Lieve allemaal.
Hebben jullie dat ook? In een ander leven is er iets gebeurd wat heel veel indruk heeft gemaakt. De ervaring van toen resulteert bij mij tot gedragingen in het Nu.
Meest recent is de verboden liefde die ik voor een man voelde. Waarschijnlijk verboden liefde. De aantrekking tussen ons beide was zo sterk dat wij in een grot hadden afgesproken om toch bij elkaar te kunnen zijn Iemand anders moet dat door hebben gehad en het er niet mee eens, want de uitgang is van buitenaf geblokkeerd. We zijn er gelukkig wel uitgekomen. In het nu resulteert deze ervaring tot claustrofobie. Alleen als de situatie qua uiterlijk of qua innerlijk gevoel gelijkend is.
Ik ben slachtoffer van discriminatie geweest wat tot mijn dood heeft geleid. Die ervaring maakt dat ik nu een sterk ontwikkeld gevoel voor rechtvaardigheid heb. Soms ook te . De ervaring van het doodgaan voelde werkelijk als een verlossing. Het was heerlijk om weer in de rust en vrede te komen.
Ik was onderdeel van een rondtrekkend volk. Ik had een hele sterke liefdevolle band met een oudere vrouw. Deze vrouw was stervende en ik heb haar achter moeten laten omdat wij verder moesten trekken. Het beeld van haar in de dorre vlakte roept nog erg veel verdriet in me op als ik de herinnering laat komen. In het leven nu leidt het tot heel veel compassie voor ouderen mensen.
Ik heb de herinnering, zie het gevolg in mijn gedrag, maar wat moet ik ermee?
Liefs Paulette