Loading...
nl

Belachelijke beslommeringen rondom kerst

Helma
Helma dec 13 '08
Hallo mensen,

het leek me leuk om een topic te openen waarin iedereen zijn betrekkelijkheid rondom kerst kan plaatsen. Schrijf ons, als je de idioterie rondom kerst tegen het lijf loopt: bekkende moeders in de supermarkt, stress bij het postkantoor als men niet op tijd geholpen wordt, kalkoenen die ontploffen, what ever. Plaats het hier, en over een maand kun je er hartelijk om lachen als je het nog eens leest.
Delen:
Helma
Helma dec 13 '08
Geklier bij mij thuis rondom de kerstkaart: in oktober had ik al het voorstel om alle drie (mijn dochters en ik) een kerstmuts op te zetten, een foto te laten maken, het liefst in de sneeuw, en deze bij het Kruidvat om te laten zetten in een leuke kerstkaart. De vriend van mijn dochter heeft een Canon D40 gekocht onlangs, dus ik dacht: dat gaat helemaal goed komen.

Niet gelukt dus. Vervolgens vroeg ik mijn oudste dochter om een mooie tekening van haar nu eindelijk eens van haar mobiele schijf af op de pc te zetten, zodat ik deze dan maar kon gebruiken om af te laten drukken bij het Kruidvat. Eindelijk was het deze week zover: ik een leuke tekening van haar bewerkt en naar het kruidvat gemaild. Kwaliteit foto: slecht.
Twintig afdrukken besteld, en nu maar afwachten.

Eergisteren ben ik begonnen om adresetiketten te maken. Eerst vanuit Word, met een Access-bestand: hellup, ik kreeg het niet voor elkaar. Eén etiket per pagina, en ik kreeg ze niet samengevoegd. Nu dan, dan maar handmatig in een word-document, één voor één ingetypt. Dan printen. Zucht...
De adressen vielen soms net buiten de marge, en na veel geschuif en gescheld eindelijk uitgeprint. Zit ik net op de bank, in mijn ochtendjas, koffie te drinken: 'shit, ome Gert!'
Hoe kan dat nou, één oom vergeten! Nou ja, die moet dan dit jaar nog maar met de hand.
Ik wilde al jaren alle adressen digitaal hebben, in geval van haast en/of nood. Anyway, één keer geklungel dus, één jaar stress. Volgend jaar hoop ik dat mijn pc nog leeft. Toch maar even de hele bende op een schijfje kopieëren.

Ik wil geen kerstboom dit jaar: voordat die bende in de kamer staat! Ik koop gewoon drie zakken waxinelichtjes, en die vitrage was ik wel weer uit in januari laughLOLLLL!
Helma
Helma dec 13 '08
[img:center]http://hiddenwings.hyves.nl/?module=Media&action=showOrganizer&autoOpenAlbumId=21941995&albumSecret=EadD&isNewUpload=1&pageid=8AQ33EP14PWKKO0GC[/img]

Dit is de afbeelding op de kerstkaart, het Winterelfje is getekend door mijn oudste dochter, en bewerkt met Photoshop.

Volgens mij doe ik weer eens iets niet goed, want je kunt niet klikken op de link... confused
Sephora
Sephora dec 13 '08
Haha 'leuk' he, al die voorbereidingen voor Kerst?
Vind 't zelf altijd de kerst-drukte in de stad erg vervelend.
Jammer dat we jullie kerstkaart niet kunnen zien, misschien kan je 'm uploaden via merudi?

Ik heb dit jaar een foto van een witte Lotus gebruikt voor op de kerstkaart...met de tekst:

"Like a Lotus reaches for the sky
May you be blessed with enlightment
Like a Lotus grows out of mud, remaining pure
May you know the peace from God above"

Ben niet zo'n dichter tonguemaar vond 't voor mijn doen wel geslaagd smileGelukkig zijn kerstkaarten m'n enige zorgen dit jaar. M'n man & ik vieren kerst bij m'n ouders dus we hoeven ook gen boom op te zetten smile
gast
gast dec 13 '08
Vorig jaar hebben we geen kaarten verstuurd, was er gewoon bij ingeschoten. Daarom maar een lading nieuwjaarskaarten in geslagen. Ook die niet verstuurd. Nu nieuwe poging. Heb voor mijn moeder, broer, en nog wat mensen kaartjes gekocht. Nu nog schrijven en op tijd op de bus doen (voor woensdag zeker want dan gaat de post naar Nederland) Anders wordt het weer een E-card winkvoor de verandering.
Hier heb ik nog minder kerstgevoel dan in Nederland.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 13 '08
Gisteravond een leuke boom uitgezocht en het huis vol met lichtjes gehangen. Ik vind kerst altijd een gezellig tijd en kan dan ook echt genieten van deze dagen.

Zo herrinner ik mij dan weer mijn oma, die een gewoonte had om altijd 1 kest decoratie te laten hangen bij het opruimen, waardoor er bijvoorbeeld het gehele jaar, een kertklok aan de lamp hing.
Beschermengel
Beschermengel dec 14 '08
Ja heb gisteren ook een mooie boom gekocht (ik heb een nepboom maar vindt echte toch mooier ) alleen vindt ik de echte boom niet meer zo lekker ruiken als vroeger.
Je rook dan echt de dennegeur in huis, dat mis ik wel.

En ja je komt heel lang naaldjes tegen in het nieuwe jaar ( als boom weg is) maar ja dat hoort er ook bij
smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420