Loading...
nl

Wie kan mij wat vertellen over Catharina

Ayasha
Ayasha dec 12 '08
Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik ben inmiddels al een jaar een droom aan het "najagen". Ik ben op zoek naar "een" Catharina. Iemand waar ik heel erg mee "verbonden" ben, maar die toch te ver is voor mij, ik krijg geen contact met haar ook al is ze constant in mijn buurt. Overal "duikt" ze op terwijl Catharina toch niet zo'n veel voorkomende naam is, en dan denk je "jamaar, als men honger heeft ziet men ook heel veel etenszaken die normaal niet opvallen". Maar het gekke is dat ze net op duikt als ik er absoluut niet mee bezig ben. Als ik er een tijdje niet aan denk, dan ineens duikt die naam weer op en dan denk ik "hm... Ik zou misschien toch eens verder moeten zoeken".

Het gaat volgens mij om een dame die iets betekent heeft of iig "bekent" is. Ik link haar heel erg met Ierland, ik weet niet waarom, maar sinds dat ik haar "ontmoet" heb in mijn droom, verlang ik er ontzettend naar om naar Ierland te gaan, de financiële middelen zijn er helaas op dit moment niet, heb een studie en drie paarden waar ik aan moet denken (en een Jack maar die zou ik sowieso meenemen :D). Dus naar Ierland trekken is even geen optie.

Ik weet dat er een Catharina van Alexandrië "is". Maar ik weet dus niet of zij het is...

Dus bij deze, zijn er hier mensen die een Catharina kennen die op een of andere manier verbonden was aan een Ridder die een naam had in de aard van William/Will en andere variaties er op?
Delen:
Wendy's
Wendy's dec 12 '08
mijn moeder heet catharina.. maar kdenk niet dat zij het is.
Ayasha
Ayasha dec 12 '08
Het is iemand die niet meer leeft.... smileZe is aanwezig als "geest" zeg maar...
gast
gast dec 12 '08
Heb je nooit met geschiedenis over deze dame gehoord? Heb je al gegoogled? Ik zou het ook niet weten hoor, er zijn wel verschillende vrouwen in de geschiedenis met deze naam maar in combinatie met een William en Ierland??
Ayasha
Ayasha dec 12 '08
Ik heb al proberen te googlen, maar helaas ben ik niet zo bijzonder goed daar in. :

Bij geschiedenis hebben ze het ook nooit over haar gehad, moet er wel bij vermelden dat we pas het laatste jaar een degelijke geschiedenis leerkracht kregen (eentje die ook echt les gaf) en toen ging het enkel over WO II en de koude oorlog enzo..
Sephora
Sephora dec 12 '08
Ik moest gelijk denken aan 't boek van Geert Kimpen "Geheime Newton"
Check http://geertkimpen.com/newton-az.html en klik de letter 'C' aan, je vind ergens in die lijst 2 verschillende Catherina's.
gast
gast dec 12 '08
Het zou ook kunnen zijn dat het iemand is die in je stamboom zit. Ooit wel eens een genialogisch onderzoek gedaan? Of misschien iemand anders in je genetische familie (dus niet aangetrouwde kanten). Deze eindtijd staat bekend om het opstaan van de doden (niet letterlijk dus maar in je geest) en die kunnen je ook bezoeken in je dromen.

Maar een aantal Catharina's die ik tegen kwam op google:
Catharina van Alexandrië (gestorven: 307)
Catharina van Aragon (1485-1536)

De naam betekend ook puur, heilige, gezegende. En in het Iers is het Caitria wat puur betekend.
Willem betekend "gewilde beschermer". In het Iers is het Liam wat "zeker zijnde beschermer" betekend. Komt wel een beetje overeen met ridder. Dat waren toch ook beschermers.
Dus misschien moet je hier iets mee doen, ik weet het ook niet. Het is maar een ideetje van mijn kant.
Ayasha
Ayasha dec 12 '08
De droom herhaald zich sinds maart 2007, dus inmiddels twee keer gedroomt op hetzelfde tijdstip (eind maart). Vandaar dat ik er dus mee bezig ben, omdat het geen "eenmalige" was. smileCatharina van alexandrie had ik inderdaad gevonden, die van het st catharina's wiel. Maar daar komt dan weer geen ridder aan te pas, catharina van aragon stond vnl bekend omdat ze geen mannelijke baby's op de wereld kon zetten en dus verbannen werd geloof ik? Ik ga eens even kijken wat ik met die namen kan die jij daar gaf gast... Je zegt daar nl zo iets... smileMaar moet even het verband kunnen leggen...
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 12 '08
Kan je meer details over de droom of over de persoon catharina geven? Is er nog een 2e naam die je te binnen schiet, of een plaatje dat je krijgt als je aan haar denkt?
Ayasha
Ayasha dec 12 '08
het plaatje is een vrouw in gothische kleren (zwaar floer of hoe je het ook schrijft) donkere kleuren, korset, zwarte loshangende haren en een mooi karaktervol gezichtje. William was wat vager ivm de donkere omgeving. Die was ook donkerharig maar meer heb ik er niet van kunnen "opvangen", het gaat verschrikkelijk snel en eigenlijk zie ik alleen Catharina "duidelijk"

Geen tweede naam helaas, dat zou het een stuk makkelijker maken, wel link ik haar om eenof andere reden aan Ierland...
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 12 '08
Ik vond dit:

http://boards.ancestry.com/surnames.eiermann/14/mb.ashx

"Catharina born abt 1834 according to 1880 census in Baltimore"
Children: Anna Maria Catharina, William."

Dus kan broer en zus zijn, of moeder en zoon.

Enig idee wat de leeftijden zijn, of het verschil tussen beide?

p.s. Baltimore is wel USA, maar zeker rond die tijd trokken veel ieren naar de VS. Dus ze kan best een ierse achtergrond hebben.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki