Loading...
nl

is het rouw of is het feest

Helma
Helma dec 14 '08
De afgelopen weken is er enorm veel gaande geweest bij mij. Intens verdriet, en heel veel leren over mezelf.

Sinds een paar weken zie ik een 'nieuwe' therapeut, zij het dat hij inmiddels met pensioen is. Hij kan de vraag van nieuwe cliënten niet aan, omdat zijn werk bestaat uit mensen begeleiden in het oplossen van blokkades in de bewustzijnsruimte. Ik heb dit nu twee keer mee mogen maken, en het is ongelooflijk bijzonder wat er gebeurt. We gaan via een vorm van hypnose op zoek naar emoties, die meestal van anderen zijn, en die zich in mijn ziel of hart of geheugen hebben vastgezet tijdens mijn eerste twee, drie levensjaren (de zogenaamde inprentingsfase). Die emoties kunnen van alles zijn. Verdriet, (doods)angst, boosheid, blijdschap, schaamte, vreugde. Door op zoek te gaan in de bewustzijnsruimte, ontdek ik emoties van anderen, die niet van mijzelf zijn, maar die ik mij wel eigen heb gemaakt! Door de muren, vloeren, plafonds in mijn bewustzijnsruimte te onderzoeken, ontdek ik dat daar veel zit wat niet van mij is. En door het omver of weg te duwen, ontstaat er een geheel nieuwe situatie.

Ik voel me dan ook al een paar weken erg vreemd! laugh

De rouw, die ik de afgelopen anderhalve maand voelde, staat niet op zichzelf, en het loslaten van Thomas heeft zoveel meer gedaan met mij, dat kan ik nauwelijks beschrijven. Het is, alsof ik aan de slag moest met zoveel meer dan dit! Oude emoties en gevoelens kwamen aan de oppervlakte drijven (geen idee of dit ook was onder invloed van de nieuwe therapie), en ik moest er wat mee. Het integreren van de wetenschap, dat veel van de gevoelens niet reëel zijn, óf niet van mezelf zijn, is zelfs een heftige ontdekking. Het loslaten van oude patronen, oude denkwijzen, is nogal pittig, en levert me soms hartkloppingen op, omdat ik nog niet weet, wat de uitkomst zal zijn.

De therapeut zei dat ik gaandeweg het proces, uiteindelijk bij mezelf uit zal komen, bij het ongeschonden kind, en alleen nog maar liefde zal voelen. Zowel voor mijzelf als voor de mensen en de wereld om mij heen. Het zal mij benieuwen.

Enfin, ik dwaal af. Onlangs hadden Thomas en ik als een soort afsluiter een laatste mailcontact.
Het is mij nu duidelijk dat hij en ik nogal verschillend in het leven staan. Ik heb veel van hem geleerd, ook van zijn laatste mail.
Goddank weet ik nu, dat wij ieder onze eigen waarheid mogen hebben. Ik snap één en ander nu beter, dankzij de uitgebreide mail die ik ontving. En daar ben ik erg dankbaar voor.
Het is niet zo dat er een eureka-gevoel is bij mij, in de trant van: oh, zit het zo, maar meer een beseffen dat ik een soort van acceptatie of respect op kan brengen voor de wijze waarop hij het leven be-leeft.
Daarnaast heb ik ook gelukkig het respect gekregen voor mijzelf: dat het voor mij toch iets genuanceerder ligt.

Ik hoef hier niet uit te leggen hoe het precies allemaal zit, want dan kan ik net zo goed de mailwisseling hierin plakken:
en dat doe ik dus niet.

Enfin, de afgelopen weken heb ik een verdriet gekend wat zo heftig was, dat ik niet snapte waarom het zoveel met me deed. Het opende voor mij de zoektocht naar mezelf, en ik ben er nog lang niet.

Heet dit nu werkelijke rouw? Of mag het een feest zijn voor mij, dat ik werkelijk ga be-grijpen? Dat ik eindelijk iets oplos? Ik heb er met sommigen van jullie zo veel over gesproken (lees: geschreven), en dat heeft me enorm gesterkt. Er vallen allerlei dingen op zijn plek, in mijn hoofd en in mijn hart. De leegte, die ik een jaar geleden voelde, was niet op te vullen met een Thomas. Ook niet met een ander. In hoeverre er ook leegte was bij Thomas, is niet aan mij. Feit is dat het míjn leegte was, en de enige die dat op kan lossen ben ikzelf.

Het onderzoek bij mezelf wat er aan gemis is in mijn ziel, is nogal complex, en ik ben er nog niet uit in hoeverre dat gemis is ontstaan door verliezen in mijn leven, of door iets van vorige levens. Eigenlijk doet dat er niet zoveel toe: feit is dat het er is, en dat ik er 42 jaar last van heb/had.

Het zal niet zonder slag of stoot gaan, het kan niet in een oogwenk opgelost worden: wel voel ik een kracht in mij die mij hiermee zal helpen. Hoe en langs welke weg ook.
Delen:
Beschermengel
Beschermengel dec 14 '08

Ja een verdriet wat zo heftig is, opend een zoektocht ( ik weet er alles van en ben er zelf ook nog niet) maar niets gebeurt voor niets..alles heeft een reden. Werken aan jezelf..ik doe het al zo lang, als ik terug kijk naar zo'n 13 jaar geleden zie ik toch wel dat ik gegroeid ben ( in het positieve )

Vaak zie je de zin er niet van in, maar geloof me als ik zeg ..dat als je aan jezelf werkt, met hulp uiteraard ..dat je er toch weer sterker uitkomt en weer iets dichter bij de bron komt. misschien liefdevoller of weten wat mensen doormaken omdat jij het ook hebt doorgemaakt. Zo kan jij (later) er ook weer mensen mee helpen.

Je zult zien dat je er sterker uitkomt! al geloof je het nu misschien niet, maar er zijn gidsen om je heen die je zullen sturen.
Let op de gedachten die je binnen krijgt...goede gedachten en reageer er maar op! en let op je gevoel als je zo'n gedachte waar maakt..wat dat met je doet.
Helma
Helma dec 14 '08
Thomas dankbaar zijn kan ik nog niet: eigenlijk gun ik hem deze uitkomst niet, maar tegelijkertijd weet ik, dat ook hij wegen heeft bewandeld die niet over rozen, maar langs doornenstruiken gingen.
Beschermengel
Beschermengel dec 14 '08
Ja ik snap je helemaal, en het duurt ook een tijdje eer het uit je gedachten is..maar kijk uit dat het niet in je lichaam gaat zitten ( haat en negatieve gedachten gaat in je lichaam zitten) je word er ziek van. Heb ik ook meegemaakt! Ja vergeven is iets wat best moeilijk is..maar je zult zien dat het een bevrijding is als je kunt vergeven. (of dankbaar zijn) maar het heeft zijn tijd nodig, en Thomas heeft het ook niet makkelijk gehad denk ik.

Zo zijn we allemaal onderweg...met horten en stoten.

Het is een moeilijke leerschool Moeder Aarde..vind je niet!

Maar we komen er wel! toch! laat je niet wegduwen naar het negatieve ...daar schiet je niets mee op , het word alleen maar erger.

Begin met jezelf liefde te sturen in gedachten en vraag je gidsen ermee te helpen...je gedachten worden gehoord! en hulp is onderweg! en het begin is ER!

Helma
Helma dec 14 '08
Origineel
I used to rule the world
Seas would rise when I gave the word
Now in the morning I sleep alone
Sweep the streets I used to own

I used to roll the dice
Feel the fear in my enemies' eyes
Listen as the crowd would sing
"Now the old king is dead, long live the king!"

One minute I held the key
Next the walls were closed on me
And I discovered that my castle stands
Upon pillars of salt, and pillars of sand

I hear Jerusalem bells a'ringing
Roman cavalry choirs are singing
Be my mirror, my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can't explain
Once you'd gone it was never
Never an honest word
That was when I ruled the world

It was the wicked and wild wind
Blew down the doors to let me in
Shattered windows and the sound of drums
People couldn't believe what I'd become

Revolutionaries wait
For my head on a silver plate
Just a puppet on a lonely string
Oh...who would ever wanna be king

I hear Jerusalem bells were ringing
Roman Cavalry choirs were singing
Be my mirror, my sword and shield
My missionaries in a foreign field
For some reason I can't explain
I know St. Peter won't call my name
Never an honest word
But that was when I ruled the world

Whoaaa

(Whoa) hear Jerusalem bells were ringing
(Whoa) roman Cavalry choirs were singing
(Whoa) be my mirror, my sword and shield
(Whoa) my missionaries in a foreign field
(Whoa) for some reason I can't explain
(Whoa) I know St. Peter won't call my name
Never an honest word
But that was when I ruled the world

Oooh ooooh oooh ooooh

Vertaling

Ik heerste ooit over de wereld
Zeeën rezen als ik de opdracht gaf
Nu slaap ik ’s morgens alleen
Veeg de straten die ooit van mij waren

Ik liet ooit de dobbelsteen beslissen
Voel de angst in de ogen van mijn vijanden
Luister als de menigte aan het zingen was
“Nu de vorige koning dood is, lang leve de koning!”

De ene minuut had ik de sleutel vast
Op het andere moment sloten de muren me in
En ik ontdekte dat mijn kasteel gebouwd is
Op pilaren van zout, en pilaren van zand

Ik hoor dat de klokken van Jeruzalem luiden
Koren van de Romeinse cavalerie zingen
Wees mijn toonbeeld, mijn zwaard en schild
Mijn missionarissen op een onbekend slagveld
Met een reden die ik niet kan verklaren
Sinds jij was weggegaan was het nooit
Nooit een eerlijk woord
Dat was toen ik heerste over de wereld

Het was de goddeloze en wilde wind
Die de deuren omverblies om mij binnen te laten
Verbrijzelde ramen en het geluid van drums
Mensen konden niet geloven wat er van mij geworden was

Revolutionairen wachten
Totdat mijn hoofd op een zilveren schaal ligt
Slechts een marionet aan een eenzame draad
Oh…wie zou er ooit koning willen zijn

Ik hoor dat de klokken van Jeruzalem luiden
Koren van de Romeinse cavalerie zongen
Wees mijn toonbeeld, mijn zwaard en schild
Mijn missionarissen op een onbekend slagveld
Voor een reden die ik niet kan verklaren
Ik weet dat Petrus mijn naam niet zal afroepen
Nooit een eerlijk woord
Maar dat was toen ik heerste over de wereld

Whoaaa

(Whoa) hoor dat de klokken van Jeruzalem luiden
(Whoa) koren van de Romeinse cavalerie zongen
(Whoa) wees mijn toonbeeld, mijn zwaard en schild
(Whoa) mijn missionarissen op een onbekend slagveld
(Whoa) voor een reden die ik niet kan verklaren
(Whoa) ik weet dat Petrus mijn naam niet zal afroepen
Nooit een eerlijk woord
Maar dat was toen ik heerste over de wereld

Oooh ooooh oooh ooooh
Helma
Helma dec 14 '08
Dankjewel Beschermengel! Nee, de hulp is niet langer onderweg: de hulp was en is er al.

En dat de negatieve gedachten je vergiftigen, daar ben ik achter. Een paar weken geleden merkte ik het op bij mezelf, en het lukt me steeds beter om daar mee te stoppen. Het maakt een mens doodongelukkig, en ontneemt me alle groei. Juist nu ik de weg vrijmaak voor mezelf, kan ik positieve gevoelens toelaten. En geloof me, dat voelt een stuk beter! laugh
Helma
Helma dec 14 '08
...Bovendien denk ik, als ik Thomas deze uitkomst niet gun, ik daarmee al het bovenstaande teniet doe. Want als ik het hem niet gun, gun ik het mij Zelf ook niet...
Beschermengel
Beschermengel dec 14 '08

Graag gedaan! ja je hulp is er al ...nou hartstikke mooi! en goed van je dat je je bewust ben van de negatieve gedachten! als je dat blijft ( wat best wel moeilijk is hoor) zal je zien dat het leven een stuk prettiger word.

Inderdaad, wat je hier boven zegt: als je het hem niet gunt..gun je het jezelf ook niet..nou ik hoef je niets meer te vertellen wink

ik ben blij voor je dat je er nu toch anders tegen aan kijkt, en wens je alle liefde toe die er bestaat!
Helma
Helma dec 14 '08
Dank je wel, lieve Beschermengel!
Ja, ik zie het nu anders. Nooit eerder had ik dit inzicht. Het geeft zoveel ruimte aan mijn eigen ontwikkeling, al komt het mij voor als iets vreemds wat ik nog niet ken.
Vanmiddag trok ik weer eens een inzichtskaart: 'Vergeving lost alle pijn op'. Nou, als dat niet passend is, dan weet ik het niet meer.

Liefde van een ander wil ik niet meer nodig hebben. Ik ben veilig als ik alleen ben. En trouwens, alleen ben ik niet werkelijk.

Ik heb een boek liggen van Byron Katie, 'ik heb je liefde nodig, is dat waar?'. Binnenkort start ik hierin, al weet ik al wel zo ongeveer wat het in zal houden.
Maar niet voordat ik het laatste deel van Lord of the Rings uit heb laugh
Beschermengel
Beschermengel dec 15 '08


Wat leuk! de inzichtkaart..ja je trekt altijd DE kaart die op dat moment goed is voor jou! je hebt duidelijk hulp!

Lord of the Rings een prachtige film vindt ik het ( het boek heb ik niet gelezen ) ...



Liefde hebben we eigenlijk allemaal nodig..zonder kunnen we niet leven, maar er bestaat ook een liefde..liefde voor jezelf..als je de liefde voor jezelf hebt gevonden ga je anders kijken tegenover mens en dier.
Helma
Helma dec 15 '08
Beschermengel, wat een mooi filmpje! Echt heel erg mooi. Heb hem gelijk op mijn hyves gezet.

Ja, die inzichtskaarten... ik doe het niet te vaak, er één trekken, want ik krijg dan altijd het gevoel dat de waarde ervan vermindert.

Zonder liefde kunnen we niet leven zeg je: en als ik dan meerdere mensen hoor spreken over het alleen maar nog de liefde voor zichzelf te voelen/ervaren, dan vraag ik me af: is dat voldoende? Als je bijvoorbeeld een alleenstaande vrouw van 65 bent: je kinderen komen niet meer op bezoek, de enige aanspraak is in de winkel of met de pakjesleverancier en de kassiere in de supermarkt: is dat voldoende? Kunnen we daarvan 'rondkomen', zeg maar? Want hoe is dat dan, om jaar in jaar uit te moeten leven van slechts de liefde voor jezelf? Het niet meer kunnen delen van je diepste gevoelens, zelden nog een aanraking voelen van een ander levend wezen, het niet meer geestelijk of lijfelijk in contact staan met andere mensen: is dat afdoende? Ik heb het in korte tijd meerdere mensen horen zeggen, maar is dit dan nog een menswaardig bestaan? Optie voor nieuw topic misschien...
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 15 '08
Origineel bericht van: Phoenix
De leegte, die ik een jaar geleden voelde, was niet op te vullen met een Thomas. Ook niet met een ander. In hoeverre er ook leegte was bij Thomas, is niet aan mij. Feit is dat het míjn leegte was, en de enige die dat op kan lossen ben ikzelf.

Heel mooi geschreven! Ben blij dat je nu de leegte in jezelf, kan gaan vullen met jezelf. Mooi om te zien ineens de kwartjes vallen laugh.
Helma
Helma dec 15 '08
Ja, mooi he, Nims! laugh

Ik ben best dankbaar nu. Ook voel ik een diepe bewogenheid, en achterlijk veel liefde voor mezelf. Dit is totaal nieuw, maar het voelt fantastisch en kan me erg emotioneel maken.
Beschermengel
Beschermengel dec 15 '08


Ik vond een mooi stukje op http://www.gesprekmetgod.nl/inspiratie/columns/2004/c_190404.htm daar staat het mooi omschreven ik zal het hier zetten.

Houden van jezelf
19/04/04
Edith Luyten


Boeken en sprekers zeggen dat zo makkelijk: "Je moet eerst leren houden van jezelf!" En inderdaad het klopt, als je niet van jezelf houdt kun je ook niet van een ander houden en houd je jezelf tegen in je persoonlijke groei. Maar hoe doe je dat, hoe leer je in Godsnaam van jezelf te houden?

Het is waar; als je niet van jezelf houdt trek je partners aan die dat ook niet doen en dus ook niet van jou kunnen houden. En als je niet van jezelf houdt kun je of niet voor jezelf opkomen of ben je geneigd je meer agressief te gedragen dan functioneel is. Sommige mensen die niet van zichzelf houden worden echt gierig, anderen hebben juist een gat in hun hand. En logischerwijs zullen je kinderen ook weer niet van zichzelf houden want dat hebben ze niet van je geleerd.

Ik ben ook jaren tegen deze dingen aangelopen, keer op keer, steeds in een iets andere vorm, maar daar was het toch weer. Uiteindelijk heb ik geleerd dat houden van jezelf helemaal niet zo moeilijk is als je tenminste bij de eerste stap begint en niet meteen eist van jezelf dat je liefde voelt voor jezelf.

De tussenstapjes zijn; jezelf accepteren en jezelf waarderen, zodat je uiteindelijk terecht komt bij van jezelf houden. Jezelf accepteren doe je simpelweg door te stoppen met jezelf veroordelen. De hele dag kijken waar je dat doet en steeds als je dat doet er een positieve gedachte achteraan denken. Dus als je denkt; "Wat ben ik toch een loser!" denk je "Weer wat geleerd!" erachteraan bijvoorbeeld. Zo veel mogelijk jezelf in de gaten houden en elke veroordeling omzetten in iets positiefs.

En pas op dat je jezelf niet weer gaat veroordelen om het veroordelen; "Zie je, nou ben je wéér aan het oordelen!" Mensen zijn namelijk geneigd om hele stapeltjes te maken daarvan; een oordeel op een oordeel, op een oordeel, op een angst bijvoorbeeld. Overbodig te zeggen dat dat averechts werkt. Lief zijn voor jezelf is het uitgangspunt, geen harde oordelen en discipline.

Ondertussen kun je ook al wel wat doen aan het waarderen van jezelf door jezelf schouderklopjes te geven. Steeds een positieve waardering voor alles wat goed gaat, wat je al geleerd hebt, de talenten die je hebt. Maak maar eens een lijst van alle eigenschappen die je waardeert in jezelf.

Op het moment dat je jezelf accepteert ga je dat ook doen met anderen, als je jezelf waardeert, vindt je anderen nog leuker en als je van jezelf houdt wordt je op een gegeven moment verliefd op het leven. Niks en niemand nodig, het leven is een liefdesgeschiedenis.
liesanne
liesanne dec 16 '08
Hé, ik had dit topic even over het hoofd gezien.
Goed om te lezen Helma, hoe jij voortgaat op je pad.....
de inzichten die je krijgt en hebt...
Wat mooi.... smile


Ik moest denken aan deze tekst:

Kahlil Gibran over vreugde en smart

Toen zei een vrouw: spreek tot ons over vreugde en smart.
En hij antwoordde: je vreugde is onthulde smart. En de bron waaruit je lach ontspringt, werd vaak gevuld met tranen. Hoe kan het anders zijn? Hoe dieper de smart in je wezen kerft, hoe meer vreugde je kunt bevatten. Is niet de beker die je wijn bevat dezelfde beker die in de oven van de pottenbakker werd gebakken? En is niet de luit die je geest kalmeert hetzelfde hout dat door mensen werd uitgehold? Wanneer je blij bent, schouw dan diep in je hart, en je zult zien dat enkel wat je smart gegeven heeft, ook vreugde brengt. Wanneer je verdrietig bent, blik dan opnieuw in je hart en je zult zien dat je weent om wat je vreugde schonk.
Sommigen zeggen: ‘vreugde is groter dan smart’ en anderen: ‘Nee, de smart is groter’. Maar ik zeg je: ze zijn onafscheidelijk. Zij komen tezamen en wanneer de een met je aanzit aan je tafel, moet je bedenken dat de ander slaapt in je bed.
Voorwaar, als een weegschaal hang je tussen je smart en je vreugde. Alleen wanneer je ledig bent, sta je stil en bent in evenwicht. Wanneer de schatbewaarder je opneemt om zijn goud en zilver te wegen, moet je vreugde of smart rijzen of dalen.
Helma
Helma dec 17 '08
Ja, vreugde en smart ligt zo dicht naast elkaar. Erg mooi, Liesanne. Ik had inderdaad veel vreugde dit jaar, maar daarnaast ook veel smart, als ik het zo mag noemen. Het is in balans, om het maar zo te zeggen.

De laatste weken komen er zoveel verhalen van mensen tot mij, met zoveel leed, zoveel zorgen, om bijvoorbeeld kinderen van drie, die ernstig ziek zijn, en niet lang meer te leven hebben. Of vrouwen, die altijd zo gezond leefden, en die nu borstkanker hebben in een vergevorderd stadium. Ik verbaas mij over al deze zaken, en ik weet, het is van alle eeuwen, dit leed, maar zo heftig, en zo vol van wanhoop. Ik zwijg dan maar, en verwonder mij nog slechts over mijn eigen pad, wat mij toch zo intens raakte.

Het begrijpen is mij te wonderbaar, ik kan er niet bij. Daarom kan ik alleen maar stil zijn, en geloven in een genadige God, die er is voor iedereen, en die met hen en mij zal gaan, tot in lengte van dagen. Dwars langs alle verdriet en leed. Die meehuilt, maar ook meelacht, als daar die momenten zijn.

Ik wens hen toe, dat ze zich gedragen weten, en dat ze de kracht mogen ontvangen om dit leed te dragen.
Helma
Helma dec 19 '08
Beschermengel, het filmpje wat je op pagina 1 zette van dit topic, speel ik iedere dag af. Het is een heerlijk liedje om mee te galmen. Het geeft me een heerlijk gevoel van binnen.

Lay down
Your sweet and weary head
Night is falling
You've come to journey's end
Sleep now
And dream of the ones who came before
They are calling
From across the distant shore

Why do you weep?
What are these tears upon your face?
Soon you will see
All of your fears will pass away
Safe in my arms
You're only sleeping

What can you see
On the horizon?
Why do the white gulls call?
Across the sea
A pale moon rises
The ships have come to carry you home

And all will turn
To silver glass
A light on the water
All souls pass

Hope fades
Into the world of night
Through shadows falling
Out of memory and time
Don't say: "we have come now to the end"
White shores are calling
You and I will meet again

And you'll be here in my arms
Just sleeping

What can you see
On the horizon?
Why do the white gulls call?
Across the sea
A pale moon rises
The ships have come to carry you home

And all will turn
To silver glass
A light on the water
Grey ships pass
Into the West

Dank je wel voor dit prachtige liedje. De tekst past misschien niet helemaal, maar ik word er telkens weer enorm blij van.

Zoals ik al eerder schreef ergens: ik stond altijd op de kade. Schepen kwamen en schepen gingen. Het wordt tijd om zelf in te stappen. In mijn eigen bootje. Met de zeilen op de wind.

smile
Beschermengel
Beschermengel dec 20 '08


Lieve Phoenix,

ik ben blij dat het lied jou een heerlijk gevoel geeft..het is inderdaad een mooi lied, muziek kan vaak veel voor je doen..heb ik zelf ook hoor!

Ja je hebt een goeie keuze gemaak! in je eigen bootje stappen!
Hartstikke Goed van je!!!
Helma
Helma dec 20 '08
Beschermengel, wat lief van je. Dank je wel.
Ja, ik merk dat muziek, en of dat dan de tekst of de melodie is -maakt niet zoveel uit- een helende werking heeft. Echt heel erg fijn om dat te mogen ervaren. En je roos draagt daar alleen maar aan bij.

Ja, dat bootje van mij... absurd, dat mij altijd dingen overkwamen waar ik nauwelijks invloed op had. Aangezien ik een controlfreak ben, is dat een erg moeilijk iets. Mensen die stierven, mensen die hun koffer pakten...

Ik wil dat niet meer. Het enige wat nu nog zou kunnen gebeuren, is het heengaan/koffers pakken van mijn kinderen. Dat is nu mijn enige zorg(, al weet ik dat de laatste optie een logisch gevolg van het opgroeien zal zijn). Ik kies er heel bewust voor om dat zo te houden. Ik waag geen sprongen meer in het diepe. Mensen om mij heen, laten zich 'vallen', en kiezen ervoor om de dingen te laten gebeuren, door bij iemand in een bootje te stappen, of in hun eigen bootje naast een ander te varen: ik niet (meer). Ik richt mijn eigen bootje in, en laat niemand meer toe. Alleen een paar vrienden, tot op zekere hoogte. Maar ook zij niet te dichtbij. Zolang het tussen mijn eigen vier muren oke is, dan is mij dat genoeg. Mijn deur is gesloten. Want wat het met mij doet, als schepen altijd weer vertrekken, wil ik niet meer. En deze wetenschap voelt erg goed, kan ik je zeggen.

Er zijn verschillende mensen die voorspeld, of gewoon gezegd hebben, dat het afgelopen jaar een voorbode is geweest voor mij, voor iets veel mooiers dat ooit op mijn pad komt(in de vorm van een relatie): ik geloof er niet in. Het mooie op dat pad ben alleen ikzelf, en niemand anders. Dus waarschijnlijk bedoelden ze gewoon dat. laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki