Loading...
nl

Spirituele mensen hebben minder slaap nodig?

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 28 '07
Het valt mij op dat mensen die bezig zijn met energieen en spiritueel bezig zijn, ook minder slaap nodig hebben. Ik vroeg me af of jullie hetzelfde ervaren. Zo ben ik zelf iemand die tegenwoordig 5.5 uur per nacht slaap, terwijl ik 3 jaar geleden toch echt 7 uurtjes nodig had. Daarbij valt het me op, zodra ik een rustpauze neem van het spirituele ik ineens weer moeier ben, en meer slaap nodig heb. Hebben jullie hier ook last van, en herkennen jullie dit verschijnsel?
Delen:
mause
mause feb 28 '07
ik weet het niet.
ik kan niet lang achterreen slapen, maar dat komt ook omdat me dat dan lichaamlijk pijn doet. dus ik slaap meerdere keren korte tijd.
????
???? feb 28 '07
Ik ben altijd wel en lang slaper geweest. In die zin dat ik er 's morgens niet zo vroeg uit kom. Meestal als ik geen wekker zet gaat mijn biologische klok om een uurtje of 9 af. Tegenwoordig is dit wel een uurtje eerder maar ik kan daarna als ik wil nog wel verder slapen. Alleen kan ik er 's avonds nooit zo vroeg in. Meestal pas om een uurtje of 12 / 1 uur ga ik naar bed. Dan slaap ik wel bijna gelijk. Als ik eerder ga dan lig ik twee uur wakker. Behalve als ik een lichamelijk zware dag gehad heb, dan kan ik wel wat eerder naar bed zonder wakker te liggen. Ik luister wel zo veel mogelijk naar mijn biologische klok, dit werkt gewoon het beste.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 28 '07
Ik kan ook niet vroeg slapen. Ik lig er nooit voor 2 uur in. Mijn biologische klok, staat dus echt op nachtstand. Als ik mijn normale biologische ritme zou nemen, zou ik het liefst gaan slapen om 5:00 tot 11:00 ongeveer. Uitslapen kan ik dan ook wel degelijk als ik niets hoef. Toch denk ik wel dat ik dan niet echt aan het uitslapen ben, want ik droom dan heel veel. Vanochtend besefte ik me, dat het best wel eens uittredingen kunnen zijn, gezien de vaak vreemde gebeurtenissen en personen die ik dan ontmoet.
????
???? feb 28 '07
Dat heb ik ook wel ja, dat ik ga dromen als ik langer in bed blijf. De meest byzarre dromen kunnen dat zijn en die ook nog levensecht lijken.

Toch heb ik de laatste tijd steeds minder dromen, ook gewoon 's nachts, die ik vroeger wel heel veel had. Was er bijna verslaafd aan want het waren bijna speelfilms. Ik had ook wel het idee dat ik er invloed op had.
Zo heb ik mezelf, toen ik gestopt was met roken, toegestaan om in mijn dromen wel te roken. En dit kon ik bijna zelf oproepen. Best lekker zo'n droom peukie. Het heeft mij in iedergeval geholpen om er af te blijven. Nu alweer 8 jaar geleden :)
Debiorah
Debiorah feb 28 '07
Ik heb van mezelf een hele slechte biologische klok, ten minste niet een die past bij het dagelijkse leven. Al als baby was ik niet in slaap te krijgen en al helemaal niet als het daar echt tijd voor was. Met als gevolg dat mjin moeder snachts met me in de kinderwagen over straat liep, Arm mens! ;)
Ik heb altijd weinig geslapen, pas de laatste jaren sinds ik een vaste fulltimebaan had ben ik me hier meer aan gaan aanpassen. in die tijd heb ik ook een hele periode gehad dat ik te pas en te onpas in slaap viel. En nu is het nog even ontregeld als altijd.
Ik slaap zelden vroeg ik moet mezelf in de slaapmode zetten, als ik uitslaap is het meer een schijnslaap. Zoals Nims ook beschreef droom ik soms erg veel in die schijntoestand. Dan wordt ik wel een aantal keer wakker en ga weer verder met dromen.
Ik kan niet echt zeggen dat ik minder slaap nodig heb omdat ik spiritueel aangelegd ben. Want soms is het best wel vermoeiend om als spiritueel mens je in de dagelijkse sleur te begeven.
Marina1987
Marina1987 feb 28 '07
Mijn moeder en ik gaan pas slapen om een uur of drie .. soms lig ik pas om 5 in bed . Dat is af en toe best vervelend , maar kan gewoon niet slapen . Er gaat dan te veel door mijn hoofd, en ik moet dan perse blijven denken. Heel stom..Als ik vrij heb dan sta ik ook pas op om een uur of 12.. Maar echt happy voel ik me er niet bij.
Anne
Anne feb 28 '07
Nou dat is een goede vraag. of spirituele mensen minder slaap nodig hebben.

Bij mij is het verschillend ik heb periodes dat ik gewoon 12uur achter elkaar moet slapen...Maar dat komt denk ik ook omdat ik heel veel denk op een dag me hoofd is altijd bezig zelfs als ik in me bed lig kan ik daardoor soms niet in slaap komen dat vind ik heel vervelend.

Maar soms heb ik helemaal bijna geen slaap nodig want dan voel ik me zo vol energie en heb ik geen zin om te slapen.

Dusjaa ik denk dat het gewoon aan de persoon ligt de ene denkt meer is meer in zijn hoofd bezig en kan daar moe van worden terwijl de andere dingen die hij meemaakt anders opvat en er niet mee gaat zitten.
witloof
witloof mrt 2 '07
"Het valt mij op dat mensen die bezig zijn met energieen en spiritueel bezig zijn, ook minder slaap nodig hebben. Ik vroeg me af of jullie hetzelfde ervaren. Zo ben ik zelf iemand die tegenwoordig 5.5 uur per nacht slaap, terwijl ik 3 jaar geleden toch echt 7 uurtjes nodig had. Daarbij valt het me op, zodra ik een rustpauze neem van het spirituele ik ineens weer moeier ben, en meer slaap nodig heb. Hebben jullie hier ook last van, en herkennen jullie dit verschijnsel?"

Hey,
het is inderdaad wel opvallend. Zoals jij zegt heb ook ik echt niet veel slaap nodig, en heb ik daarbovenop nog eens een onuitputtelijke energie overdag. Maar als ik de wat meer aan de oppervlakte begin de drijven en de diepgang wat verwaarloos voel ik ook hoe lusteloos ik wordt. Ik ben de hele dag door moe, maar ook te moe om te kunnen slapen.. Waardoor ik er zelf ziek van wordt!
Zo ga ik al 13 jaar wekelijks naar een eucharistieviering, maar nu is het al 3maanden geleden dat ik nog eens ben geweest (wegens omstandigheden). Dit is de eerste keer dat ik reeds zolang niet meer kan bijtanken... ik voel me over het algemeen niet meer zo fris, zowel geestelijk als lichaamlijk. En ook de mensen rond je voelen dat die kracht die je altijd hebt en uitstraalt langzaam wegebt.
Blijven verdiepen is de boodschap!

groetjes
Wendy's
Wendy's mrt 2 '07
Ik denk wel dat die mensen minder slaap nodig hebben :D

Toen ik me minder ging bezig houden met het spirituele, toen merkte ik wel dat ik vroeger naar bed moest gaan. (eerst ging ik rond 2/3 uur snachts pas slapen, en dan ging me wekker weer om 7 uur!) Nu ga ik al om 12 uur slapen!!!!!!!!

Ook merk ik dat de meeste vrienden van me kei moe zijn als ze een avond op stap zijn geweest, en ik ben die dag daarna gewoon super fit. Maar misschien heeft dat ook wel andere redenen ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 3 '07
Ja Wendy, het is wel erg saai de laatste tijd.
jo
jo mrt 3 '07
ik weet het eigenlijk ook niet ik kan eigenlijk niet slapen. meestal ben ik ook aan het denken en krijg ik mijn hoofd niet stil. ik moet dan echt aan wolken denken en daar moet ik dan ook echt moeite voor doen. meestal ga ik tegelijk met mijn vriend naar bed rond 2 uur hij slaapt dan meteen maar ik lig nog lang wakker. dan slaap ik meesta rond 3 4 uur als ik geluk heb. dan word ik rond 10 11 uur weer wakker dus slaap ik wel 7 8 uur meestal word ik wel al vroeger wakker rond 7 uur maar val dan weer in slaap maar dan slaap ik ook niet echt vast meer.
Wendy's
Wendy's mrt 3 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Ja Wendy, het is wel erg saai de laatste tijd.
wahahah.. echt waar? zal toch wel mee vallen ;)..
dan zal ik wel keertje wat langer op msn blijven
Ayasha
Ayasha mrt 7 '07
Ik merk daar toch niet zo heel veel van hoor NiMS, ik kan makkelijk een uurtje of twaalf achter elkaar doorslapen en nog dood moe zijn :+ De uren die ik nu slaap zijn in theorie niet genoeg voor me. (niet dat ik echt vroeg ga slapen maar oke)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 7 '07
Ik weet dat jij weinig slaapt kath :)dus wat dat betreft moet je wel merken dat je veel energie hebt. Ook ik kan heerlijk uitslapen als ik niets hoef. Maar of het echt nodig is :). Ik denk dat op die momenten mijn lichaam eerder wat rust pakt, en niet mijn geest.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki