Loading...
nl

Vorig leven en gevolgen in het nu

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 11 '08
Lieve allemaal.

Hebben jullie dat ook? In een ander leven is er iets gebeurd wat heel veel indruk heeft gemaakt. De ervaring van toen resulteert bij mij tot gedragingen in het Nu.

Meest recent is de verboden liefde die ik voor een man voelde. Waarschijnlijk verboden liefde. De aantrekking tussen ons beide was zo sterk dat wij in een grot hadden afgesproken om toch bij elkaar te kunnen zijn grinIemand anders moet dat door hebben gehad en het er niet mee eens, want de uitgang is van buitenaf geblokkeerd. We zijn er gelukkig wel uitgekomen. In het nu resulteert deze ervaring tot claustrofobie. Alleen als de situatie qua uiterlijk of qua innerlijk gevoel gelijkend is.

Ik ben slachtoffer van discriminatie geweest wat tot mijn dood heeft geleid. Die ervaring maakt dat ik nu een sterk ontwikkeld gevoel voor rechtvaardigheid heb. Soms ook te . De ervaring van het doodgaan voelde werkelijk als een verlossing. Het was heerlijk om weer in de rust en vrede te komen.

Ik was onderdeel van een rondtrekkend volk. Ik had een hele sterke liefdevolle band met een oudere vrouw. Deze vrouw was stervende en ik heb haar achter moeten laten omdat wij verder moesten trekken. Het beeld van haar in de dorre vlakte roept nog erg veel verdriet in me op als ik de herinnering laat komen. In het leven nu leidt het tot heel veel compassie voor ouderen mensen.

Ik heb de herinnering, zie het gevolg in mijn gedrag, maar wat moet ik ermee?

Liefs Paulette
Delen:
gast
gast dec 11 '08
Het waren levenslessen waar je al iets van geleerd hebt. Voor nu; laat het zijn.

Waarom willen mensen er altijd "iets mee doen".
Is dat omdat het gewoon heel moeilijk is voor de mens om iets te laten zijn wat het is. Met wat het is kunnen we al heel veel "doen". Daar hoeft niets bij of af want het is heel zoals het is. Wij doen er vaak meer afbreuk aan door het te willen beheersen en er over te willen/moeten oordelen. Alles wat binnen komt aan zintuigelijke prikkels zijn puur, wij vervuilen het door er iets anders van te maken dan het is d.m.v. aangeleerde interpretatie. We moeten eerst van al het geconditioneerde denken en denkbeelden af die we niet zelf ervaren hebben en weer met een schone lei de dingen gaan ervaren.
Maris1976
Maris1976 dec 11 '08
Ik herinner me niks van een vorig leven, dus wat is het nut?

Waarom is er leven na de dood als je je niks meer kunt herinneren van een vorig leven? Wat is daar het doel van?
Maris
Sephora
Sephora dec 11 '08
Zodat we kunnen leren denk ik? En misschien is 't ook wel fijn als je niks meer van een vorig leven weet smile
Maris1976
Maris1976 dec 11 '08
Maar wat is het belang van een vorig leven als je er niks meer vanaf weet?
Het blijft gissen en speculeren waar een bepaalde angst vandaan komt, maar heeft dat altijd met vorige levens te maken?

Ik blijf erbij dat het handig zou zijn als je weet welke levenslessen je al hebt gehaald in vorige levens, zodat je daar binnen dit leven lering uit kunt trekken. Maar wat je niet weet kun je ook niet veranderen, hooguit kun je jezelf veranderen en niet een vorig leven.
Lena
Lena dec 11 '08
zelf weet ik ook niets van vorige levens,en ik ben er alleen maar blij mee
smile
maar ben wel benieuwd wat het voor anderen toevoegd aan hun leven nu.
Lena
Lena dec 11 '08
@ paulette
Ik heb de herinnering, zie het gevolg in mijn gedrag, maar wat moet ik ermee?


dit bedoel ik dus.
Soulmate
Soulmate dec 11 '08
de spanning van een vorig leven kun je nu nog voelen.
Maris1976
Maris1976 dec 11 '08
Kun je mij dat uitleggen Soulmate? Ik sta hier echt voor open en ik heb ook een hoop op een vorig leven en een volgend leven, maar tegelijkertijd vraag ik me af hoe je fouten uit een vorig leven goed wilt maken ofzo, als je niet eens weet van een vorig leven.
Aleana
Aleana dec 11 '08
Sinds mijn kleutertijd heb ik last van een vervelende kwaal. Via regressie kwam ik erachter dat dit te maken had met 3 vorige levens, daar was ik slaaf cq slavin, 2 als vrouw en 1 als man. De vraag die ik mij nu nog steeds stel is: doe ik het wel goed?
Dus ook nog een gevoel van onzekerheid.
gast
gast dec 12 '08
Niets veranderd dus; we zijn nog steeds slaven. Althans de meeste onder ons wink
Sephora
Sephora dec 12 '08
Origineel bericht van: Maris1976
Kun je mij dat uitleggen Soulmate? Ik sta hier echt voor open en ik heb ook een hoop op een vorig leven en een volgend leven, maar tegelijkertijd vraag ik me af hoe je fouten uit een vorig leven goed wilt maken ofzo, als je niet eens weet van een vorig leven.


Misschien is de bedoeling van die hele vergetelheid dat we gaandeweg leren om eindelijk 's naar onszelf te luisteren en de antwoorden in onszelf te vinden? Dat is de enige reden ik ervoor kan bedenken.
Ik ben uiteraard ook nieuwsgierig naar reincarnatie & regressietherapie, nieuwsgierig naar vorige levens maar dan denk ik aan de andere kant toch; het is niet voor niks dat we onze vorige levens niet meer kunnen herinneren, het heeft toch een bepaald doel...om te leren?
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 12 '08
Wat ik merk is dat bepaalde gebeurtenissen of situaties gevoelens in mij oproepen (gerelateerd aan vorige levens). Die gevoelens zijn mijn kracht, want die zijn diep geworteld. Aan de andere kant vormen ze gemakkelijk mijn valkuil omdat ik ze snel overdrijf. Het feit dat ik kan herleiden waar ze vandaan komen maakt dat ik me bewust ben en probeer te voorkomen in mijn valkuil te stappen.

Begin januari heb ik weer een afspraak met een hele wijze vrouw. Die staat mega in het leven en weet heel veel. Ik zal haar eens vragen wat zij denkt dat het nut kan zijn. Uiteraard deel ik het dan met jullie wink

Liefs Paulette
Sephora
Sephora dec 12 '08
Paulette, hoe heb jij je vorige levenservaringen kunnen herinneren?
Door middel van reincarnatie-therapie of 'weet' je 't gewoon? smile

Ik geloof er wel in dat de grootste levenslessen liggen verscholen in gebeurtenissen en ervaringen die de meeste indruk op ons maakt.
Ben benieuwd naar je nieuwe inzichten die je zult krijgen van die mevrouw.
liesanne
liesanne dec 12 '08
Ja, dit is ook een vraag van mij, op wat voor manier ben jij- zijn jullie- de informatie over vorige levens te weten gekomen?

In hoeverre ben je er van 'overtuigd' of zie je het als een mogelijkheid?
Wendy's
Wendy's dec 12 '08
hoe ik erachter ben gekomen..

ja, eigenlijk weet ik er maar een klein deel van..
ik weet van 2 vorige levens..

door middel van visioenen, en uitspraken die ik had als klein kind zijnde.
Soulmate
Soulmate dec 12 '08
Origineel bericht van: Maris1976
Kun je mij dat uitleggen Soulmate? Ik sta hier echt voor open en ik heb ook een hoop op een vorig leven en een volgend leven, maar tegelijkertijd vraag ik me af hoe je fouten uit een vorig leven goed wilt maken ofzo, als je niet eens weet van een vorig leven.


hoi Maris,

lessen uit vorige levens zijn geen fouten om te beginnen. Het grote plaatje is: door levens te ervaren en emoties uit te werken kunnen we uiteindelijk steeds verder groeien. hebben we in een vorig leven een deel niet helemaal afgesloten of verwerkt, dan blijft dit. en hiervoor hebben we dan ook zelf gekozen. na de dood komen we in een tussen dimensie waarbij we de keuze krijgen wat we willen gaan doen. om hogerop in de hiearchische ladder te komen, dienen we wel op een bepaalde frequentie te zitten. dit wil zeggen: als we in een lagere frequentie draaien, dan kunnen we op dat moment niet in een hogere frequentie meedraaien. dit is ook gekoppeld aan de ervaringen die we hebben uitgewerkt. zo zul je ook merken dat hoe meer je uitwerkt in een leven, hoe hoger je trilling zal worden. in theorie is het dus mogelijk om van een lage trilling (bijvoorbeeld een heel negatief persoon) naar een hogere trilling (een heel positief persoon)te groeien. verwar heel positief niet met jezelf totaal wegcijferen of de werkelijkheid niet onder ogen zien, want dat heeft uiteindelijk niets met positiviteit te maken.
Door steeds meer emoties uit te werken, komen langzaam de lessen uit een vorig leven ook naar boven, mits deze in het huidige leven nog van toepassing zijn. Het heeft geen zin om blokkades vanuit het vorige leven als schuldige aan te wijzen in dit leven. Hiermee ontstaat dan opnieuw een blokkade: de weigering om te groeien en leren van de lessen. Vaak is het gekoppeld aan een doel. Het doel was in eerdere levens ook al bekend, maar waarschijnlijk door omstandigheden niet haalbaar. hier is dan met de dood mee afgesloten en de wens om dit in een volgend leven wel te bereiken, gestart. Het komt ook veel voor dat je dezelfde mensen (in een andere hoedanigheid) in dit leven weer tegenkomt. Stel je bent misdeeld door een persoon in een vorig leven, dan kan deze in een andere hoedanigheid weer op je pad komen. Deze persoon heeft er voor gekozen om jou in dit leven het tegenovergestelde te brengen. Door dicht bij je gevoel te komen, kun je veel gaan herkennen. Ook het leren luisteren naar je eigen gedachten die opkomen bij een bepaald moment is van belang, terwijl we dit vaak negeren. Soms is het ook heel verwarrend om het grote geheel te zien en reageren we op wat we nu zien. En dit staat vaak niet in contrast met het geheel.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 12 '08
De vrouw die ik te stervende achter moest laten, dat is via een droom is binnengekomen. De intensiteit van zulke dromen is anders en weet je dat het er weer zo een was.

Het sterven van mij in de slavenijtijd in America is ook via een droom tot mij gekomen. En ik was heel erg blij met het gevoel wat mij is bijgebleven wat gepaard gaat met het sterven, dwz het loslaten van het lichaam en gaan ´hemelen´. Een enorme rust en vrede.

De verhouding die ik met een man had en die geleid heeft tot claustrofobie is op een andere manier gekomen. Omdat ik last van mijn claustrofobie heb zocht ik hulp bij een homeopaat+. Zij heeft toen de reden achterhaald. Daar had ik zoiets van ´ik weet het niet´, maar toen ik twee jaar geleden mijn tweelingziel tegenkwam ging mij iets dagen. Lang verhaal om uit te leggen, maar via de weg van spierspanning en het stellen van vragen heeft mijn lichaam antwoorden gegeven. Hij is idd de man van toen.

Ik zie wel een verschil tussen de manieren waarop ik de waarheid heb ervaren. Na het dromen kan ik het visualiseren. De man waarmee ik verbode liefde had, niet. Maar ik twijfel niet aan dat laatste. Wetenschapen als deze komen altijd als een klap van herkenning aan. Zo ook dit.
Soulmate
Soulmate dec 15 '08
heb pas een mooi verhaal gelegen over vorige levens. misschien leuk als herkenning dat het bestaat. op deze site staat het beschreven. http://www.theadegruyter.nl/vierlevens.htm
Maris1976
Maris1976 dec 15 '08
Hoi soulmate, bedankt voor je uitleg, maar is het niet zo dat je sommige dingen ook gewoon in je hebt zitten en hebt meegekregen van je ouders? Bepaalde karaktereigenschappen?

En dat weer tegenkomen van mensen uit een vorig leven, wat voor nut heeft het dan eigenlijk?
Ik snap niet wat hier het doel van is eigenlijk om elke keer weer terug te komen en je weet eigenlijk niets van een vorig leven, dan moet je bepaalde dingen toch ook weer leren en het leven is een aaneenschakeling van gebeurtenissen die je soms ook niet zelf in de hand hebt.

Je zult als je een leven goed wil volmaken echt zeker een bepaalde controle moeten hebben over jezelf en ben je dan niet constant bezig of je het wel goed doet?

Liefs Maris
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki