en een weiland achtig gebied.. deze soort droom komt nog wel eens terug


Ik ben benieuwd wat jullie er voor gevoel bij krijgen
Delen:
Beschermengel
Beschermengel dec 17 '08
Er is een oud spreekwoord ...door de bomen het bos niet meer zien..was je in die tijd de weg een beetje kwijt? je was natuurlijk wel klein, maar ook dan als je dan geen aandacht of liefde krijgt kun je de weg kwijt zijn.
Ieder mens heeft dit nodig om te groeien.

De 2e droom lijkt op een ontsnapping, weg willen uit de situatie, maar niet kunnen, je word tegen gehouden.

Ik ben geen droom deskundige hoor, maar dit is wat mijn gevoel er over zei.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 17 '08
Hey Prada,

Bij de eerste droom krijg ik de indruk dat het gaat om het onbekende waarin je rondloopt (donker en weinig te zien) maar dat je het einde (de stijger) wel kan zien, maar niet weet wat daarachter zit (de stijger houdt op).


Bij het eerste stukje van de 2e droom heb ik meer het idee dat het een uittreding was naar je tuin. Je zus weet alles van uittreden, dus die kan je nog wel even navragen hoe dat zit wink.
Prada
Prada dec 17 '08
de 1e is eigenlijk ook wel logisch door bomen het bos niet meer zien, had ik nog niet eens aan gedacht ;-)

zelf had ik bij de 2e droom btje dubbelgevoel (in de tuin en in huis-het vredige stukje) ook het idee van vrijheid maar ook dat je op 1 of andere manier niet weg kon, omdat het thuis afspeelde..

maar was toen idd klein en veel kan ik me er niet meer van herrineren behalve die dromen, benieuwd hoe andere er tegen aan kijke, misschien dat me dan weer te binne schiet bijvoorbeeld.
we zijn verhuisd toen ik in groep 7 of 8 zat, dan benje een jaar of 10?? dus het is voor die leeftijd geweest
Prada
Prada dec 17 '08
Hey nims... mijn antwoord was net nog op die van beschermengel.. zat ik ong. tegelijk te typen met jou denk ik..

Ik zal eens aan mn zus vragen ;-) dat ik toen ik klein was egt bijna van de trap naar benede wou vliege vergeet ik nooit.. het leek zo egt ergens d8 ik dat ik nog droomde en toch wist ik dat ik dat t niet zo was
Wendy's
Wendy's dec 17 '08
Origineel bericht van: Prada


Ook droomde ik vaak dat ik mn slaapkamer uitliep en op de overloop op het hekje ging staan en langs de trap naar benede vloog, dan liep ik weer omhoog en vloog ik weer naar benede.. Ik ben een keer wakker geworden toen ik dit had gedroomd (volges mij sliep ik nog half) want wilde toen ook bijna egt naar benede "vliegen"


das wel cool.. ik heb dat ook heeell vaak gehad precies hetzelfde? hebk da nooit verteld? dat ik vanaf de trap naar beneden kon vliegen, en dan deed ik dat stuk of vijf keer achter elkaar. en dan soms dacht ik echt om het te gaan proberen hahaha..!
en dat voelde ook echt aan. vet we dromen hetzelfde!!
Wendy's
Wendy's dec 17 '08
Origineel bericht van: NiMS
Je zus weet alles van uittreden, dus die kan je nog wel even navragen hoe dat zit wink.


laughlaugh
Prada
Prada dec 17 '08
Huh nu kom je nog eens wat te weten haha.. Egt raar, Wendy en ik hebben ook ooit dezelfde droom gehad over onze kat (die was blind geworden aan 1 oog in een gevecht en opeens was hij weg - dat was egt gebeurd)

toen droomde we keer in dezelfde nacht precies hetzelfde.. dat we hem 1 straat van ons vandaan tegen kwamen en hij weer gwoon leefde en zn oog weer helemaal beter was!
Wendy's
Wendy's dec 17 '08
Origineel bericht van: Prada
Huh nu kom je nog eens wat te weten haha.. Egt raar, Wendy en ik hebben ook ooit dezelfde droom gehad over onze kat (die was blind geworden aan 1 oog in een gevecht en opeens was hij weg - dat was egt gebeurd)

toen droomde we keer in dezelfde nacht precies hetzelfde.. dat we hem 1 straat van ons vandaan tegen kwamen en hij weer gwoon leefde en zn oog weer helemaal beter was!


toen heeft hij afscheid van ons genomen, omdat we niet wisten offie nog leefde of niet, en dat we bietje overstuur waren toen over dikkiedik. hadden de droom ook dezelfde nacht volgens mij
hij heeft ons laten zien dat hij nu goed is.. en als je dood gaat, heb je geen lichamelijke klachten meer (als je 1 arm had, en je gaat dood dan ben je gewoon normaal omdat je dan geen lichaam hebt). snaptee
Wendy's
Wendy's dec 17 '08
ik denk dat onze droom over vliegen een lucide droom was..

das een droom waarover jezelf de controle hebt.
als je iets wilt, dan gebeurd dat..


Lucide dromen
Wat is bewust dromen?
De meeste mensen dromen hun droom, beleven die min of meer passief en worden daarna wakker met een herinnering van die droom.

In een bewuste droom, een lucide droom, heeft de dromer controle over de droom. Meestal is het geen totale controle, maar een grote zeggenschap in het onderwerp, de actie en setting van de droom.

Waarom zou je bewust willen dromen?
Ten eerste: Omdat het fantastisch is! Je fantasie en bewustzijn scheppen de voorwaarden van je droom. Als je wilt vliegen, dan vlieg je. Wil je een maanwandeling maken? Geen probleem. Wil je iemand ontmoeten die al overleden is? Droom er over.

Ten tweede: Naarmate je je bewust wordt van je dromen word je je ook bewuster van je wakkere leven. Persoonlijk ervaar ik het wakkere leven veel intenser wanneer ik 's nachts probeer bewust te dromen.


www.helderehemel.nl
Prada
Prada dec 17 '08
En dan allebei precies hetzelfde das wel "toevallig"..
dragon
dragon dec 17 '08
hey!
ik ook en mijn broertje ook!

We vlogen in 1 "stap" van de trap naar beneden.
Ik heb me altijd afgevraagd wat dat zou betekenen. Het voelde namelijk wel alsof het iets van betekenis was.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki