Geklier bij mij thuis rondom de kerstkaart: in oktober had ik al het voorstel om alle drie (mijn dochters en ik) een kerstmuts op te zetten, een foto te laten maken, het liefst in de sneeuw, en deze bij het Kruidvat om te laten zetten in een leuke kerstkaart. De vriend van mijn dochter heeft een Canon D40 gekocht onlangs, dus ik dacht: dat gaat helemaal goed komen.
Niet gelukt dus. Vervolgens vroeg ik mijn oudste dochter om een mooie tekening van haar nu eindelijk eens van haar mobiele schijf af op de pc te zetten, zodat ik deze dan maar kon gebruiken om af te laten drukken bij het Kruidvat. Eindelijk was het deze week zover: ik een leuke tekening van haar bewerkt en naar het kruidvat gemaild. Kwaliteit foto: slecht.
Twintig afdrukken besteld, en nu maar afwachten.
Eergisteren ben ik begonnen om adresetiketten te maken. Eerst vanuit Word, met een Access-bestand: hellup, ik kreeg het niet voor elkaar. Eén etiket per pagina, en ik kreeg ze niet samengevoegd. Nu dan, dan maar handmatig in een word-document, één voor één ingetypt. Dan printen. Zucht...
De adressen vielen soms net buiten de marge, en na veel geschuif en gescheld eindelijk uitgeprint. Zit ik net op de bank, in mijn ochtendjas, koffie te drinken: 'shit, ome Gert!'
Hoe kan dat nou, één oom vergeten! Nou ja, die moet dan dit jaar nog maar met de hand.
Ik wilde al jaren alle adressen digitaal hebben, in geval van haast en/of nood. Anyway, één keer geklungel dus, één jaar stress. Volgend jaar hoop ik dat mijn pc nog leeft. Toch maar even de hele bende op een schijfje kopieëren.
Ik wil geen kerstboom dit jaar: voordat die bende in de kamer staat! Ik koop gewoon drie zakken waxinelichtjes, en die vitrage was ik wel weer uit in januari
LOLLLL!