Loading...
nl

Vaak moe

Prada
Prada dec 10 '08
Ik ben de laatste tijd vaak moe en ook heb ik af en toe dat ik een moment van duizeligheid heb.

Nu heb ik al mn hele leven gehad dat ik altijd snel moe ben, nooit hebben ze iets kunnen vinden, tijdje trug was ik weer naar de dokter omdat ik weer heel moe was en af en toe een duizeligmoment had (t lijkt dan of ik ff weg ben) dokter kon nix vinden in mn bloed enz. maar zei dat toen ik een jaar of 5/6 was ze hadden vastgesteld dat ik chronisch moe was, maar daar is ze verder niet meer op ingegaan.

ik werkte toen net 1,5 maand (kom pas net van school) en de dokter zei dat t daardoor kwam dat ik niet gewendt was te werken..
Nu 3 maanden verder heb ik t nog steeds, vaak als ik thuis kom en ga op de bank liggen lig ik al te slape, ga vaak ook al 9uur te bed en val dan vaak ook meteen in slaap! Slaap volges mij ook veel vaster dan anders, eerst werd ik overal wakker van. Nu heb slaap ik vaak ook door smsjes heen, voorheen niet.

Ik werk 4 dagen bij de V&D waar t dus ook altijd druk is.. Ik kan rustig werken wat vandaag niet afkomt komt morgen wel. Dus t leek mij niet dat t daar aan lag.

Ik weet nog van vroeger dat ik dat duizelige ook altijd had op de camping bij het zwembad maar dan hoorde ik altijd de stemmen van alle mensen overheersen, dit heb ik nu niet.

Misschien dat jullie een idee hebben waar t mee te maken kan hebben, of wat ik er aan zou kunnen doen behalve elke dag al kei vroeg te gaan slapen..
Delen:
Anne
Anne dec 10 '08
Hej Prada,

Dat jij vaak moe bent en snel moe bent komt omdat je ook een hoogsensitiviteits persoon bent. Het is goed dat je het boek aan het lezen bent, ik hoop dat je veel duidelijk word. Vaak worden mensen die erg gevoelig zijn en vatbaar zijn voor indrukken en gevoelens en emoties van andere wat vaak onbewust bij die personen binnenkomt, bestempeld met chronische vermoeidheid of andere gedragstroonissen.

Dat jij vaak duizelig word, is denk ik vooral op drukke plaatsen?
Je ontvangt zoveel indrukken en gevoelens van andere mensen dat je er duizelig van word en of het gevoel hebt dat je zweeft.
Ik heb dat soms ook. Dan probeer ik bij mezelf te blijven bij me eigen gevoelens en te voelen wat ik voel ookal is dat erg moeilijk want je staat zo open voor alle gevoelens emoties en indrukken van anderen.

Je staat continieu open voor alle indrukken en gevoelens van andere mensen. Je bent maar aan het ontvangen. Je weet misschien niet hoe je jezelf moet afsluiten en misschien heb je het nog allemaal niet zo door hoe alles in jou verloopt.

Het is belangrijk om je eigen gevoelens in kaart te brengen. Je zou bijvoorbeeld een dagboekje kunnen bijhouden waarin je elke dag schrijft hoe je je voelt.
Door inzicht te krijgen in je eigen gevoelens, kan je andere gevoelens en indrukken die bij je binnenkomen eerder onder ogen zien en weet je wat van jou is en wat niet.

Het vraagt erg veel tijd en geduld maar uiteindelijk zal je je er beterder door voelen als je je eigen gevoelens kan onderscheiden van de rest.

Liefs aNNe
Prada
Prada dec 10 '08
Ik heb het nooit egt bijgehouden maar wat ik me herinner word ik idd bijna altijd alleen maar duizelig op drukke plaatsen nu vaak op het werk en vroeger vaak op de camping bij het drukke zwembad..
Ik zal het eens bij gaan houden wanneer het gebeurt en wat ik die dag heb gedaan en ook welke dagen ik moe ben, dan kan ik er mss een verband in vinden..

Bedankt voor je reactie.. Ik denk dat ik nu maar weer even een stukje ga lezen in het boek wink

xx
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 10 '08
Dat zweverige en duizelige gevoel herken ik ook. Vroeg naar bed is al standaard in mijn leven. Ik kan bekaf van een dag zijn. Hou er dan ook van gewoon stil te zijn en niets te hoeven. Als kind vond ik het al prettig om me na het avondeten op mijn kamer terug te trekken en even geen mensen om me heen.

Herkenbaar?
Prada
Prada dec 10 '08
Ik werk nu 4 dagen en soms op zaterdag nog in het Efteling Hotel als het daar drukker is..

Ik ben altijd blij als ik op Woensdag (wanneer ik vrij ben) niks hoef te doen, helaas is er altijd wel iets.

Ik heb ook van mn peetoom en tante gehoord dat ik vroeger ook vaak alleen aan het spelen was op me kamer en ik daar helemaal in op ging.

Ik heb trouwes ook met die duizeligheid dat ik niet egt iets zie, maar wel alles hoor, vaak niet duidelijk maar wel hard zeg maar..
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 10 '08
Het lijkt er inderdaad op dat je door je hooggevoeligheid moe wordt van alles om je heen. Probeer eens je pyramide van licht te maken, en daar in te gaan zitten als je op je werk bent. Je zult zien dat je energetisch wat meer in balans raakt:
http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/13790/Je_pyramide_van_licht_en_hoe_j.html#Post13790
Sephora
Sephora dec 10 '08
Hi Prada,

Ik herken 't ook, word ook snel moe.
Heb de laatste tijd bij mezelf opgemerkt dat ik snel moe word op drukke plekken en als ik te lang met andere mensen ben op 1 dag.

Quote:
Ik heb ook van mn peetoom en tante gehoord dat ik vroeger ook vaak alleen aan het spelen was op me kamer en ik daar helemaal in op ging.


Dit deed ik vroeger ook, moest me altijd terugtrekken op m'n kamer. Ik heb 't heel lang genegeerd onder 't mom van 'ik stel me vast aan', en begin nu pas op te letten dus ik heb niet zoveel advies voor je behalve dat je jezelf moet leren afschermen, goed naar jezelf luisteren en je eigen tempo aanhouden. Goede boeken over gevoeligheid helpen ook smile
(Tip; Kracht door Bewustwording van Sanaya Roman smile)
Anne
Anne dec 10 '08
Paulette,

waarschijnlijk ben je ook een hoogsensitiviteitspersoon afgekort hsp. Typ het eens in bij google misschien kan je je er zelf in vinden en heb je er wat aan.

Liefs aNNe
Prada
Prada dec 10 '08
Origineel bericht van: Sephora
ik heb niet zoveel advies voor je behalve dat je jezelf moet leren afschermen, goed naar jezelf luisteren en je eigen tempo aanhouden.


Probeer ik idd al wel naar me zelf te luisteren. Deed eerst een opleiding die me niet beviel, ik was in die tijd ook vaak ziek (heb vaak last van migraine) toen ik met de opleiding was gestopt was dit ineens veel minder!
Lena
Lena dec 10 '08
herken veel wat je schrijft moe-duizeligheid
heb me er maar bij neergelegd,maar het is heel vervelend dat je niet altijd die energie over hebt voor andere dingen.
afsluiten is belangrijk,ook naar jezelf luisteren is belangrijk.
soms moet je keuzes maken want teveel in 1 keer is niet prettig geeft zo,n nare nasleep en moet je weer bijtanken
misschien een idee waar jij je positieve energie vandaan kunt halen?
gast
gast dec 10 '08
Hi Prada, het klinkt mij ook allemaal bekend in de oren. Ik kwam er achter dat mijn bioritme anders is dan de "normaal" gangbare zeg maar. Ik ben een middag/avond mens en wordt 's morgens (in Nederland) pas om een uur of negen half tien wakker uit mezelf. Als ik iedere dag om 7uur eruit moet omdat ik moet werken dan houd ik dit 2 dagen vol en lig dan om 8 uur 's avonds op bed omdat ik niet meer kan. Terwijl als ik om de tijd dat mijn lichaam wakker wordt eruit ga dan kan ik doorgaan tot 11 uur 's avonds en lig meestal pas na 12 uur op bed en heb eigenlijk nergens last van.
Is niet echt handig als je een baan hebt waarbij je overdag werkt. Ik werkte in de zorg dus kon veel avond diensten draaien. Voor mij was dit super.
Let bij duizeligheid ook eens op je ademhaling want dat kan soms ook duizeligheid veroorzaken (voral als je te hoog adem haalt)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 10 '08
Dank je voor je reactie. Ik hoef niet meer te googlen. Het is mij meer dan duidelijk. Sinds klein af aan ben ik hoog sensitief. Helaas ben ik rond mijn 12e levensjaar gaan experimenteren hiermee. Het was toen helemaal'hot'. Hierdoor heb ik waarschijnlijk verkeerde energieën aangetrokken en die hebben me werkelijk de stuipen op het lijf gejaagd. Daarna heb ik me ervoor afgesloten. Door de verandering in mijn leven opent zich alles weer en gaat het snel. Wat ik moet leren is het verschil wat de 'normale' mensen voelen/ervaren en wat dus voor mij extra is.

Paulette
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 10 '08
Anne, mocht het onvriendelijk overkomen (ik hoef niet meer te googlen), bedoel ik niet zo hoor blush

Paulette
Anne
Anne dec 10 '08
Hej Paulette komt niet onvriendelijk over hoor smilebegrijp het wel ik dacht dat je het misschien nog niet wist of niet in had verdiept.
Ik waardeer je keuze smile
Liefs aNNe
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar dec 11 '08
Ik heb nog nooit iets gevisualiseerd. Hoe doe je dat?

Schiet me ineens te binnen toen ik mijn verstandskiezen moest laten trekken ik me qua geest teruggetrokken van mijn lichaam had. Toen alles klaar was (had ik dus niet door) moest de kaakchirurg me zachtjes in mijn gezicht tikken om me weer terug te krijgen (hi,hi). Ik deed dat toen niet bewust overigens.
liesanne
liesanne dec 11 '08
Misschien is het ook goed om naar je levensomstandigheden (van dit moment) te kijken...wat kost jou zoveel energie dat het je vermoeid?
Ik geloof dat dergelijke lichamelijke klachten (als iets lichamelijks is uitgesloten) ons een spiegel kunnen voorhouden t.a.v. onze mentale gesteldheid. Misschien is het goed om op zoek te gaan naar de 'blokkades' in jouw lichaam, zodat de energie weer vrij kan stromen....

En wat gast ook zei, ademhaling kan ook van invloed zijn. wanneer je idd te 'hoog' ademt, kan dat duizeligheid en ook vermoeidheid veroorzaken.

JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 11 '08
Origineel bericht van: Paulette
Ik heb nog nooit iets gevisualiseerd. Hoe doe je dat?

Visualiseren is een mooi woord voor "voorstellen". Als je iets visualiseert maak je er in gedachten een plaatje van. Als je dit plaatje hebt, kun je eromheen lopen, of kun je het van meer kanten vastpakken en zien.
Prada
Prada dec 12 '08
Hoi bedankt voor alle andere reacties, zal eens proberen op mn ademhaling te gaan letten.

Zoals ik al eerder had verteld werk ik 4 dagen bij warenhuis en als t druk is ook nog op Zaterdags in een Hotel dit is nu alweer een aantal weken achter elkaar en moet nu opgeven of ik nog bij het Hotel wil blijven werken of niet, ik zit er aan te denken hiermee te stoppen dat ik wat meer tijd heb voor mezelf en eventueel thuis in ons eigen bedrijf mee te helpen (dat is meestal alleen smiddags paar uurtjes)

Mijn vader en vriend snappen dit niet, het werk vind ik nog leuk maar het voelt niet meer goed, alles wordt zo raar geregeld ivm planning enz. En op de woensdag dat ik vrij ben, heb ik nog elke keer iets dat "moet" en heb ik dus weinig vrije tijd..

Herkenen jullie dit ook?
Wendy's
Wendy's dec 12 '08
ja.. papa vind werk (en GELD), super belangrijk! maar je moet naar je eigen gevoel luisteren, wat het beste is. want er zijn wel belangrijkere dingen dan alleen geld..
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki