Loading...
nl

TV Programma: Op zoek naar het Zesde Zintuig

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 21 '07
Sinds afgelopen zondag is er een nieuwe serie begonnen op de publieke omroep. Dit is een soort van Idols, maar dan voor de beste paragnost.

Karin de Groot geeft het startsein voor de grootste zoektocht ooit naar de meest overtuigende bijzonder begaafde mensen van Nederland. Iedereen die denkt over een zesde zintuig te beschikken kan zich vervolgens opgeven voor de audities. In de 8 afleveringen die volgen worden hun gaven in de praktijk getest om te onderzoeken in hoeverre zij deze gaven daadwerkelijk bezitten en wat zij hiermee kunnen.

Ik heb het gezien en was onder de indruk van dit programma. Eindelijk had ik het idee dat deze mensen serieus werden genomen, en dat het op een normale manier wordt getoond. Ik vind het een aanrader dus. Mocht je het gemist hebben, hier kan je het alsnog zien:
http://player.omroep.nl/?aflID=4040306&md5=8d677290c2f530ecdb3d8549008a82b8

Meer info:
http://hetzesdezintuig.kro.nl/
Delen:
Mirreke
Mirreke feb 21 '07
Hier is toch ooit een try-out van geweest? Ik zal a.s. zondag eens kijken.
JulienMoorrees
Meer info over aflevering 2:

Aflevering 2: zwangere vrouwen, John de Wolf en 'n moordzaak

Zondag 25 februari om 21.25 uur bij de KRO op Nederland 1
In de eerste aflevering van Op zoek naar het Zesde Zintuig werden naar aanleiding van een auditiedag en een praktijktest de beste tien kandidaten gekozen. In deze tweede aflevering worden de geselecteerde kandidaten voor het eerst aan drie spannende testen onderworpen:

Kunnen de kandidaten met hun zesde zintuig twee zwangere vrouwen aanwijzen uit een groep van tien? En kunnen ze, geblinddoekt, aanvoelen dat ex-voetbalinternational John de Wolf bij hun in de kamer zit? In de laatste test worden onze kandidaten flink op de proef gesteld. Zijn ze in staat nieuwe onthullende feiten over een gruwelijke moordzaak aan het licht te brengen?

Wie valt af?
Bij elke test is één van de drie onafhankelijke waarnemers aanwezig: Joop van Riessen, voormalig hoofd commissaris van de politie, journalist Inge Diepman en Joe Pequerrucho, illusionist. Met een kritisch oog zien deze waarnemers erop toe dat de tests eerlijk verlopen en de kandidaten alleen zijn aangewezen op hun zesde zintuig. Na deze tests worden de kandidaten beoordeeld en ligt hun lot in handen van een onafhankelijke jury. De kandidaat die de jury het minst kan overtuigen van zijn of haar gave, zal het programma direct moeten verlaten. Elke week zal er één afvallen tot de overgebleven kandidaten met de meest indrukwekkende prestaties zich met elkaar mogen meten in de finale op 8 april.
mause
mause feb 21 '07
ik heb het programma ook gezien. ik vond het een mooi en leuk programma. ga het zeker proberen te volgen. als ik het niet op zondag kan zien, dan maar de herhaling. die is maandagmiddag om 14.10 uur.
JulienMoorrees
Je kan altijd ook via internet kijken op uitzendinggemist.nl

Toch nog iets leuks van ons belastinggeld ;).
mause
mause feb 21 '07
hihi
Acheliah
Acheliah feb 22 '07
Ja was heel mooi en sommige goed raak ook
Wendy's
Wendy's feb 22 '07
Eeey dolleee, dat ze over zoiets een programma maken!

Misschien worden er dan nog wel mensen bewust van dat het wel zou kunnen, of je niet voor gek zetten ;)
LPChip
LPChip feb 23 '07
Er zijn meer programma's geweest over paranormale dingen en geesten zien enzo. Zij die erin geloven kijken erna, en zij die er niet in geloven kijken niet, en als ze met iemand mee kijken die er wel in geloofd, dan zullen ze nog steeds skeptisch zijn. Dit soort mensen is alleen te overtuigen door mensen in hun nabijheid die het zelf ervaren.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 24 '07
Nou ik denk dat het wel goed zit:
Hier de kijkcijfers:
Kijkdichtheid: 5.2
Marktaandeel: 10.9
Absoluut: 782.000

Kortom, bijna 11% van de tv kijkers heeft het gezien. Klaar voor de massa dus :).
Acheliah
Acheliah feb 24 '07
Ik ga zeker weer kijken
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 25 '07
2e aflevering gezien vanavond. Weer heel indrukwekkend. Ik vond het wel opvallend dat van de mensen die de zwangerschap verkeerd hadden, er wel iets van 4 mensen steeds dezelfde fout maakten. Verder een aanrader weer om te zien!
mause
mause feb 25 '07
ik heb het niet helemaal gezien, had visite.
maar ik ga morgen de herhaling wel kijken.
heb wel een gedeelte gezien over die moord. en daar zaten toch best wel goede dingen tussen.
Anne
Anne feb 26 '07
Ja ik heb gister ook de 2de aflevering gezien.
Ik vond het interessant toen ze op die parkeerplaats waren waar 2mensen waren vermoord.
Die Liesbeth zag echt alles voor zich hoe het gebeurde.
Ook vond ik het opvallend dat 2 of 3 mensen over een autoongeluk hadden daar in die parkeergarage misscgien dat dat ook ooit wel is gebeurd en dat hun dat oppikte en niet waar het omging in het programma.
mause
mause feb 26 '07
ik vond die liesbeth ook erg goed.
Wendy's
Wendy's feb 26 '07
Ik heb het ook gezien :)
leuk programma

Ik vond dat blonde vrouwke ook wel goed, die naam werd genoemd die in de groene envelop zat (kweet al niet meer hoe ze heet).
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 26 '07
Ik vond het best angstig toen die vrouw door de garage heenrende en zo alles zag gebeuren. Ik kan me goed voorstellen dat het haar teveel werd.
mause
mause feb 26 '07
wendy's. petra bedoel je. ja die was ook goed.

ja inderdaad nims lijkt mij ook heel eng om het allemaal zo te voelen.
Acheliah
Acheliah feb 27 '07
Ik heb mij laten vertellen dat deze mensen niks van boven meekrijgen maar de energie oppikken van de twee damens in de camper. Maar ze waren keigoed vooral die ene vrouw die zei ik moet stoppen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 27 '07
Het maakt toch niet zoveel uit, waar ze het vandaan krijgen:). Ik vind Het heel knap wat ze kunnen.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420