Loading...
nl

Vorig leven en gevolgen in het nu

admin
admin jan 4 '09
Heel mooi en duidelijk omschreven Anna.

Ik zie de reis van de ziel als volgt
Reïncarnatie is het opnieuw op aarde geboren worden. De ziel is onsterfelijk en verlaat het lichaam na de dood en reist af naar gene zijde waar je als ziel je levenservaringen verwerkt samen met onstoffelijke begeleiders om je leven te evalueren. De ziel krijgt een steeds grotere behoefte om terug te keren naar de aarde, meestal om het geleerde in de praktijk te kunnen brengen. Op dat tijdstip komen de ziel en zijn begeleiders weer bij elkaar om een volgende incarnatie te plannen. Je ziel keert dan weer terug naar een (aardse?) leven in een ander lichaam om via dat andere levende wezen nieuwe dingen te leren en nieuwe ervaringen op te doen. Omdat we aan gene zijde kiezen, kiezen we lichaam en omstandigheden die het beste passen bij de eigenschappen die we willen leren en de lessen die we willen ondergaan. Dit wordt ook wel je persoonlijkheid/ego genoemd
Rijk zijn, invloed hebben, mooi zijn, gezond zijn en succes hebben spelen geen enkele rol bij deze keuze. Immers, we gaan ons toegenomen bewustzijn op aarde proberen in de praktijk te brengen. Het nieuwe leven is vaak een test van hetgeen je bewust geworden bent aan gene zijde. In je ziel zit de blauwdruk van je nieuwe leven. Je weet waaraan je begint, ook al ben je dat op aarde niet meer bewust.
Wij keren terug op aarde (reïncarnatie) om de disharmonie, die we hebben veroorzaakt ten opzichte van andere zielen te herstellen. Hoe groter de onbalans tussen onze ziel en een andere ziel, hoe groter de kans is dat zo'n ziel in onze nabijheid leeft. Bijvoorbeeld als huwelijkspartner, of als ons kind, of als broer of zus. Het lijkt er op, dat de mensen waar we ons het meest toe aangetrokken voelen, dezelfde mensen zijn waar we het meest mee te vereffenen hebben.
Onze magneet zorgt er voor dat we verliefd worden en gaan trouwen, niet omdat we zo'n harmonisch stel zijn, maar om het te worden.
Het uiteindelijke doel van reïncarnatie is om de pure onvoorwaardelijke liefde te worden en uit te drukken waar je ook bent en wat er ook gebeurt.

Juist die dingen die je hebt meegekregen van je ouders Maris resoneren qua trilling bij jouw zielsverwondingen (emoties die je hebt) waaraan je wilt werken in dit leven.

(Alles is energie en trilt. Alle emoties, overtuigingen, ziektes enz. hebben hun eigen trillingssnelheid. Hoe langzamer de trillingssnelheid des te dichter en zwaarder is de vorm en des te dichter en zwaarder is de energie (als je kijkt naar water. als de energie van water heel langzaam trilt dan is het ijs, trilt het water iets sneller dan is het vloeibaar, trilt water nog sneller dan is het stoom de energie is ijl en licht)

Het nut om mensen tegen te komen uit vorige levens is het feit dat je elkaars leraar bent. Je helpt de ander om spiritueel te groeien (bewustzijnsgroei) en zijn/haar zielsverwondingen te helen door daar balans in te brengen. Wij zijn elkaars leraar en leerling.

De gebeurtenissen die voorvallen in je leven worden bepaald door je gidsen en je ziel en zijn niet toevallig. Het is je persoonlijkheid die dit vindt.

Je bent niet constant bewust bezig of je het wel goed doet. Als je vanuit je ziel leeft dan accepteer je alles wat er gebeurd en je vanuit je ziel weet je ook dat het goed is en dat alles wat er gebeurt jouw ziel helpt om spiritueel te groeien

Poeh poeh moeilijk om dit alles onder woorden te brengen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 19 '09
Origineel bericht van: Paulette

Begin januari heb ik weer een afspraak met een hele wijze vrouw. Die staat mega in het leven en weet heel veel. Ik zal haar eens vragen wat zij denkt dat het nut kan zijn. Uiteraard deel ik het dan met jullie wink




Alsof het zo zou moeten zijn....

Het was niet mijn intentie om het bij Joke aan te kaarten, maar behalve de hoofdreden dat ik een afspraak met haar had, zat mij nog een emotie dwars. Zij wilde 'opzoek' gaan naar de ontstaansreden van mijn emotie, en ik vroeg haar of ik het antwoord mocht geven. (kreeg het antwoord al binnen) Dus ik vertelde over de vrouw die ik veel levens geleden stervende achter moest laten. En dat was de bron. Dus weer de bevestiging dat je echt zelf de antwoorden al hebt. Je moet je alleen openstellen.

Maar goed, die beelden van vorige levens... Waarom worden die met me gedeeld? Hier boven kunnen ze me die herinnering toch ook onthouden?

Bij mij is het zo dat ik de herinnering kan gebruiken om de emotie die diep in mij ligt opgeslagen, los kan laten. Want die emotie vertroebelt mijn waarneming. Overstemt als het ware.

Als ik het zo opschrijf denk ik: 'Hoop dat ik het duidelijk uitleg' .....
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 21 '09
Origineel bericht van: Paulette

Maar goed, die beelden van vorige levens... Waarom worden die met me gedeeld? Hier boven kunnen ze me die herinnering toch ook onthouden?

Blijkbaar ben je nu in staat om er iets mee te kunnen. Want meestal krijg je de dingen op de momenten dat je er iets mee kan. Niet dat je het altijd wilt, maar wel dat het zou kunnen.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki