Loading...
nl

Meditatie voor de volle maan van 12.12. 08

Beschermengel
Beschermengel dec 12 '08


Meditatie voor de volle maan van 12 december 2008
(te beluisteren op www.morya.org)

Meester Morya,

“Het is niet goed om in alles je uiterste best te proberen doen, het is belangrijk dat je rustig bent en rustig wordt in jouw leven. Als er dingen zijn, veronderstel, die je echt niet wil, dan moet je daar durven naar kijken. Het is belangrijk om af en toe eens je leven te zuiveren - door goede gedachten te hebben, door met bepaalde idealen te durven leven, door innerlijk tot vreugde te komen in wat je doet en door zaken op een nieuwe manier aan te pakken daar waar het kan, omdat je innerlijk weet: ‘dit sluit meer aan bij wat ik werkelijk wil, dit sluit aan bij de hartewens van mijn leven.’

Er kunnen verschillende zaken zijn die belangrijk zijn ook voor andere mensen. En het is goed om te tonen dat je van ze houdt, zonder dat je van je laat profiteren, maar dat je weet: ‘ik wil goed zijn voor mensen, en ik wil niet dat mensen mij zeggen wat ik moet doen.’ Want het is heel belangrijk dat je je eigen koers vaart. Dat je rustig bent in jouw leven omdat je weet: ‘wat ik doe brengt mij voldoening.’ En dat je weet: ‘dit is een idee wat belangrijk is en daar werk ik aan om het gestalte te geven in mijn leven, om het uit te werken in mijn bestaan.’ Want er zijn zeer zeker een aantal zaken die belangrijk zijn in jouw leven en belangrijk mogen zijn. En als anderen zich daarmee moeien kan het zijn dat daar een geweldige vertraging op komt, omdat je dan in een gevecht komt, van ‘wat moet ik daarmee? En wat zal de ander zeggen wanneer ik dit of dat of dat…?’ En eigenlijk heb je dat niet nodig.

Het is belangrijk dat je op een goede, rustige manier leeft, heel ontspannen, heel open, tamelijk radicaal wanneer het nodig is, omdat je innerlijk weet: ‘dit is goed, niet alleen voor mij, maar ook voor die en ook voor die en ook voor die, en ik hou van mijn leven.’ Toon inderdaad dat je van het leven houdt en dat je liefdevol durft te zijn. En wanneer anderen zich moeien met jou, bekijk het op een rustige manier en wanneer je voelt dat het tegen jou ingaat, tegen het beste wat in jou is, dan moet je de keuze maken om voorrang te geven aan wat dicht bij jouw ideaal ligt, aan de hartewens van jouw leven, aan de duidelijkheid van jouw bestaan.

Als je innerlijk juist daardoor in moeilijkheden komt, moet je er niet over inzitten, want jouw weg is belangrijk. Wat anderen doen kan ook belangrijk zijn, maar je moet er duidelijkheid in scheppen voor jezelf. Als je innerlijk weet: ‘dit is goed voor die en voor die en voor die’, geef dat een plaats in je hart en durf te luisteren naar wat innerlijk belangrijk is.

Het is goed om op een eenvoudige manier te leven in de kracht van je hart, in de mogelijkheid van jouw bestaan, om zaken tot iets goeds te brengen en te weten: het leven is niet voor iedereen heel erg lang maar kan heel kort zijn, en kan echt de moeite zijn om jouw gevecht te leveren, om jouw leven te zuiveren door de liefde van jouw hart.

Het is goed om op een eenvoudige manier te leven, om krachtig te durven zijn, en om te luisteren naar wat diep in je hart leeft. Er zijn inderdaad goede dingen die gedaan kunnen worden, er zijn goede dingen die mogen komen in jouw, in jullie leven.” Meester Morya © Geert Crevits, www.morya.org
Delen:
Lena
Lena dec 14 '08
mooie overdenking smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki